Jump to content

Musicus stereo...


Guest om.s

Recommended Posts

Hej

Jämförde du mot Jorma Power innan du bestämde dig?

Jag har no1. signalkabel hemma just nu förresten och det är en fantastiskt bra kabel, och då är den inte ens inspelad ännu.

Hei..

Nei jeg jamførde ikke direkt, men jeg hadde superpower hjemme på test en periode og testet mot den noe mindre 2.5 og der var det en påtagelig forskjell, til fordel Superpower, ikke minst mener jeg at dette for meg overflødig gjør ett eget nett filter, det som behøvs av filtrering tar bybee filteret seg av i Superpower´n.

Jorma No 1 er som du sier en fantastisk kabel, både høyttaler og signal, blir fullt Jorma oppsett her nu etterhvert...

mvh

Link to comment
Share on other sites

Grattis till tillökningen i familjen!

Du skall se, snart är du tillbaks till Audionets förtrollade värld. :)

he he :D takker, man får vel nyte Accuphase en stund nu, men hvem vet hva fremtiden bringer :) ....

mvh

Link to comment
Share on other sites

Ekman ställde frågan före mig och den är klart relevant. Jag har 3 stycken Jorma Power och 1 styck Super Power. Super Powern är mycket bra till CD processorn och signalelektronik. Faktiskt inte testat någon i liknande prisklass som är lika allround på just CD spelare och DACar. Däremot tycker jag Power passar väldigt bra till slutsteg. Den är dessutom ganska mycket billigare.

Link to comment
Share on other sites

Om jag har förstått det hela rätt så är det bättre grundkabel i powern men den har ju ingen bybee

och det kan hända att just bybeens extra filtrering gör att den passar extra bra på digitalprodukter.

Jeg holder med og det er også min erfaring, at den (SuperPower) er meget god på kilden, når jeg gjorde min test så kjørte jeg det meste via RGPC filteret, filteret har jeg nu solgt og kjører uten filter, derav mitt valg å bruke en SuperPower på forsterkeren også denne gangen, skulle det bli "too much" har man en Power i bakhand...

mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

På tide å fortsette denne utstyrsreisen litt igjen...

Ja hva skal man si :blush alt går ikke som man planlegger bestandig har man erfart mer enn en gang, nå når Hovlandène ene mine flytter til Tyskland kommer det inn nye greier, egentlig skulle jo Accuphase ha landet her, men grunnet en meget stor økningen i yen mot Norske kronen (skulle handles i Norge og en økning på nesten 50%) på veldig kort tid, var det en affær jeg ikke fant fordelaktig lenger, så da var det å se seg om etter andre alternativer, og inn kommer en gammel Canadisk kjenning......

Først ut er kilden, en ren redbook spiller med kapasitet og muligheter å behage i mange år til.

Simaudio Moon SuperNova cdp (m/blått display)..

lg_moonsupernovablk.jpg

Litt selvskryt fra fabrikken....

The MOON SuperNova CD Player is a fully-balanced differential design, representing the next generation of MOON high-performance audio components. The SuperNova raises the bar on the CD Red Book digital standard, producing an astonishing level of sonic performance with no equal in its price range. This achievement is the result of extensive R&D yielding new proprietary technologies, the use of the very finest electronic parts available and a powerful 24-bit/352.8kHz internal upsampling circuit. Further raising the bar, the MOON SuperNova can be fully integrated into a custom-install environment via an RS-232 port. As well, a plethora of user selectable cosmetic options are available at the time of purchase.

Internal upsampling which uses 24-bit/352.8kHz processing · Ultra high-perfromance 24-bit BurrBrown PCM1798 DAC/digital filter · Full unsolicited RS-232 bidirectional feedback · Separate digital & analog power supplies using two independant toroidal transformers · Digital input for use as a digital-to-analog converter with either a digital music server or external transport · SimLink controller port allows for 2-way communications between other compatible MOON Evolution Series components · Power supply voltage regulation includes i2DCf (Independant Inductive DC Filtering); There is one inductor dedicated to each integrated circuit type component (DAC, Op-Amp, etc.) in the audio circuit’s signal path - 20 stages in all · A very precise 25PPM digital clocking circuit · A proprietary 6db/octave analog filter · Four-layer PCB tracings with dedicated ground and power planes. The advantages include better ground and power supply circuit layouts resulting in a much shorter signal path and a vastly improved signal-to-noise ratio · Ultra rigid chassis construction to minimize the effects of external vibrations · Accurate matching of the very finest quality electronic components in a symmetrical circuit design · Designed to be powered up at all times for optimal performance · Low operating temperature for a longer than normal life expectancy.

lg_moonsupernovai.jpg

ett til klarer vi, en snygg häck er aldri fel...

lg_moonsupernovar.jpg

Så var kilden (nesten) på plass, og hva kommer så etter dette?, musklene!!... ;) ...

to be cont...

