AlfaGTV Posted August 11, 2024 Posted August 11, 2024 3 minutes ago, Richard said: Uppgraderat till... Så det var därför jag var tvungen att starta om Roon alltså? 😅 Närå, skojar bara. Men jag tror mig kunna meddela att tidszon-felet som normalt dyker upp ca 23:24 (jäkligt skum tid för övrigt) inte dykt upp de kvällar jag "haft kvällspasset" senaste veckan! Härligt! Quote
Richard Posted August 11, 2024 Posted August 11, 2024 2 hours ago, AlfaGTV said: Så det var därför jag var tvungen att starta om Roon alltså? 😅 Närå, skojar bara. Men jag tror mig kunna meddela att tidszon-felet som normalt dyker upp ca 23:24 (jäkligt skum tid för övrigt) inte dykt upp de kvällar jag "haft kvällspasset" senaste veckan! Härligt! Hade ju varit spännande om Roon var kopplad till euphonia… Precis, det har nu inte hänt ngt sedan 7/8. Då på morgonen vilket vår ISP trodde berodde på annan orsak. Ärendet är nu stängt och vi betraktar det som avklarat. Det hela satt alltså inte i forumprogramvaran utan ett fel hos vår ISP. En annan kunds göranden påverkade oss. Trist att det tagit sådan tid och hade jag vetat vart felet satt hade jag naturligtvis legat på mer.. men men… ulfsan, AlfaGTV and Ivery 1 2 Quote
Richard Posted August 11, 2024 Posted August 11, 2024 Jag kommer att fortsätta kolla loggar men om det blir en ny ovana så posta här eller PM:a mig. Ivery and Terminator 2 Quote
Richard Posted November 25, 2024 Posted November 25, 2024 Uppgraderat till v. 4.7.19 Inga bekymmer på vägen. //Richard calle_jr, byZan, Terminator and 3 others 2 4 Quote
Richard Posted February 16, 2025 Posted February 16, 2025 Uppgraderat till v. 4.7.20 Allt lugnt och sansat //Richard byZan, Terminator, Ivery and 2 others 2 3 Quote
Richard Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 VIKTIG INFO!!! Det närmar sig uppgradering av forummjukvaran till version 5. Man har annonserat att inloggning med användarnamn (nickname eller vad man vill kalla det) kommer att sluta tillåtas. Man måste istället logga in med epostadress som användarnamn. Det hela är av säkerhetsskäl. Användarnamnet är ju synligt publikt till skillnad från epostadressen. Tidigare har vi haft enbart användarnamn och lösen som inloggning. Nu har jag dock ändrat till både användarnamn och epostadress. Börja gärna redan nu att logga in med epostadress och lösen istället för att få in vanan. Jag har tidigare påtalat att det finns vissa som har epostadresser som är ogiltiga (används ej lägre). Det syns för oss admins då vi får mail om att man inte kunde nå användaren vid notifieringar. Detta händer fortfarande trots att jag skickat PM till vissa av er. Gå gärna in och kontrollera så att ni har rätt epostadress angiven annars blir det lätt problem om man exempelvis vill återställa lösenord. Vidare såg jag inatt att det åter var ca 20 minuters tekniskt avbrott. Detta har vi ju tidigare haft problem med. Det var då vår ISP som hade ett bekymmer och berodde alltså inte "på oss". Jag bevakar någon kväll/ natt till och skapar sedan ett ärende på det hela om det fortskrider. //Richard SOUND BY VINYL, Terminator, calle_jr and 5 others 8 Quote
AlfaGTV Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 4 hours ago, Richard said: åter var ca 20 minuters tekniskt avbrott Jag har fått intrycket att tidsfönstret förskjutits, men jag är sällan vaken så länge att jag märker av det numera! 😊 Richard 1 Quote
Richard Posted April 5, 2025 Posted April 5, 2025 Nja, det verkade vara mellan 23:30 till 23:50 nånting. Men det var så skönt att felet verkligen inte låg hos oss när ISP:n tog det på sig sist... //Richard Quote
Danke Posted April 6, 2025 Posted April 6, 2025 On 2015-12-21 at 11:13, calle_jr said: Uppdatering av forummjukvara http://www.euphonia-audioforum.se/calle_jr/Diverse/a20-1.gif Vi kommer testa en uppdatering av forummjukvaran under helgerna. Vi tror att vi har koll på läget, men om något på forumet ser konstigt ut eller inte fungerar så beror det sannolikt på detta. Vi återkommer med vilka förändringar som utförs. //Admin Lycka till, har sjukt dåliga erfarenheter med forum uppgradering. Mitt kjära gamla norska forum Avforum.no döde nästan helt för en uppdatering... Tror dom bytade helt ett system om jag minns, ellers var det en alltför stor ändring. Många medlemmar blev besvikna för alla deras hem bilder och tråder om deras anläggningar forsvant... Men ni har säkert bättre koll og bättre resurser. Quote
