Jump to content

Äntligen supernöjd med ljudet.


A/Wing.

Recommended Posts

Jag ska såklart be om att få tacka jag med.

Lika barn leka bäst sägs det ju och denna träff blev inget undantag :)

Att ditt system gått från klarhet till klarhet är det ingen som helst tvekan om.

Man brukar ju säga att högtalarna försvinner i ljudbilden, dina har ju blivit så gott som osynliga ;)

Stort tack och bock för allt du ordnade denna helg.

///Pan

BuddDSC_5312_1213_000422_zps063d1483.jpg

Link to comment
Share on other sites

Vill gärna se bilder! :mm::mm:

Calm

Dessvärre var min kamera i stort sätt iskall hela tillställningen eftersom jag redan fotat så mycket hos A_wing och hans uppställning. (Ovanligt, men jag hade så trevligt). Det ser ut som vanligt men de nya basarna står det inte Peak på längre.

Kanske någon annan plåtade lite mer?

Link to comment
Share on other sites

Även jag kan skiva under samma sanningsförsäkran om vad som krävs! Tack Anders, gôr gôtt môs som vanligt!!

Dessutom kan jag intyga att Byzan och p-pan är utomordentligt trevligt resesällskap!

/ptr

Plundin Byzan och P-pan är riktigt trevliga att ha som inneboende en kortare stund men det blir märkligt tyst

i huset framförallt när P-pan lämnade stugan ;);)

Link to comment
Share on other sites

Tråkigt att jag inte kunde vara med denna gång! :(

Alla verkar vara lika nöjda med ljudet som du A/Wing!

Vill gärna se bilder! :mm::mm:

Calm

Det är bara att boka upp för nästa år men en vecka tidigare det här har ju blivit en tradition.

Om du nu inte har vägarna förbi någon gång i så fall är det bara att ringa.

Ja ljudet verkade falla dom flesta i smaken så det är ju extra roligt och kanske ett kvitto på att man har lyckats ganska bra

med att matcha ihop dom olika delarna i anläggningen :)

Link to comment
Share on other sites

Plundin Byzan och P-pan är riktigt trevliga att ha som inneboende en kortare stund men det blir märkligt tyst

i huset framförallt när P-pan lämnade stugan ;);)

Det var ganska tyst i bilen hem också, tror han hade mycket att fundera på denna där P-pan eller så var han bara trött eftersom det inte blev några sovmornar för honom ;)

Kan man vara annat än trevlig när man blir bemött på ett osedvanligt trevligt sätt och blir uppassad som en kung :D

Calm - du får haka på nästa gång, riktigt trevligt både i och utanför sweetspot :app:

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Stort tack till A- och B/Wing!

kommentarer och intryck

Det var större högtalare, mer slutsteg och ny dac jämfört med mitt förra besök.

Det märktes och vi fick uppleva ett mycket välavstämt system.

Intryck på mig gjorde framför allt Bebops odyssee med välinspelat material på en bland-cd.

Utöver det Lindomes inspel med Groundation och Timbres import-cd från ... :Thinking: Colombia (?)

Link to comment
Share on other sites

Stort tack till A- och B/Wing!

Det var större högtalare, mer slutsteg och ny dac jämfört med mitt förra besök.

Det märktes och vi fick uppleva ett mycket välavstämt system.

Intryck på mig gjorde framför allt Bebops odyssee med välinspelat material på en bland-cd.

Utöver det Lindomes inspel med Groundation och Timbres import-cd från ... :Thinking: Colombia (?)

Precis. Jag fick nog en 5-10 ny skivor att beställa. Det är ju ändå det som är roligaste med alltihop. :app:

Link to comment
Share on other sites

Det är bara att boka upp för nästa år men en vecka tidigare det här har ju blivit en tradition.

Om du nu inte har vägarna förbi någon gång i så fall är det bara att ringa.

Ja ljudet verkade falla dom flesta i smaken så det är ju extra roligt och kanske ett kvitto på att man har lyckats ganska bra

med att matcha ihop dom olika delarna i anläggningen :)

Om det blir en vecka tidigare så bortfaller de familjebundna åtagandena direkt och då hänger jag gärna på!

Beträffande Stockholm så har du en stående inbjudan närhelst du kommer förbi.

Calm

Link to comment
Share on other sites

Om det blir en vecka tidigare så bortfaller de familjebundna åtagandena direkt och då hänger jag gärna på!

Beträffande Stockholm så har du en stående inbjudan närhelst du kommer förbi.

Calm

Stockholmsresan är under planering :Thinking: blir nog i början på november och då vill jag gärna

besöka dig, Byzan och P-pan om det går bra.

Edited by A/Wing.
Link to comment
Share on other sites

Detta hade ju varit väldigt trevligt att uppleva.

Hoppas jag får en ny chans nästa gång det beger sig och att inte någon av mina vänner också då prickar in ett bröllop...

//Richard

Du verkar ju va ganska ofta på Consulten så då är det bara att ringa så kan vi träffas :)

Annrs är det bara att boka in sig på nästa år.

Link to comment
Share on other sites

Vill passa på att tacka alla som hade lust att komma till min årliga träff tycker själv att det blev lyckat.

Och denna gång var det lagom mycket folk för att jag skulle hinna med allt och även få en chans att prata med gästerna :D

Men det var extra kul att höra alla fina omdömen om anläggningen och ljudet då vet man att man är på rätt väg :mm:

Tack för denna gång.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Skulle kunna vara en Bergmann, men veterligen så är de inte i borstad aluminium.

Så jag är nog mer inne på något på den digitala frontändan. Du har ju en CD-drive som räcker gott!

Musikserver av något slag? Aurender eller ngn Solos?

Calm

Edit tillägg.

Edited by calm
Link to comment
Share on other sites

Ser ut som en badrumsvåg :dead::app:

Jag väger mej så sällan så jag skulle inte känna igen en badrumsvåg om den så knäppte mej på näsan! Men du har rätt, smaken är som baken och vissa bakar tilltalar en helt enkelt inte och jag kan bara konstatera att jag föredrar badrumsvågslooken framför saker-som-ser-ut-som-dom-alltid-gjort-looken...

/ptr

Link to comment
Share on other sites

Med de måtten så måste det vara en cd/transportNail%20Biting.gif

/byZan

byZan slog huvudet på spiken :41:

Jag har ju haft en bra spelare rent ljudmässigt men det var några saker som störde mig :( och det var drivern

som inte var vad man kan förvänta sig i den här prisklassen.

släden kändes inte optimal dels alldeles för grund där man lägger cd och lite för sladdrig för att den ska falla mig i smaken

och att den inte var helt ljudlös när väl skivan snurrade.

Därav anledningen till bytet.

Sen hade jag lite tur att jag sprang på denna spelare.

Satt i lördags och funderade lite på just det här och tänkte att toppmatat hade ju inte varit dumt.

Sagt och gjort hoppade in i bilen tog en sväng till radiohandlarn för att kolla vad som fans på menyn.

Anders tog emot mig på bästa sätt fast jag inte har handlat av honom tidigare och talade om att det var toppmatat som gällde

han hade inte så mycket inne just nu men en beg. AR. 5 fans det visserligen kunde han nog få hem en 7a i inbyte

men var tvunget att kolla detta.

Nu var det som så att jag var inte ensam kund i butiken och Anders kom ju på att denna kille hade något som skulle passa

visserligen inte toppmatat men ack så läckert ändå Tyst och ljudlös mekanik :mm:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...