Link to comment
Share on other sites

Ja hva skal man si :blush alt går ikke som man planlegger bestandig har man erfart mer enn en gang, nå når Hovlandène ene mine flytter til Tyskland kommer det inn nye greier, egentlig skulle jo Accuphase ha landet her, men grunnet en meget stor økningen i yen mot Norske kronen (skulle handles i Norge og en økning på nesten 50%) på veldig kort tid, var det en affær jeg ikke fant fordelaktig lenger, så da var det å se seg om etter andre alternativer, og inn kommer en gammel Canadisk kjenning......

Så Accuphase håller på att hämta upp sig rent prismässigt igen... :?::) Simaudio har givit väldigt gott intryck de gånger vi har lyssnat så det är nog ett fullfjädrat alternativ... :mm: HiFi Art på Östermalm har ju kört mycket Simaudio Moon.

Link to comment
Share on other sites

Så Accuphase håller på att hämta upp sig rent prismässigt igen... :?::) Simaudio har givit väldigt gott intryck de gånger vi har lyssnat så det är nog ett fullfjädrat alternativ... :mm: HiFi Art på Östermalm har ju kört mycket Simaudio Moon.

Ja dessverre, har yenét stukket ivei mot den Norske kronen så det ville blitt en dårlig affär. Har hatt ett par tre andre alternativer under bearbeiding, men det ser nu ut til at det blir denne signalkilden som havner her.

Ser jo at prisene på Moon har steget den siste tiden, om det har noe med at Audionord har tatt over eller at det skyldes en rent generell pris oppgang mer el mindre rakt over på det meste av hifi, skal jeg ikke si så mye om, men det skal både bli spennende og godt å få ihus noe skikkelig lyd igjen ....

mvh

Link to comment
Share on other sites

Ojdå, vilka vändningar det tar... :)

...du funderar inte på Einstein...? ;)

\\K-man

Ja sånn går det når man vet hvor man vil men ikke får det til (for øyeblikket) ;) jo jeg har tenkt på Einstein, men regnestykket vil likssom ikke helt gå opp for å komme helt i mål, jeg kommer lenger pr nåværende hifi budget denne gangen med dette valget, hvilket jeg ser som ett nesten likeverdig alternativ (tenker på savnet av rør her nu), men det skal iaf bli godt med ett skikkelig oppsett i heimen igjen, og få nyte musikken sammen med sønnen min, han må jo fostres musikalsk :D ....

mvh

Link to comment
Share on other sites

Jaja, om.s...... En stund til nå så er du hemma igjen! :cool:

En gang Audionet, alltid Audionet ;)

En fortryllende forbannelse :D:D

Kødder bare selvsagt, det ser bra ut dette Sim-greiene :app:

Ja du, dette ser ut til å bli en brokete reise med mange variasjoner, man skal visst ikke få det som en önsker her, nu har butikken jeg har bestillt/reservert cd spilleren av (pengene står på bok så her kribler det etter å få handle) begynt med en noe uprofesjonell og merkelig oppförsel, evnt mer om dette hvis ikke det ordner seg etter helgen :angry:

Men Audionet ja, tanken på en SAM V2 og ART G2 har streifet meg, men en vil jo gjerne teste noe nytt også da, når man först skal väre ute i "mellomfase landet" en tid fremover, time will tell... ;) .....

mvh

Link to comment
Share on other sites

Ja du, dette ser ut til å bli en brokete reise med mange variasjoner, man skal visst ikke få det som en önsker her, nu har butikken jeg har bestillt/reservert cd spilleren av (pengene står på bok så her kribler det etter å få handle) begynt med en noe uprofesjonell og merkelig oppförsel, evnt mer om dette hvis ikke det ordner seg etter helgen :angry:

Omvägar och komplikationer kan sänka reslusten.

