Jump to content

Vad lyssnar du på just nu?


vita

Recommended Posts

Hamnade på live-spelning med lite lokala band! 

IMG_3826.jpeg

 

Det här är lite udda, det är alltså hemma-hos en kille som heter X, han byggde en scen i sitt vardagsrum. Där samlas mänskor med någon typ av anknytning till varann, men en gemensam faiblesse för live-musik!

 

Jag hamnade där för att jag känner ngn som känner ngn...Så jäkla skön stämning att dyka upp där bland 70 pers och bara ha musik som gemensamt intresse, alla mellan 35 o 65 typ. Och vet ni vad, P-Floyd dyker upp och spelar ett set med underbara Floyd-tolkningar!

IMG_3832.jpeg

 

Link to comment
Share on other sites

49 minutes ago, lindome said:

Isaac Hayes på Lencon 

Du inspirerar. Plockade fram en bukett soul som jag inte spelat på år och dag. Minns inte ens om det var bra med undantag för Isaac Hayes och Robert Flacks I’m the One som jag vet att jag diggade.


IMG_2169.jpeg
 

I mina utsorteringshyllor (vinyl för soptippen) hittade jag en Crusaders som jag inte har några som helst minnen från. Den får också snurra lite. Förmodligen är det skräp. Det vet jag snart…
 

IMG_2170.jpeg

 

Link to comment
Share on other sites

E.S.T är alltid gångbar närhelst man önskar sig lite god triojazz på kvällskvisten. Saknar denna i vinylformat men får hålla till godo med den  på CD och streaming. 

Det är ändå inte illa. Var en sväng inne på Discogs och såg att den finns tillgänglig i lite olika prisklasser, från ca 1 kkr till drygt 5 kkr. Skall se om jag kan hitta den i närområdet. Bra musik tål att ägas i olika format!

 

RoonShareImage-638444846479021020.png.99521808aa5df976fee58c6fd8f1375f.png

 

Favoriten är nog ändå titelspåret! Tyngd, klang och harmoni! Outstanding!:smile:

 

Calm

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, calm said:

E.S.T är alltid gångbar närhelst man önskar sig lite god triojazz på kvällskvisten. Saknar denna i vinylformat men får hålla till godo med den  på CD och streaming. 

Det är ändå inte illa. Var en sväng inne på Discogs och såg att den finns tillgänglig i lite olika prisklasser, från ca 1 kkr till drygt 5 kkr. Skall se om jag kan hitta den i närområdet. Bra musik tål att ägas i olika format!

 

RoonShareImage-638444846479021020.png.99521808aa5df976fee58c6fd8f1375f.png

 

Favoriten är nog ändå titelspåret! Tyngd, klang och harmoni! Outstanding!:smile:

 

Calm

Kanonplatta!! 
From Gag… är nog mitt favoritspår. En av de absolut mest spelade EST här.
 

Link to comment
Share on other sites

Det klassiska har halkat efter sista tiden. 
Ann-Sofi Mutter blev världskändis i detta hem när en kompis till mig köpte Carmen Fantasie.

Fick dock bli en annan ikväll. Har för mig att Karajan var den som upptäckte henne. Innan mig alltså :grin: :sunglasses:

image.png

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, calm said:

Saknar denna i vinylformat men får hålla till godo med den  på CD och streaming. 

Jag har den på båda formaten. För mig är de likvärdiga med ett litet plus för original-cd’n på Gul. Samma ljudkvalitet men större och bäcksvart bakgrund. 

Link to comment
Share on other sites

Fortsätter på den inslagna vägen med E.S.T de är otroligt bra i synnerhet deras livetagningar. Pianot får den där perfekta balansen mellan grundtoner och övertoner och svävar i rymden och skapar den särskilda magin. De tidiga skivorna gillar jag nog allra bäst. De senare kräver nästan en särskild mood för att gillas i alla lägen.

Calm

IMG_5695.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Har just lyssnat igenom Live @ The Fillmore (3 LP) med Lucinda Williams.

Fortsätter på countryspåret med Lee Claytons debutplatta. En mycket underskattad countryartist tycker jag. Det brukar spekuleras varför det kom att kallas Outlaw Country och Lee Claytons namn brukar då dyka upp. Han skrev låten ”Ladies Loves Outlaws” som kanske kom att namnge genren. Hur som helst, gillar man outlaw country ge Lee Clayton ett öra om du inte redan gjort det.

 

IMG_0234.thumb.jpeg.cd51553ddb70a4ba07733f39b9ecfd7d.jpeg

 

IMG_0235.thumb.jpeg.a43ba8c0d23b927ade423a13a082cdca.jpeg

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...