Jump to content

Oktoberhifi på Park Aveny


Timbre™

Recommended Posts

"Misty morning with the free wind in my face" som Percy Sledge skulle ha uttryckt det... :icon_smile_cool: Grekiska havsgudar kan numera smita iväg på spa men vad är kurorter jämfört med en High End-mässa i tyngsta divisionen... :?::)

parkaveny004.JPG

Mycket Euphonia-medlemmar på Göteborgs paradgata och finns det bilder på minneskortet är alla mer än välkomna att fylla på med egna alster i denna ostrukturerade mässrapport. Det blir en dag i morgon också... ;)

parkaveny024.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tjaa, vi kan ju börja med ett par alster på Martens nya "budgetgolvare"

Under 100 lax och välljudande!

Jag hade på känn att jag borde ha åkt den här mässhelgen också.

Men tiden räcker inte till allt alla gånger.

Tur att man kan få lite "kameraövervakning" via nätet :mm:

Link to comment
Share on other sites

Tjaa, vi kan ju börja med ett par alster på Martens nya "budgetgolvare"

http://img.photobucket.com/albums/v492/pli...92hdrMedium.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v492/pli...02hdrMedium.jpg

Under 100 lax och välljudande!

En perfekt öppning då hela lördagen gick åt till rummen på Park Aveny för min del. Någonstans skall det ju börjas, så vad kan passa bättre än denna solida fjärrkontroll när man ändå glider in i de magiska sammanhangen... :?::)

parkaveny037.JPG

Det allra mesta som visades upp var nyheter för min del och så även den Parisbaserade elektroniktillverkaren DEVIALET SAS . Här fanns en allt-i-ett-box med mycket personlig design och det har åter blivit dags att läsa på... :26::)

parkaveny029.JPG

Link to comment
Share on other sites

Tjaa, vi kan ju börja med ett par alster på Martens nya "budgetgolvare"

IMGP1992hdrMedium.jpg

IMGP2002hdrMedium.jpg

Under 100 lax och välljudande!

Martens och ASR ;):mm:

Det här måste vara en superkombination! :mm:

Håller med P-Pan den här mässan borde man också besökt, men båten måste tas om hand. Synd :(

Det här skall bli spännande att följa!

Calm

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus

Marten og ASR låt som en meget god kombinasjon, det var mitt inntrykk etter den lille turen jeg var innom, dette skulle man gjerne hørt mer på :mm: ...

mvh

Link to comment
Share on other sites

Snälle Calm, kan du inte sluta citera med bilder? ;) femtioelfte gången sisådär på ett ungefär...

Nej det tänker jag inte göra! När jag finner det lämpligt att göra så kommer jag att göra det!

Jag säger som man säger idag. Vad är problemet?

Calm

Link to comment
Share on other sites

Guest Niklas F
Nej det tänker jag inte göra! När jag finner det lämpligt att göra så kommer jag att göra det!

Jag säger som man säger idag. Vad är problemet?

Calm

Problemet är att det blir ett jäkla scrollande helt i onödan...

Edited by Niklas F
Link to comment
Share on other sites

Det kommer nok når de får summet seg litt, man så mange rusle rundt med kameraet igår ;) ...

mvh

Vad som överraskar mig är att det alltid finns så många som springer runt på mässorna med feta objektiv och fotograferar men det är ytterst få som publicerar sina bilder på våra forum. Vad gör de med bilderna :?:

- Om jag förstått det rätt så är Bebop på mässan idag och han har med sig kameran men eftersom han bor i Blekinge så tar det nog ett tag innan bilderna dyker upp här....

Link to comment
Share on other sites

Guest Musicus
Vad som överraskar mig är att det alltid finns så många som springer runt på mässorna med feta objektiv och fotograferar men det är ytterst få som publicerar sina bilder på våra forum. Vad gör de med bilderna :?:

Noen ganger kan man nesten, få inntrykk å være på en fotomesse og ikke hifimesse, men man kan vel ikke være mer bortskjemte enn vi er her inne, det finnes jo noen i særklasse dyktige fotografer her inne, takk for at de deler med seg :) ..

mvh

Link to comment
Share on other sites

Vad som överraskar mig är att det alltid finns så många som springer runt på mässorna med feta objektiv och fotograferar men det är ytterst få som publicerar sina bilder på våra forum. Vad gör de med bilderna :?:

- Om jag förstått det rätt så är Bebop på mässan idag och han har med sig kameran men eftersom han bor i Blekinge så tar det nog ett tag innan bilderna dyker upp här....

Känner på mig att Timbre har ett digert bildmaterial att redovisa, så bilder från alla rum kommer nog i sinom tid :mm: För egen del lägger jag ut mestadels på grannforumet den här gången... :app:

Både Bebop och Timbre tog bilder på mässan idag, så det kommer att dyka upp bilder.

Link to comment
Share on other sites

...och medans man väntar tar man sig lämpligen en kopp kaffe....och här erbjöds det verkligen kaffe.

Kaffe.JPG

Åre kafferosteri fanns på plats och bjöd som vanligt på riktigt bra specialkaffe. (För de som inte är helt inne i kaffesvängen så är specialkaffe en term inom "kvalitetsbedömningen"....läs gärna vidare t.ex. här: Länk till inlägg om "vad är specialkaffe" på Åre kafferosteries blog

Själv avnjöt jag en underbar dubbel espresso från deras rostning "POP".

Kaffe1.JPG

Då jag redan innan mässan beställt lite bönor så fick jag dessutom en bönleverans direkt på plats. 3 härliga påsar Yirgacheffe :mm:

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

Ja gärna lite intryck..ända folk verkar plåtat är live musikerna o Mårten butiken....knappt EN bild från mässrummen

Det finns hur mycket som helst :) och Devialet-fjärren leder oss vidare in i ett rum med magiskt ljud och magiskt ljus. Produkten D-Premier integrerar nästan hela hifihobbyn i en enda högblank, superslimmad aluminiumdesign. Stereoförstärkeri, monoblock (om man köper en till... :)), försteg och DAC. Effektförstärkeriet är dessutom en kombination av traditionell klass A med dess ljudmässiga fördelar och klass D för kraft och kontroll.

Dessa futuristiska skapelser kan lämna ifrån sig 2x240 i stereo och 400W i monokonfiguration. Här är det mono som gäller.

Förutom kabelfri överföring finns ett antal traditionella anslutningar som t.ex. RCA, XLR, SPDIF och optiskt kablage. Internet och hårddiskar hör på något sätt ihop med denna franska design... :icon_smile_cool:

parkaveny053.JPG

Link to comment
Share on other sites

Fotograferna kanske vill synka sig och framför allt så brukar det ta en stund att

gå igenom det egna bildmaterialet före "publicering".

Det brakar nog lös när som helst :)

Jag var där lördag och söndag. Hade kamera med och jag kan nog lägga upp lite bilder. Snart!

Detta var en mässa jag gillade. Det var nog inte mycket mer än 10 rum, men alla var högintressanta. Kvalitet, intressanta nyheter och massa trevligt folk.

En mässa med riktigt bra ljud både här och där. Det är ju inte så vanligt. Så klart man kan få ut mer om man jobbar i ett riktigt rum, men det är inte ofta jag hört så mycket väljud på en mässa. I några rum blev jag sittande länge och njöt i fulla drag.

Produkterna på denna mässa är ju några av de bästa som går att frambringa och detta i rum efter rum. :mm:

Tycker det var en av de bästa hifi-mässor jag varit på.

/Apexorca

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...