BTS Posted May 30, 2014 Author Posted May 30, 2014 Var har du köpt den? Spåret Mother med de kvinnliga vokalisterna är helt enastående på min CD-version, så kan man få tag i den i SACD är det ett måste. Den köptes när seklet var ungt, antagligen på Amazon.com Här finns en till salu: In The Flesh SACD Och här finns flera: In The Flesh SACD Quote
sprudel Posted May 31, 2014 Posted May 31, 2014 Den köptes när seklet var ungt, antagligen på Amazon.com Här finns en till salu: In The Flesh SACD Och här finns flera: In The Flesh SACD Tackar! Ska kolla upp de här länkarna. Quote
calle_jr Posted May 31, 2014 Posted May 31, 2014 Steely Dan, Gaucho http://www.jpc.de/image/w600/front/0/0602498605103.jpg Ännu en opajad remaster hoppas jag. Quote
BTS Posted June 6, 2014 Author Posted June 6, 2014 (edited) Antonín Dvořák - Cello Concerto In B Minor, Op. 104 Janos Starker, London Symphony Orchestra, Antal Dorati Mercury Living Presence SACD 475 6608 Mercury Living Presence står mycket högt i kurs här i huset med fantastiskt fina upptagningar och Dvořáks Cellokonsert är inget undantag. Tyvärr har jag inte alla deras utgåvor på SACD vilket skulle känts bättre då en del av dem idag tyvärr sorterar under avdelningen för "hiskeliga SACD-priser". Edited June 6, 2014 by BTS Quote
BTS Posted June 7, 2014 Author Posted June 7, 2014 (edited) Jacintha - Here's To Ben A Vocal Tribute To Ben Webster Groove Note GRV 1001-3 Egentligen är jag inte så intresserad av jazz och särskilt inte av asiatiska jazzvokalizzor men just den här upptagningen är speciell och får lov att stanna i samlingen. För upptagningens skull. Edited June 7, 2014 by BTS Quote
BTS Posted June 14, 2014 Author Posted June 14, 2014 (edited) Boston - Boston EPIC ES 34188 Single Layer SACD En morgon med Bostons debutplatta från 8/8 -76, här spelas Foreplay/Long Time och resten av huset vaknar till liv. Utgåvan kan ses som nödvändig i samlingen. Edited June 14, 2014 by BTS Quote
New Order Posted June 14, 2014 Posted June 14, 2014 Den där måste man ju ha! Bra ljud i Boston skivan? Quote
BTS Posted June 14, 2014 Author Posted June 14, 2014 Bra ljud i Boston skivan? Ja. Men jag ser att priset nuförtiden är sådant att det skulle avskräcka mig från köp... Boston SACD For Sale More Boston SACD For Sale Quote
BTS Posted August 14, 2014 Author Posted August 14, 2014 10cc - Deceptive Bends Universal Music Japan UIGY-9567 Single Layer En milstolpe från 1977 nu på SACD. Mycket välproducerat. Quote
calle_jr Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 En milstolpe från 1977 nu på SACD. Mycket välproducerat. http://www4.picturepush.com/photo/a/143043...MG-6354-2-2.jpg Jag vet att en sån som Plundin förordar "Live And Let Live", men jag tycker inte man kan springa förbi detta album eftersom det är ett album. Godley-Creme tog på ett sätt vid efter Lennon-McCartney, och Deceptive Bends är en tidstolkning av all seriös musik under 70-talets andra hälft Passar på att tipsa om Space Hymns, som egentligen är det första de spelade in. Quote
plundin™ Posted August 15, 2014 Posted August 15, 2014 Jag vet att en sån som Plundin förordar "Live And Let Live", men jag tycker inte man kan springa förbi detta album eftersom det är ett album. Godley-Creme tog på ett sätt vid efter Lennon-McCartney, och Deceptive Bends är en tidstolkning av all seriös musik under 70-talets andra hälft Passar på att tipsa om Space Hymns, som egentligen är det första de spelade in. Hörru, Deceptive Bends är utan tvekan mitt favorit 10CC album, jag kan garantera att englandspressen jag köpte hos Wessman & Pettersson skivhåla 1977 är en av de mest spelade skivorna i min samling! Den plattan innehåller så mycket nostalgi att jag vägrar att skaffa ett nytt ex, den skall knastra och skeva, annars är det inte på riktigt! L&LL har jag nog bara på CD... /ptr Quote
LasseJ Posted August 16, 2014 Posted August 16, 2014 Hörru, Deceptive Bends är utan tvekan mitt favorit 10CC album, jag kan garantera att englandspressen jag köpte hos Wessman & Pettersson skivhåla 1977 är en av de mest spelade skivorna i min samling! Den plattan innehåller så mycket nostalgi att jag vägrar att skaffa ett nytt ex, den skall knastra och skeva, annars är det inte på riktigt! L&LL har jag nog bara på CD... /ptr Samma här. Deceptive Bends är klar favorit. Såg dem på Hovet live 77/78 någon gång. Även hos mig är det en av de mest spelade skivorna. Godley-Creme hade lämnat 10cc och nu var Gouldman-Stewart kvar. Köpte min skiva 1977 hos Åhléns i Vällingby. Även Live and let Live är bra. Grymt bassolo av Gouldman på Feel The Benefit. Har båda på både LP och CD. /Lasse Quote
