Jump to content

Swiss made


calle_jr

Recommended Posts

Jag fick inga bilder på det men de hade också svarta och vita självhäftande ploppar i storlek som enkronor och levererades ungefär på samma sätt som julklappsetiketter. Problemet som löses med dessa är skadliga virvelströmmar som uppkommer när en cd-skiva snurrar. Om jag förstod det rätt kostar varje plopp 3 €. De kan med fördel även appliceras på telefoner, väckarklockor, speglar med mera. Allt för ett bättre ljud...

Hurvida om även detta kan härledas till en omskrivning av Maxwells teorier förtäljer icke historien.

Inte mycket att se, men de såldes i ark med 25 eller 30 ploppar i varje ark;

DSC_9790.JPG

Link to comment
Share on other sites

Just ja, han pratade något om en vidareutveckling av Maxwells teorier... :Thinking:

Han pratade om longitudinella elektromagnetiska vågor och den som först tagit upp detta är Tesla.

Elektromagnetiska vågor är annars transversala där det magnetiska och det elektriska fälten är vinkelräta mot varandra och utbredningsriktningen och det är sådana vågor som beskrivs av Maxwells ekvationer.

Maxwell publicerade sina ekvationer första gången 1861 och det anmärkningsvärda är att de uppfyller Einsteins Relativitetsteori (som publicerades 1905) på så sätt att ekvationerna ser likadana ut i alla referenssystem och löser man ekvationerna (i vakuum) så får man fram att vågorna utbreder sig med ljusets hastighet i vakuum.

Den som vill göra efterforskningar så finns det att läsa på internet om Nikola Tesla & Longitudinal Waves. Bara att söka - Happy reading! :Thinking:

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus
Herr Hansen var en trevlig man, och jag skulle gärna vilja testa en Phonosophie Activator Powerplug...

workshop[250x166px]090926_Stecker.jpg

Bild: www.audiophil-online.de

Jeg skulle også gjerne testet en slik.

Selv om man ikke oppdager noen effekt med engang man setter i den, så har det mer enn en gang forundret meg, og andre som har vært på besøk, (som uvitende ble mine forsøks skeptikere) hva som skjer når man fjerner gjenstanden (f.eks Noise Harvester), om en ting kan virke voodoo så er jeg vel alikevel frisinnet nok til at "jeg tror det når jeg hører det, eller ikke" og låter det da bedre, ja så er det bedre, imo :) ...

mvh

Link to comment
Share on other sites

Soulution Audio

När jag var på, den nu mer vilande affären, Sound by Singer så stod det en tom HRS plattform mellan två Focal Grand Utopia... Där hade det, till en vecka sedan, stått elektronik från Soulution Audio. Hade varit riktigt spännande att lyssna på!

Kommer ihåg att dom vann Red Dot design award. Visst är dom stilrena & snygga men jag tycker inte de förtjänar en utmärkelse för designen...

Link to comment
Share on other sites

en tom HRS plattform mellan två Focal Grand Utopia... Där hade det, till en vecka sedan, stått elektronik från Soulution Audio.

Det kan säkert vara den uppställningen med Focal som fick köparen att ta beslutet.

I det ena rummet hade man stora delar av sina sortiment på torrdemo;

DSC_9849.JPG

DSC_9850.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jag hade också problem med ljuset och oönskade reflexer och spegelbilder, men jag vill ändå inte undvara att visa upp

de enormt stora monoblocken. Dom var naturligtvis malplacerade i detta lilla rummet och med Ascendos minstingar,

men jag såg detta mer som en torrdemo.

096Soulotion.jpg

En närbild på Ascendo Z-F3's diskant

102Soulotion.jpg

Jag gick aldrig in på djupet på vad det här var för något, men det verkar vara ett externt delningsfilter till någon av Ascendohögtalarna.

106Soulotion.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...