Absolute Audio Posted April 17, 2009 Posted April 17, 2009 Ett par vykort från turistattraktionerna i New York Quote
Absolute Audio Posted April 17, 2009 Author Posted April 17, 2009 En typisk gata i den nedre delen av Manhattan Quote
Absolute Audio Posted April 17, 2009 Author Posted April 17, 2009 Detta skyltfönster ser riktigt inbjudande ut Ska vi ta en titt Quote
Kent_n Posted April 17, 2009 Posted April 17, 2009 Efter du varit inne på HiFi affären måste du gå till Time squer, där finns hotellet Mariot, på våning 86 eller våning 87 finns revoring bar. Hela bar/matstället snurrar runt på en timma med påföljd att du får en milsvidd utsikt över hela NY. Flå´t ot Quote
P-pan Posted April 17, 2009 Posted April 17, 2009 Kan vi få stövla in i butiken NU då Det verkar ju vara en butik med ett "riktigt" sortiment Quote
Absolute Audio Posted April 17, 2009 Author Posted April 17, 2009 Kan vi få stövla in i butiken NU då Det verkar ju vara en butik med ett "riktigt" sortiment Okej då!! Vi stövlar in i lobbyn. Quote
Absolute Audio Posted April 17, 2009 Author Posted April 17, 2009 Här finns lite trevlig elektronik från bl.a Cambridge, Cary, Arcam. Även några andra produkter troligen avsedda för bio. Quote
Absolute Audio Posted April 17, 2009 Author Posted April 17, 2009 Denna hylla bjuder oxå på en del godbitar som gamla arcam alpha prylar, Acoutech, rega men även ett Krell slutsteg av större modell. Det börjar ju bra det här! Quote
Absolute Audio Posted April 17, 2009 Author Posted April 17, 2009 Om du undrar vad du skall göra med all golvyta du fick över när du slängde ut tjock-tv'n så kan ju en sådan här installation fylla ytan. Själv skulle jag nog låta bli, men smaken är ju som bekant olika. Notera högtalarna i undre facket Tannoy Autograph mini Quote
Absolute Audio Posted April 17, 2009 Author Posted April 17, 2009 Vi har ett litet hörn kvar att utforska av butiken... Quote
Absolute Audio Posted April 17, 2009 Author Posted April 17, 2009 Efter du varit inne på HiFi affären måste du gå till Time squer, där finns hotellet Mariot, på våning 86 eller våning 87 finns revoring bar. Hela bar/matstället snurrar runt på en timma med påföljd att du får en milsvidd utsikt över hela NY. Flå´t ot Ja det kan jag verkligen tänka mej! Får dock bli nästa gång, att hinna med allt man borde i NYC är nästan omöjligt. Men helt klart en underbar stad som nog inte lämnar någon oberörd. En av de definitiva höjdpunkterna blev en spelning med ackustisk blues på bleekers street i Greenwich village, WOW! Har oxå blivit lite skivshopping så klart. Svensk blackmetal finns i mängder Annars skulle man nog kunna kategorisera New York som en jazz stad. När man kollar runt på nätet så ser man så många spelningar med artister som man bara inte får missa, men efter ett tag märker man att detta förekommer minst ett par varje kväll. Men egentligen är det väl de andra spelningarna med de okända artisterna man egentligen borde se om man vill ha något att skryta med om 20år. Vi var in på en klubb där band kom och spela 20min och sen klev ett nytt band upp, och det var en enorm kvalitet på de artister som spelade. Quote
Absolute Audio Posted April 18, 2009 Author Posted April 18, 2009 Här hittar vi bl.a lite vinyltillbehör. Quote
Absolute Audio Posted April 18, 2009 Author Posted April 18, 2009 Vad sägs om en Graham 1.5 med ceramic rör Har för mej att man ska kunna välja ceramic, titan eller aluminiumrör till denna tonarm. Quote
Absolute Audio Posted April 18, 2009 Author Posted April 18, 2009 Denna Roksan var för mej en nyhet Quote
Absolute Audio Posted April 18, 2009 Author Posted April 18, 2009 Jag hade gärna haft ett sådant plakat i vardagsrummet. Men då hade det stått "Nordost Supreme Reference User". Power Company strömrenare var det faktiskt fler som använde och det borde ju vara ett tecken på att det fungerar väl. Sen har jag hört att strömmen i New York lämnar mycket att önska. Men dom verkar vara väldigt humant pris-satta. Denna med 4 uttag för 775 dollar. Det fanns dock större modeller. Quote
Absolute Audio Posted April 18, 2009 Author Posted April 18, 2009 För att ge en hint om vad som komma skall.... Vi ska plöja igenom hela den här korridoren 9st numrerade lyssingsrum, ena med värre prylar än den andra till vi kommer till the holy grail rum nummer "6" Quote
Hasse Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Häftigt sortiment i den butiken . Stämmer det att Andy Singer & co är aningen snorkiga vilket jag hört flera säga? Verkar inte ha varit problem med fototillstånd i alla fall Quote
