Jump to content

Nytt segment för Sonus Faber -FENICE


Sigge

Recommended Posts

Det märks ju att Franco S inte jobbar där längre!

178100c23bli.jpg

Känns lite som om SF sålt smöret och tappat pengarna...

/ptr

*läs Andrew Everard intro om dom genom att klicka på bilden!

Edited by plundin
Link to comment
Share on other sites

Hmmm.... skulle nog säga 1-0 till Serblin vad det gäller designen.... minst!

Dock så tycker jag ytterkonturen påminner om varandra. Och det är ju inte en standardform då de gäller högtalare med en smal baffel och bredare bakstycke. Lite väl inspirerat?

Hur som helst så hoppas båda burkarna låter riktigt, riktigt bra!

Link to comment
Share on other sites

Men hjälp! Vad händer med mitt absoluta favorit hifimärke?De där högtalarna ser ju så....amerikanskt vulgära ut att man bara vill gråta som S.F fan.

Kan det bero på att Sonus Faber numer ingår i samma grupp som Audio Research numer.Bolaget som stått för företagsköpen heter Quadrivio SGR,och det är inte utan att man blir orolig för var detta kommer att leda till.Det verkar redan nu som att de har skickat samma blinda designers från Audio Research till Sonus Faber..... ;):black: .Jag skulle skrattat om det varit det minsta roligt.Men det är det inte.

När Sonus Faber introducerade sin lutform var de absolut unika med den lådformen,men nu börjar snart sagt alla märken ha den.Kanske gör de detta för att skaffa sig en ny unik produkt igen?

Nästa gång de introducerar något nytt kanske de skulle pröva med en designer som hade lite stilkänsla samt hade mer än ledsyn.Det underlättar...tror jag.

/n.o

Link to comment
Share on other sites

"Sonus faber R&D director Paolo Tozzen explains that the basis of this speaker is silence: removing as much as possible to ensure we’re only hearing the music, not the loudspeaker. ‘Silence,’ he says, ‘is the canvas where music is painted.’

So the concept of the new speaker is the ‘silent case’: an enclosure from which all noises and spurious vibrations are excluded."

Låter inte direkt som det sätt Sonus Faber brukar jobba på, de brukar ju använda sig av kabinettvibrationerna, inte försöka dämpa bort dom.

Link to comment
Share on other sites

Först kör Pathos ner i diket med sina nya modeller, sen spårar nationens stolthet vad gäller Fotboll ur totalt i Fotbolls-VM, och nu den Italienska Hifins vackraste galjonsfigur...

Vad är på väg att hända?

// stargazer, orolig :black:

Link to comment
Share on other sites

Sonus Faber hade ju långlivade modellserier tidigare.En sak jag funnit och finner positivt.Att byta modeller vart och vartannat år är inget för mig.Evolution hellre än revolution är lite av mitt måtto.

Stargazer nämner Pathos och deras nya designlinje.Jo,de passar hand i handske med dessa nya Sonus Fabrar designmässigt... :black:

Visst kan man skylla mycket på Berlusconi och Gli Azzuri.Men knappast detta....

Men åter till Sonus Faber.Detta märke har ju varit liktydigt med hantverk.De har ju själva sagt att de fört en hantverkstradition vidare som startades av de stora instrumentmakarna från Cremona.

Undrar var den nya högtalaren passar in i detta?Var finns kontinuiteten som tidigare gått som en röd tråd.Det verkar som att nya vindar börjat blåsa sedan Franco lämnade skutan.

Man blir ju nästan deprimerad..... :(

Link to comment
Share on other sites

Sonus Faber hade ju långlivade modellserier tidigare.En sak jag funnit och finner positivt.Att byta modeller vart och vartannat år är inget för mig.Evolution hellre än revolution är lite av mitt måtto.

Stargazer nämner Pathos och deras nya designlinje.Jo,de passar hand i handske med dessa nya Sonus Fabrar designmässigt... :black:

Visst kan man skylla mycket på Berlusconi och Gli Azzuri.Men knappast detta....

Men åter till Sonus Faber.Detta märke har ju varit liktydigt med hantverk.De har ju själva sagt att de fört en hantverkstradition vidare som startades av de stora instrumentmakarna från Cremona.

Undrar var den nya högtalaren passar in i detta?Var finns kontinuiteten som tidigare gått som en röd tråd.Det verkar som att nya vindar börjat blåsa sedan Franco lämnade skutan.

Man blir ju nästan deprimerad..... :(

Vi får väl sitta nöjda med vi har :app: vilket inte är så illa ;)

Link to comment
Share on other sites

Sonus Faber finns på facebook.Alla som med mig nästan mår dåligt av deras nya design,borde säga vad de tycker på deras site.

Gillar dom inte att man är ärlig så får dom väl kicka ut en :) .Man har iaf gjort vad man kunnat för att protestera mot deras degenererade designkunnande.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...