Link to comment
Share on other sites

Ja dessverre, har yenét stukket ivei mot den Norske kronen så det ville blitt en dårlig affär. Har hatt ett par tre andre alternativer under bearbeiding, men det ser nu ut til at det blir denne signalkilden som havner her.

Ser jo at prisene på Moon har steget den siste tiden, om det har noe med at Audionord har tatt over eller at det skyldes en rent generell pris oppgang mer el mindre rakt over på det meste av hifi, skal jeg ikke si så mye om, men det skal både bli spennende og godt å få ihus noe skikkelig lyd igjen ....

mvh

Svenska kronon har fallit ca 10 % mot kanadensiska dollarn sedan i somras. Tidvis var skillnaden nästan 20 %. Fraktkostnader har också ökat enormt mellan nordamerika och Europa.

Jag var ytterst nära att köpa Supernovan också. Den låter utmärkt, ser trevlig ut (passar t ex utmärkt tillsammans med Mark Levinson) har fått utmärkta omdömen i både Stereophile och TAS. Pä mässan i Montreal spelar alltid Moon och Dynaudio tillsammans. Dessutom är priset fördelaktigt i Kanada (förstås). Den enda anledningen till att jag tvekade och aldrig slog till, var att jag hade inte bestämt mig för om jag skulle ha en CD/SACD kombi.

Nu blev det istället en ARC CD5.

Link to comment
Share on other sites

Svenska kronon har fallit ca 10 % mot kanadensiska dollarn sedan i somras. Tidvis var skillnaden nästan 20 %. Fraktkostnader har också ökat enormt mellan nordamerika och Europa.

Jag var ytterst nära att köpa Supernovan också. Den låter utmärkt, ser trevlig ut (passar t ex utmärkt tillsammans med Mark Levinson) har fått utmärkta omdömen i både Stereophile och TAS. Pä mässan i Montreal spelar alltid Moon och Dynaudio tillsammans. Dessutom är priset fördelaktigt i Kanada (förstås). Den enda anledningen till att jag tvekade och aldrig slog till, var att jag hade inte bestämt mig för om jag skulle ha en CD/SACD kombi.

Nu blev det istället en ARC CD5.

Takker for innspill Bebop, får vente til over helgen för det faller noen endelig avgjörelse her, men Moon er absolutt mitt förste valg her nå, bare ikke det blir klantet til av uprofesjonell handtering.

Grattis med ny ARC :)

mvh

Link to comment
Share on other sites

Da kan man like gjerne slippe katten ut av sekken og innrømme en oppgradering til, livet har som nevnt tidligere i tråden tatt en helt vidunderlig og spennende endring den siste måneden etter at Sebastian kom inn i vårt liv. Det har endret musikk og lyttevanene radikalt, så radikalt at jeg har bestemt meg for å "nedskalere" anlegget ytterligere.

Vinylen legges på is for en tid fremover og plukkes opp i fremtiden igjen engang, den selges ut (ikke skivene) men spilleren, og satser på digitalt de kommende årene, av praktiske og bekvemlighets grunner.

Så byttes pre/power ut, dette er kun av praktiske årsaker, hadde jeg hatt eget lytterom hadde nok det meste blitt stående igjen her hjemme, men, inn kommer denne med orginalt riaa kort for å ta seg av forsterkningen..

Accuphase E550 m/AD20

e-550.jpg

og denne skal oversette cd samlingen...

Accuphase DP500

dp-500.jpg

Sammen skal de drive disse..

Marten Miles III

miles3_thumb.jpg

koblet med disse..

Jorma Design #1 bi-wire høyttalerkabler..

no1biwire.jpg

og mellom cd-int..

Jorma Design #1 xlr....

no1xlr.jpg

Hadde E408 & DP67 på hjemlån i forrige uke å testet ut denne kombinasjonen, og det holder mål, meget meget godt.

Så mine Marten Miles III skal kobles sammen med Accuphase og Jorma#1 høyttalerkabler og xlr signalkabel, en meget meget god kombinasjon, som vil handtere de nye rutinene og musikalske behovene for en nybliven pappa, riktignok ligger dette noen uker i fremtiden, men det er absolutt noe å glede seg til ...

mvh

"A never ending story" synes nu endelig å ha kommet til en slutt. Takket väre hektisk mailing og telefonering i dagene har helgen värt tilbrakt i Norge, og endelig fikk man alikevel, hjem det man hadde planlagt i förste hand.