SMT Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Min amerikanska vän Mike Lathvis * introducerade mig för Andy förra sommaren i syfta att lämna förslag på akustikreglering av ett par av rummen. Mike varnade mig för Andys beryktade personlighet och det visade sig stämma när han svarade på så här på min namnpresentation : What a fuc... kind of name is that! :o När jag sen stapplande nämde att jag var från Sverige så kom nästa mening från Andy som jag blir jag tvungen att censurera :blush Intresset att hjälpa honom svalnade snabbt men när han visade mig runt bland all HIGHEND så kom arbetsglädjen snabbt tillbaka. (Det förhandlas fortfarande om det blir något av detta akustikmässigt) Lyckan var att vistas i rum nr 6 ensam (vakten tröttnade på testtonerna ) och lägga på medhavd musik Hälsningar Matts *(www.avisolation.com) bildade företaget PAL (http://performanceacousticslabs.com) för att sälja mitt concept i NAFTA länderna Quote
Hasse Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Min amerikanska vän Mike Lathvis * introducerade mig för Andy förra sommaren i syfta att lämna förslag på akustikreglering av ett par av rummen. Mike varnade mig för Andys beryktade personlighet och det visade sig stämma när han svarade på så här på min namnpresentation : What a fuc... kind of name is that! :o När jag sen stapplande nämde att jag var från Sverige så kom nästa mening från Andy som jag blir jag tvungen att censurera :blush Efter din beskrivning av Andy var kanske "aningen snorkig" fel ordval av mig . Ska bli spännande att få "besöka" rum 6. Quote
calm Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Min erfarenhet av Sounds By Singer är några år gammal. Snorkigt var bara förnamnet! Låtsades inte förstå mina frågor och definitivt inte insläppt längre än till butiksdelen. Kul att lågkonjukturen även drabbar en sådan butik med så hög svansföring. Omvändelse under galgen! Lyric på Lexington Avenue var vänliga och hjälpsamma däremot. Det var där jag hade en av mina stora lyssningsupplevelser med Nola Grand Referens, dubbla ASR Emitter II exklusive och ARC CD 7. Lyrisk upplevelse var namnet. Calm Quote
Absolute Audio Posted April 18, 2009 Author Posted April 18, 2009 Jag blev faktiskt varnad av Gurkan pa Audio Concept om denna butik och innehavaren. Nu pratade jag inte med Mr Singer utan bara andra i butiken och dom var supertrevliga. Sa jag kan inte saga nagot annat en positiva saker om Sound by Singer. Trodde det ev. skulle bli problem i rum nr 6, men inte alls. Jag mailade i forvag och berattade att jag var pa vag och om nagon dag passade samre an nagon annan, och Mr Singer svarade att det inte var nagra problem. Angaende Lyric sa blev det ett besok dit oxa Dom svarade inte pa mitt mail sa jag tog inte med mej stativet sa bilderna haller tveksam kvalitet. Men det var en upplevelse utover.... nagot jag tidigare hort. Just Nola riggen ar bland det maktigaste jag hort. Mer bilder kommer nar jag landat pa Svensk mark.... Quote
Timbre™ Posted April 18, 2009 Posted April 18, 2009 Jag mailade i forvag och berattade att jag var pa vag och om nagon dag passade samre an nagon annan, och Mr Singer svarade att det inte var nagra problem. Angaende Lyric sa blev det ett besok dit oxa Dom svarade inte pa mitt mail sa jag tog inte med mej stativet sa bilderna haller tveksam kvalitet. Men det var en upplevelse utover.... nagot jag tidigare hort. Just Nola riggen ar bland det maktigaste jag hort. Mer bilder kommer nar jag landat pa Svensk mark.... Detta har ju tagit formen av en drömresa :cool: och april måste vara en perfekt månad. Det kan bli ganska varmt i juli efter vad jag har hört av tidigare arbetskamrater som numera håller till i Bronx. Quote
Absolute Audio Posted April 19, 2009 Author Posted April 19, 2009 Detta har ju tagit formen av en drömresa :cool: och april måste vara en perfekt månad. Det kan bli ganska varmt i juli efter vad jag har hört av tidigare arbetskamrater som numera håller till i Bronx. Jodå det blev en riktigt trevlig vecka! Temperaturen har hållit sej mellan 12-20 grader och jag har faktiskt inte satt min fot i tunnelbanan utan promenerat vart vi än ska. Jag har haft nöjet att byta terminal på JFK mitt i sommaren... och den vägg av fuktig hetta som mötte en så fort man kom ut på gatan var inte att leka med. Men jag kan inte något annat än att rekommendera New York på våren. Quote
Engelholm Audio Posted April 19, 2009 Posted April 19, 2009 Denna Roksan var för mej en nyhet Är inte detta en kraftig, maskulin druva i röda viner? Härligt repportage och kul att få följa med! Quote
Absolute Audio Posted April 19, 2009 Author Posted April 19, 2009 Om vi tar en titt direkt till höger står en stapel med lite tung elektronik. Quote
Absolute Audio Posted April 19, 2009 Author Posted April 19, 2009 Här står oxå ett par Tom Evans Linear (B). Firman är väl mäst kända för sina riaa steg, men dessa ser ju riktigt manliga ut. Och om jag inte misstar mej så glöder det rör inuti dessa svarta lådor. Quote
Absolute Audio Posted April 19, 2009 Author Posted April 19, 2009 Är inte detta en kraftig, maskulin druva i röda viner? Det ska det vara! Undrar om den finns som "Bag in box" Quote
Recommended Posts