BTS Posted August 16, 2014 Author Posted August 16, 2014 Även Live and let Live är bra. Grymt bassolo av Gouldman på Feel The Benefit. Har båda på både LP och CD. Quote
calle_jr Posted August 16, 2014 Posted August 16, 2014 Hörru Sorry Minns fel eller missförstånd. Men å andra sidan är vi ju då alla överens Quote
Krima Posted August 21, 2014 Posted August 21, 2014 Hifi är dyrt, musik är billigt. Kablar för t ex 25,000 eller 150 SACD? Enkelt val... Prova även här på tyska JPC. Jag handlar en hel del där. Finns mycket på SACD, framför allt klassigt. Bra sökmotor där man kan kombinera format och musik. Priserna är inklusive moms, endast frakt tillkommer. Kablar för 25000kr helt klart Quote
BTS Posted January 31, 2015 Author Posted January 31, 2015 (edited) The Band - The Last Waltz Mobile Fidelity UDSACD 2-2139 En historisk återutgåva vilken gick att beställa från USA redan i början på mars 2014. Inkubationstiden var ca 10 månader... Med hjältar som aldrig dör är den line-up som finns på The Last Waltz svår att komma förbi. The Last Walts spelades in 25 november -76 och släpptes först 7 april -78 som trippel LP. Albumet är ren allmänbildning och bör finnas i något format i varje civiliserat hem och den version av The Weight som här framförs av The Staples går att lyssna på en hel helg i sträck. Om numrering på CD-plattor spelar någon roll kan säkert diskuteras men det skulle kännas fint med ett lägre nummer än mitt med tanke på pensionssparandet... En del kända namn har varit behjälpliga med produktionen och nu handlar allt om att beväpna sig med tålamod tills MoFi släpper utgåvan på vinyl... Edited January 31, 2015 by BTS Quote
SDplus Posted April 3, 2015 Posted April 3, 2015 SACD är ett format som jag ljudmässigt gillar, men jag har tills nyligen inte gillat att formatet i stort sett verkar låst. Jag har dock läst upp på ämnet och jag har nu satt upp en fungerande gammal SACD-kompatibel PS3 som jag förberett för att gör exakta ISO-kopior som är dels brännbara och dessutom spelbara av flera högkvalitativa programvaror. Dessutom har jag en bra rutin för att få dom till DSF-format vilket fortfarande är oförändrad kvalitet , men per låt, och stöder taggar. Därifrån är det lätt att gå till vilket format som helst. Min fundering kring detta är att det är inte lätt att få tag i en fungerande PS3 för att göra detta. Det är gammal hårdvara och många har värmeproblem. Min har så här långt varit "rock solid". Det kan helt enkelt inte vara många som har denna möjlighet att göra legitima digitala back-ups av sina SACD. Och jag anser att detta är idag väldigt viktigt att kunna göra. Jag kan helt enkelt tänka mig att hjälpa folk att göra digitala kopior av sina SACD eftersom jag kan. Dock blir det ju en exklusiv tjänst hemma hos mig för folk i Stockholmsområdet i så fall. Inget postskickande, utan besök är det som gäller och i lagom doser då en skiva kan ta 30-40 minuter att rippa, även om det ju är något jag kan göra i "bakgrunden" Jag vill poängtera att denna form av rippning är helt exakta kopior till skillnad från de 24/88 kopior som en tidigare metod klarat av. Dessutom kan jag ju bara göra det så länge hårdvaran fungerar, men jag är klar med min egen samling så här långt, så jag vill gärna hjälpa till. Jag tänker inte bidra till att sprida kopior från detta. Jag är helt på artisternas sida vad gäller spridning och sådant, inget uppvisat original, så blir det ingen kopia. Jag själv uppskattar jättemycket att jag nu kan ha perfekta digitala kopior av alla format jag kan få tag på nu, så om ni är som jag, tja, då kan detta vara en bra ide kanske? Plus, jag får träffa en massa musikfantaster. Kanske den viktigaste delen. Quote
Amadei Posted May 9, 2015 Posted May 9, 2015 (edited) Hej SD-plus, Välkommen till Euphonia! Har skickat PM. MVH Amadei Edited May 9, 2015 by Amadei Quote
