Bebop Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 Nu på torsdag 30/10 är det dags för inflyttning. Efter 6 veckors förvaring i Malmö kommer containern fram med bohag och musikanläggning. Gissa om jag skall njuta... Dessutom ett antal nya prylar som ännu inte varit utanför sitt emballage... Reportage följer... Tänk om man dessutom kunde få lite fart på Telia som behövde 5 veckor för att tala om det kostar 7,000 pistoler att dra in telekabeln 5 meter från där den hänger på staketet in till huset (exklusive grävning) och ytterligare 6 veckor för att få det gjort. Makalöst. det dröjer m a o ett tag till innan det blir full aktivitet för min del på forumet. Quote
K-man Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 Ljuvligt Bebop! Skall bli gott att få dig på forumet igen och följa din "återuppbyggnad". Välkommen åter...på flera sätt! \\K-man Quote
Käera Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 Reportage följer... Tänk om man dessutom kunde få lite fart på Telia som behövde 5 veckor för att tala om det kostar 7,000 pistoler att dra in telekabeln 5 meter från där den hänger på staketet in till huset (exklusive grävning) och ytterligare 6 veckor för att få det gjort. Makalöst. det dröjer m a o ett tag till innan det blir full aktivitet för min del på forumet. Mao årets julklapp,ja Telia har väl inte samma allmenacka som beställaren men då har vi något att se fram imot.... Quote
Timbre™ Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 Tänk om man dessutom kunde få lite fart på Telia som behövde 5 veckor för att tala om det kostar 7,000 pistoler att dra in telekabeln 5 meter från där den hänger på staketet in till huset (exklusive grävning) och ytterligare 6 veckor för att få det gjort. Makalöst. det dröjer m a o ett tag till innan det blir full aktivitet för min del på forumet. Sånt här tänker man inte på när allt fungerar som vanligt och det är nyttigt att få en liten påminnelse ibland. Hade mycket problem tidigare med tele2 ADSL men sedan Com Hem tog över fastigheten har det fungerat perfekt. Ingenting går upp mot att vänta och det blir desto trevligare när allt faller på plats. Quote
Absolute Audio Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 Tänk om man dessutom kunde få lite fart på Telia som behövde 5 veckor för att tala om det kostar 7,000 pistoler att dra in telekabeln 5 meter från där den hänger på staketet in till huset (exklusive grävning) och ytterligare 6 veckor för att få det gjort. Makalöst. Men då är det säkert en fin high-end kabel! Quote
calm Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 Välkommen tillbaka! Skall bli roligt att följa ditt nya hifi-liv i nya hemmet. Calm Quote
calle_jr Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 Dessutom ett antal nya prylar som ännu inte varit utanför sitt emballage... Ah, det där var en cliffhanger. Spänd väntan alltså. Quote
iroise Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 Skall bli kul att ha dig här på forumet igen och nu bokstavligt talat eftersom du också bor i mina trakter. Quote
P-pan Posted October 28, 2008 Posted October 28, 2008 Varmt välkommen hem får man väl säga då. Du har en del att ta tag i kan jag tänka mig, att flytta kräver sin mästare Quote
Engelholm Audio Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 Nu på torsdag 30/10 är det dags för inflyttning. Efter 6 veckors förvaring i Malmö kommer containern fram med bohag och musikanläggning. Gissa om jag skall njuta... Dessutom ett antal nya prylar som ännu inte varit utanför sitt emballage... Reportage följer... Tänk om man dessutom kunde få lite fart på Telia som behövde 5 veckor för att tala om det kostar 7,000 pistoler att dra in telekabeln 5 meter från där den hänger på staketet in till huset (exklusive grävning) och ytterligare 6 veckor för att få det gjort. Makalöst. det dröjer m a o ett tag till innan det blir full aktivitet för min del på forumet. Härliga inflyttningstider, Bebop! Quote
eliot Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 GRATTIS!! Jag vet hur du sett fram mot detta ögonblick - Låt oss hoppas att du besparas obehagliga överraskningar när du packar upp dina saker och istället snart kan njuta av din fina anläggning.... Välkommen hem! Quote
shaft Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 Hej Bebop! Välkommen till Sverige Jag har följt dig och dina reportage från Canada med stort intresse - inte minst för att vi delar musiksmak Går förresten flytten till Södra Sverige eller mer norrut? /Shaft Quote
Hasse Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 Dessutom ett antal nya prylar som ännu inte varit utanför sitt emballage... Tror jag kan ha en svag aning om vad åtminstone ett par lådor kan innehålla Quote
Käera Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 ..var det någon som sa 450 eller...+ lite annat kanske.. nää jag är aldrig nyfiken. Quote
Bebop Posted October 29, 2008 Author Posted October 29, 2008 - Låt oss hoppas att du besparas obehagliga överraskningar när du packar upp dina saker och istället snart kan njuta av din fina anläggning.... Tanken har dykt upp då och då men jag förfäktar den tills vidare. 1,5 månad i en container utomhus plus drygt 3 veckor på Atlanten med risk för kondens är inte riskfritt... Måtte bubbelplasten hålla tätt. Quote
Bebop Posted October 29, 2008 Author Posted October 29, 2008 ..var det någon som sa 450 eller...+ lite annat kanske.. nää jag är aldrig nyfiken. Jag tar här inspiration av Povels Anderssonfigur som staplade bräder - en åt gången och en höl hög innan han lade "en för sig". Quote
Bebop Posted October 29, 2008 Author Posted October 29, 2008 Går förresten flytten till Södra Sverige eller mer norrut? /Shaft Hur är det med geografikunskaperna? Sölvesborg är en gammal Hansastad i Sveriges Trädgård Quote
Greensleeves Posted October 29, 2008 Posted October 29, 2008 ... 1,5 månad i en container utomhus plus drygt 3 veckor på Atlanten med risk för kondens är inte riskfritt... Måtte bubbelplasten hålla tätt. Vi får hjälpas åt att hålla tummarna. Det vore för övrigt kul om du, med lite perspektiv efter ett tag i Sverige, kunde nedteckna några rader om hur din Kanada-vistelse ev. har påverkat dig musikaliskt och hifimässigt. Mvh Quote
Hasse Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 Hur är det med geografikunskaperna? Sölvesborg är en gammal Hansastad i Sveriges Trädgård Trevlig golfbana har ni också Quote
eliot Posted October 30, 2008 Posted October 30, 2008 För att klargöra var det ligger för alla de som liksom jag aldrig varit i Sölvesborg Det är nog ett vackert område Quote
wintermute Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 För att klargöra var det ligger för alla de som liksom jag aldrig varit i Sölvesborg Det är nog ett vackert område Ett underarmskast ifrån Kjugekull som sägs ha Sveriges bästa bouldering (=klättring på stenblock). Quote
Tompa Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 För att klargöra var det ligger för alla de som liksom jag aldrig varit i Sölvesborg Det är nog ett vackert område Jobbade straxt utanför Kalmar för ett antal år sedan, och pendlade med jämna mellanrum Malmö-Kalmar, passerade då Sölvesborg, passerar fortfarande då och då, min son bor numera i Ronneby, och Sölvesborg med omnejd är ett mycket vackert och naturskönt område, du blir säkert nöjd !! //-- Tompa -- Quote
Käera Posted October 31, 2008 Posted October 31, 2008 Ang det natursköna o placering av bostad så har jag en känsla att detta inte är gjort i en hast.... Quote
Recommended Posts