Det har värt mye strul, noen tröge og en useriös handler man har fått passere för man fikk hjem de önskede komponentene. Men heldigvis finnes det noen som er mer service minded og behjelpelig enn andre igjen slik at man kunne ta hjem en Accuphase E-550 m/AD20 (riaa kort) og en DP500

E-550

e-550.jpg

e-550_b.jpg

DP-500

dp-500.jpg

dp-500_b.jpg

MEN, hvilken forhandler sitter kvar i butikken en lördags kveld og åpner for deg når du ankommer kl 2100? og gjör hifi affärer til kl 2300!, for så siden å laste det hele i bilen sin og kjöre meg og apparatene hjem (til min mor), en tur på 6-7 mil, alt dette en mörk lördagskveld i januar, ett sted i Norge. Jeg vet!! og jeg er evig takknemlig for at dette lot seg gjennomföre til tross for galloperende Yen kurser. Nå står nå endelig herligheten her hjemme i Gbg og varmer seg opp og spiller seg inn, man ser igjen frem mot mange gode musikalske dager.

Herlig med, og takk for service virkelig utenom det vanlige til T.AA import/Lyric hifi i Oslo.

mvh

Link to comment
Share on other sites

"A never ending story" synes nu endelig å ha kommet til en slutt. Takket väre noen hektisk mail og telefon i dagene har helgen värt tilbrakt i Norge, og endelig fikk man alikevel, hjem det man hadde planlagt i förste hand. Det har värt mye strul, tröge og useriöse handlere för man fikk hjem de önskede komponentene. En Accuphase E-550 m/AD20 (riaa kort) og en DP500

MEN, hvilken forhandler sitter kvar i butikken en lördags kveld og åpner for deg når du ankommer kl 2100? og gjör hifi affärer til kl 2300!, for så siden å laste det hele i bilen sin og kjöre meg og apparatene hjem (til min mor), en tur på 6-7 mil, alt dette en mörk lördagskveld i januar, ett sted i Norge. Jeg vet!! og jeg er evig takknemlig for at dette lot seg gjennomföre til tross for galloperende Yen kurser. Nå står nå endelig herligheten her hjemme i Gbg og varmer seg opp og spiller seg inn, man ser igjen frem mot mange gode musikalske dager.

Herlig med, og takk for service virkelig utenom det vanlige.

mvh

Roligt att läsa att det blev den utstyr som du ursprungligt planlagt...grattis!

...och ja, det finns några butiker med service och engagemang över det vanliga! :)

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

Det är ju det allra bästa det! :)

...väntar på samma känsla här... ^_^

\\K-man

Jo det kan väre en störande känsla, de to siste månedene har man värt drabbad uten noe som helst å spille på, frustrerende, men nu :D ....

mvh

Link to comment
Share on other sites

Grattis!

Tror du kommer ha mycket glädje framöver!

Kommer gärna och hälsar på när du har tid och lust.

Mvh Anders.S :)

Takker!

..du alltid velkommen Anders.S, skal bare gi det noen oppvarmings timer nu så kommer det nok en invitasjon, ;) , vi hörs....

mvh

Link to comment
Share on other sites

Ikke bare gis det glimrende service på frakt siden men man fikk også med seg xtra powercord for testing, ikke minst er dette ganske spennende da Wireworld kablene er gamle bekjente, jeg hadde Electra III & V og fullt WW Eclipse III oppsett for mange år siden, og fikk med meg to stk av siste modell Electra 5:2 powercords, dette er alikevel en helt annen kabel/konstruksjon enn tidligere og det skal bli en spennende sammenligning, både med tanke på mine egne tidligere kabler, men også mot den jeg planlegger inn i anlegget noe senere, Jorma Power (og en superpower), prismessig ligger den omtrent likt med Jorma Power. spennende!!

PowerCords.jpg

PowerCutaway.jpg

mvh

Link to comment
Share on other sites

Det har hänt så mycket i tråden på sistone - fram och tillbaka - så man har förlorat lite överblicken :)

- Men det har blivit så som du ursprungligen tänkte dig det ;)

Da kan man like gjerne slippe katten ut av sekken og innrømme en oppgradering til, livet har som nevnt tidligere i tråden tatt en helt vidunderlig og spennende endring den siste måneden etter at Sebastian kom inn i vårt liv. Det har endret musikk og lyttevanene radikalt, så radikalt at jeg har bestemt meg for å "nedskalere" anlegget ytterligere.