calle_jr Posted May 9, 2015 Posted May 9, 2015 Jag är helt på artisternas sida vad gäller spridning och sådant, inget uppvisat original, så blir det ingen kopia. Och ja, det är en kanonidé! Jag har själv ett gäng jättebra sacd som jag aldrig spelar. Quote
SDplus Posted May 10, 2015 Posted May 10, 2015 Hmm, Hur fungerar PM-systemet här egentligen. Jag har svarat på två PM som jag fått om detta, men jag kan inte se något under "sent"-lådan, eller att det finns någon follow-up på dom PM jag fått. En annan sak, skall vi använda denna tråd för BD Pure Audio skivor också? Har börjat skaffa några sådana. Hittills Rush - Fly By Night. Supertramp - Crime of the Century (Har denna på två gamla Vinyl samt den senaste Vinylboxen också samt CD, en slags format-referens för mig) Tears for Fears - The Hurting Quote
Richard Posted May 10, 2015 Posted May 10, 2015 Hmm, Hur fungerar PM-systemet här egentligen. Jag har svarat på två PM som jag fått om detta, men jag kan inte se något under "sent"-lådan, eller att det finns någon follow-up på dom PM jag fått. Hej SDplus För att den ska hamna i din sentmapp får du bocka i kryssrutan "Add copy to... " under själva meddelandefältet. Richard Quote
BTS Posted May 11, 2015 Author Posted May 11, 2015 Jag kan helt enkelt tänka mig att hjälpa folk att göra digitala kopior av sina SACD eftersom jag kan. Mitt förslag är att du startar en ny tråd för kopiering av SACD där du kan erbjuda dina tjänster. Quote
Muffin Posted May 11, 2015 Posted May 11, 2015 The Band - The Last Waltz Mobile Fidelity UDSACD 2-2139 En historisk återutgåva vilken gick att beställa från USA redan i början på mars 2014. Inkubationstiden var ca 10 månader... Med hjältar som aldrig dör är den line-up som finns på The Last Waltz svår att komma förbi. The Last Walts spelades in 25 november -76 och släpptes först 7 april -78 som trippel LP. Albumet är ren allmänbildning och bör finnas i något format i varje civiliserat hem och den version av The Weight som här framförs av The Staples går att lyssna på en hel helg i sträck. Om numrering på CD-plattor spelar någon roll kan säkert diskuteras men det skulle kännas fint med ett lägre nummer än mitt med tanke på pensionssparandet... En del kända namn har varit behjälpliga med produktionen och nu handlar allt om att beväpna sig med tålamod tills MoFi släpper utgåvan på vinyl... Kul! Det här är en viktig del av den moderna musikens rötter! Kom ihåg när jag hörde låten The Weight första gången, blev helt tagen! En kulturgärning att släppa den på SACD! The Last Walz har jag som DVD, bra dokumentär med Scorsese som regisör. Fina foton du fått till BTS, don håller Timbre-klass! Quote
BTS Posted May 28, 2015 Author Posted May 28, 2015 Universal Japan har för ett tag sedan släppt Van der Graaf Generator på Single layer SACD. Godbluff, Still Life och World Record införlivades i samlingen. Quote
BTS Posted June 14, 2015 Author Posted June 14, 2015 B.B. Driftwood - Southward Bound Opus 3 CD 22112 Årets starkaste platta hittills för min del även om den släpptes 2012 och här bjuds vi på en blandning av soul, blues, country och lite till i en mycket vacker förpackning där Bengt "B.B. Driftwood" Skogholt står för all text och musik och som producent. Skogholt har begåvats med mycket fängslande röstresurser och låtmaterialet spelar sig mer eller mindre direkt in i bröstkorgen. En ren njutning. Quote
BTS Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 Los Lobos - Good Morning Astlán MFSL UDSACD 2022 Hybrid, Stereo Quote
calle_jr Posted July 12, 2015 Posted July 12, 2015 Los Lobos - Good Morning Astlán Åhh, och vilken musik Quote
BTS Posted July 12, 2015 Author Posted July 12, 2015 Åhh, och vilken musik Där finns ett par guldkorn... Quote
BTS Posted August 4, 2015 Author Posted August 4, 2015 Roger Waters - Amused To Death Remastrad och uppenbarligen även bitvis remixad, det är snyggt och prydligt gjort och fortfarande reser sig alla strån på kroppen rakt ut under Jeff Becks gitarrsolo i What God Wants Part III. Men så här i de inledande jämförelserna med de CD-utgåvor som finns tillhands saknar jag en smula nerv, bett och artikulation på SACD-utgåvan från Analogue Productions. Får se hur de intrycken står sig in längden... Analogue Productions 88765478842 Quote
Recommended Posts