Richard Posted April 6, 2025 Posted April 6, 2025 Nja, uppgraderar 6-8 ggr per år så det ska nog gå bra... Detta är förvisso en större, från version 4 till 5 och vi kommer inte uppgradera förrän det gått några veckor efter att den är tillgänglig. Men jätteoroliga är vi nog inte. Ivery and figge 2 Quote
Richard Posted April 15, 2025 Posted April 15, 2025 Problemet med att forumet är otillgängligt ca 20 minuter sent varje kväll är löst. Richard Harryup, calm, triomio and 5 others 5 3 Quote
Lasse Posted May 8, 2025 Posted May 8, 2025 Försöker söka på lite artister här på forat men det går inte vidare, får det här felmeddelandet. Quote
Bebop Posted May 8, 2025 Posted May 8, 2025 Sökfunktionen i vår programvara är ingen höjdare; har aldrig varit. Det är bättre att söka via Bing eller Google. Skriv först "Euphonia Audioforum" följt av det/den du söker. I dumpen nedan sökte jag på Victoria Tolstoj... Lasse and Ivery 2 Quote
Richard Posted May 23, 2025 Posted May 23, 2025 Kört en securitypatch som man var ganska sträng om att den skulle utföras. Gick på någon minut. //Richard AlfaGTV, lindvall, Ivery and 3 others 5 1 Quote
Richard Posted June 16, 2025 Posted June 16, 2025 Uppgraderat till Invision Community v4.7.21. Mindre än en minuts nedtid. //Richard calm, Ivery, byZan and 2 others 3 2 Quote
Richard Posted July 21, 2025 Posted July 21, 2025 Uppgraderat till Invision Community v4.7.22. Mindre än en minuts nedtid. //Richard AlfaGTV, byZan, P-pan and 2 others 2 3 Quote
Richard Posted August 24, 2025 Posted August 24, 2025 Som ni kanske sett i tråden Vad lyssnar du på just nu? har vi lite tekniska bekymmer av oklara skäl. Citerar från den tråden: On 2025-08-23 at 07:22, new order said: Något är galet för mig. När jag postar via min IPad på denna tråd hittar jag inte mina agna poster! Jag postade ett tips om Tinariwen igår och nu går det inte att hitta. On 2025-08-23 at 10:46, calm said: Har också lite konstiga erfarenheter av inlägg som jag postat och som inte blir synliga förrän man loggar ut och sedan loggar in. Inbland flera gånger. Däremot kan jag ibland få svar innan jag själv kan se posten. Det antyder att andra kan se, men inte jag själv. Skumt!? On 2025-08-23 at 11:49, P-pan said: Jag har ringt Richard, så han kollar läget när han har parkerat bilen och hittat tid i kalendern On 2025-08-23 at 11:43, VoicesInMyHead said: I den här tråden verkar alla inlägg ifrån tisdag eftermiddag till sent igår kväll saknas. Posted Tuesday at 15:36 <--- ??? ---> Posted 14 hours ago (ca Fredag 22.00) Under samma tid så ser jag inlägg i andra trådar, vilket skulle kunna indikera en korrupt databas. Expand Tråden Vad lyssnar du på just nu? är nu låst och en ny är skapad med ändelsen Del 2. Om någon upplevt liknande problem i andra trådar vore det utomordentligt bra om man kunde meddela detta här!! Det vi nu fått till oss är problem i just ovanstående tråd och det hela kan ju vara löst om det skulle vara att det är just den tråden som av något skäl havererat. Den har väldigt många poster vilket skulle kunna vara skälet. Vår ISP kommer naturligtvis att få frågan. //Richard New Order, P-pan and calm 1 2 Quote
Richard Posted October 23, 2025 Posted October 23, 2025 Uppgraderat till Invision Community v4.7.23. Mindre än en minuts nedtid. //Richard Ivery, Terminator and AlfaGTV 3 Quote
byZan Posted October 23, 2025 Posted October 23, 2025 Önskar att jag vore lika snabb Bra jobbat /byZan Richard 1 Quote
Richard Posted April 19 Posted April 19 Uppgraderat till Invision Community v4.7.24 Mindre än en minuts nedtid. //Richard Ivery, New Order, byZan and 3 others 6 Quote
Richard Posted July 28 Posted July 28 Vill påminna om att innan årets slut behöver vi uppgradera forum-programvaran till version 5. Invision Power Services har flaggat för detta en längre tid och nu har man satt slutdatum för version 4 till den sista detta år. Därefter blir det inga uppgraderingar. Jag har tittat lite smått på hur man går tillväga men det dröjer lite till innan det trycks på knappen. Detta kommer naturligtvis informeras om. För den som vill grotta ner sig alldeles kan gå hit: https://invisioncommunity.com/tags/v5/ Det som rör alla är dock en sak: Man kommer inte tillåta att logga in med Display Name. Istället måste man logga in med sin e-postadress. Börja med detta redan nu. Det är aktiverat sedan länge. Om man tror med sig att man bytt e-postadress sedan registreringen så är det ju lämpligt att man går in och uppdaterar sin profil så att detta stämmer. Klicka på ditt Display Name, välj Account Settings: Välj change: När du klickat OK får du bekräfta genom att uppge ditt Password. //Richard calle_jr, Double A and AlfaGTV 3 Quote
Recommended Posts