Vinylen legges på is for en tid fremover og plukkes opp i fremtiden igjen engang, den selges ut (ikke skivene) men spilleren, og satser på digitalt de kommende årene, av praktiske og bekvemlighets grunner.

Så byttes pre/power ut, dette er kun av praktiske årsaker, hadde jeg hatt eget lytterom hadde nok det meste blitt stående igjen her hjemme, men, inn kommer denne med orginalt riaa kort for å ta seg av forsterkningen..

Accuphase E550 m/AD20

og denne skal oversette cd samlingen...

Accuphase DP500

Link to comment
Share on other sites

Det har hänt så mycket i tråden på sistone - fram och tillbaka - så man har förlorat lite överblicken :)

- Men det har blivit så som du ursprungligen tänkte dig det ;)

Ja, det har hendt mye, eller egentlig ikke. Etter at jeg fikk en sønn i høst bestemte jeg meg for å skalere ned enda litt mer og gå for en cdp/int kombinasjon med Accuphase, hendte det saker, eller mer riktig, ikke egentlig nu heller, det skjedde for lite og for sakte, siden dette kunne ikke bli noen innbyttes handel men ett rent kjöp for den prisen, måtte Hovland selges først, under tiden det tok å forsøke selge Hovland stikker Yen iväg med mange % og det så en tid ut som det ville bli for dyrt for mitt budget, og nu skjedde det mye, en fikk plutselig litt bråttom med å finne noen andre alternativ, og det har under tiden stått om en 2-3 andre merken.

Jeg bestemte meg så til slutt for ett merke (Moon), og ringte en handler og vi gjorde en muntlig avtale om cash kjöp av en cdp Moon Supernova(demo brukt), han skulle holde av spilleren ett par dager for meg, men allerede dagen etter kom han tilbake og ville ikke selge spilleren alikevel, da måtte jeg kjöpe en pre/power kombinasjon til 165K for å få kjöpt spilleren, jeg synes dette var både en useriös og merkelig måte å behandle kunder på, ikke minst med tanke på den muntlige avtalen vi gjorde dagen för.

Jeg sa hva jeg mente om en slik merkelig vending og han skulle så komme tilbake på det igjen, noen gang under (forrige) helgen.

I mellomtiden fikk jeg nu ett nytt erbjudande (ett "take it or leave it" nu) på Accuphase, som holdt mitt budget, det tok jeg på noen minutters betenkningstid forrige lördagskveld og her er man nu, Moon cdpèn fikk jeg forøvrig senere igjen tilbud om å kjöpe, men da var det toget gått, ikke synes jeg känslan av å få kjöpe på nåde er noen god relasjon å bygge ett kunde/forhandler forhold på....

Så, det som har dröyd og krånglat til det hele er vel egentlig den tregheten det lå i salget av Hovland,(hvem kunne vel vite at det økonomien verden over skulle endre seg så snabbt) det tok lengre tid enn beregnet, og i mellomtiden kjennte man audiofilia nevrosen rive i en, men en annonse i Tyskland fikk tilslutt fart på salget. Vi snakker her om en periode på ca 2 mndèr, lang tid det uten den daglige dosen musikk og go lyd ;)

Så nu er man endelig igjen (har hatt en Accuphase cdp/int kombinasjon for noen år siden) i en lugn periode igjen med int/cdp, iaf en tid fremover, jeg regner vel med på litt sikt å bygge meg opp igjen, men under tiden er dette ett meget godt alternativ og ett lite kompromiss.

mvh

Link to comment
Share on other sites

Da var endelig de siste brikkene på vei inn for denne gangen, til tross for spennende WireWorld strømkabler blir det de lokale kablene som dra det lengste stået og havner her permanent, følger også opp tanken om at samme merke rund baut gir gode resultater.

Jorma Power

&

Jorma SuperPower

super_power_3.jpg

Tenker også tanken på å bruke to stk Superpower, men vil ta en mer grundig test ved anleding før det bestemmes, noen mindre prosjekt skal man jo ha fremover og...

mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...