Jump to content

På jakt efter ny digitalkälla


hbgot

Recommended Posts

Jag har börjat leta efter ny spelare för att spela min cd samling.

jag har sedan länge rippat alla skivor

så de ligger lagrat på nätverket och spelas för närvarande via mina Sonos connect i olika rum.

nu har jag tänkt satsa på en bättre lösning till mitt biorum och då är frågan vilket sätt som ger bäst ljud antingen en cd transport eller en nätverksstreamer.

jag har läst en del om C.E.C. Tl5 cd transport som har fått grymt bra kritik i tester och anses ge bättre ljud än nätverksstreamers.

jag tar gärna emot tips och erfarenheter på olika lösningar av båda teknikerna.

Edited by hbgot
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej!

 

Nu är vi väldigt partiska givetvis då vi representerar C.E.C. i Sverige, vilka jag anser erbjuder en unik produkt inom detta segment (CD-transporter). Det krävs en seriös satsning på en bättre streamer för att matcha dessa i ljudkvalitet. Dessutom så förblir kvaliteten på strömmad musik ifrån Tidal alltid varierande och osäker. Även om den valda skivan är densamma så kan originalmastern vara en annan och ljudkvaliteten variera mellan det man upplever på skiva och strömmat ifrån Tidal.

 

I praktiken så väljer många både en CD-transport för den samling man kanske redan har och/eller för den musik man värderar högst och gärna vill äga i fysiskt format + en streamer, där dessa kompletterar varandra helt enkelt.

 

/ Marcus, www.perfect-sense.se

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

Jag håller helt med dig Marcus, men vill ändå framhålla att streaming inte enbart handlar om tjänster beroende av eller på Internet. För mig handlar det till 85% om nätverksöverförda filer av egen härkomst. CD noggrant överförda till filer och lagrade på mitt eget nätverk, som spelas upp med en precision och närvaro som få CD-transporter klarar. Jo, vissa fixar det och även med någon fördel visavi filerna! Min egen AR CD-3 MkII är en sådan transport och troligen även C.E.C.

Valmöjligheterna är vidsträckta och man bör alltid prova så man känner vad som ”passar behovet”! :) 

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, AlfaGTV said:

Jag håller helt med dig Marcus, men vill ändå framhålla att streaming inte enbart handlar om tjänster beroende av eller på Internet. För mig handlar det till 85% om nätverksöverförda filer av egen härkomst. CD noggrant överförda till filer och lagrade på mitt eget nätverk, som spelas upp med en precision och närvaro som få CD-transporter klarar. Jo, vissa fixar det och även med någon fördel visavi filerna! Min egen AR CD-3 MkII är en sådan transport och troligen även C.E.C.

Valmöjligheterna är vidsträckta och man bör alltid prova så man känner vad som ”passar behovet”! :) 

 

Absolut. Att spela upp lagrad musik ifrån disk är ett tredje alternativ som jag ser det, vanligen med högre kvalitet än över internet-streaming (via Tidal etc.) och i stark konkurrens med bättre CD-transporter. Innuos och Aurender har båda servrar med automatiserad rippning, lagring och uppspelning vilka gör livet som CD-transport hårt och tufft i dessa tider :).

 

/ Marcus

 

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

Jag har dålig koll på hur bra mina rippade cd skivor är kvalitetsmässigt då de flesta är gjorda för ganska många år sedan och då på en ganska ordinär dator och mjukvara.

detta gör ju att jag inte vet säkert om filerna håller optimal kvalite.

 

bekvämligheten med en streamer talar ju till dess fördel då man når hela skivsamlingen från soffan.

cd transportens fördel är ju att man inte är beroende av wi-fi och surfplatta för att kontrollera det hela.

sedan är väl det viktigaste fortfarande hur man uppnår bäst ljud för pengarna.

att sreamtjänsterna har varierande kvalitet får man väl leva med.

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, hbgot said:

Jag har dålig koll på hur bra mina rippade cd skivor är kvalitetsmässigt då de flesta är gjorda för ganska många år sedan och då på en ganska ordinär dator och mjukvara.

detta gör ju att jag inte vet säkert om filerna håller optimal kvalite.

 

bekvämligheten med en streamer talar ju till dess fördel då man når hela skivsamlingen från soffan.

cd transportens fördel är ju att man inte är beroende av wi-fi och surfplatta för att kontrollera det hela.

sedan är väl det viktigaste fortfarande hur man uppnår bäst ljud för pengarna.

att sreamtjänsterna har varierande kvalitet får man väl leva med.

 

En mellanväg är att satsa på en server/streamer med automatiserad rippningsfunktion. Denna gör allt utom att spela upp CD-skivor, utan rippar dem istället med möjlighet till uppspelning av både lagrad och strömmad musik ifrån samma applikation.

 

/ Marcus

 

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

Just now, hbgot said:

Ok Marcus om du skulle jämföra CEC TL5 med t.ex Lumin U1 mini och utgår från samma cd vilket alternativ ger bäst ljud?

 

Om jag tvingades välja mellan C.E.C. TL 5 (CD) och Lumin U1 Mini (streaming ifrån Tidal) så skulle valet falla på C.E.C. - utan tvekan.

 

/ Marcus

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, hbgot said:

I mitt fall så skulle ju källan vara en rippad fil av cdn.

Streamtjänster har jag i bilen.

 

OK - så alternativen är alltså uppspelning av CD alternativt uppspelning av lagrad musik via Lumin U1 Mini? Då blir kampen betydligt hårdare. Jag skulle isåfall väga in värdet av bekvämlighet och enkelhet, där du även ges möjlighet att strömma Tidal om du väljer Lumin U1 Mini. Sammantaget så blir detta det klokare valet skulle jag säga.

 

/ Marcus

 

Link to comment
Share on other sites

efter lite funderande så har jag nog också kommit fram till att streamer är den väg som jag skall gå.

då är frågan med eller utan dac.

jag har en rega dac i vardagsrummet som jag skulle kunna låna ned till biosalongen tills vidare för att uppgradera denna längre fram men den är väl inte riktigt på den nivån som jag siktar på så det kanske är en omväg i längden.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, hbgot said:

efter lite funderande så har jag nog också kommit fram till att streamer är den väg som jag skall gå.

då är frågan med eller utan dac.

jag har en rega dac i vardagsrummet som jag skulle kunna låna ned till biosalongen tills vidare för att uppgradera denna längre fram men den är väl inte riktigt på den nivån som jag siktar på så det kanske är en omväg i längden.

 

Mitt råd är att välja Lumin D2 framför Lumin U1 Mini där du även får en fin DAC. I övrigt så är de relativt lika bortsett ifrån att U1 Mini erbjuder fler digitala utgångar (om du är i behov av det). Prisskillnaden är liten i sammanhanget (4.000 kr).

 

/ Marcus

 

Link to comment
Share on other sites

Som före detta ägare av Lumin D2 (numera T2) så kan jag bara hålla med, D2 är en grymt trevlig streamer med inbyggd DAC till en överkomlig och prisvärd summa. Om det ska löna sig med separat DAC/streamer nu för tiden så behöver man nog allt steppa upp ett par nivåer, de integrerade lösningarna har blivit så pass bra. Dessutom är det ganska bekvämt och smidigt med mindre prylar... :) 

 

Tänk på att den inte har någon intern lagring dock, du behöver en NAS eller extern hårddisk för lagring av eventuella filer.

 

För egen del så blir det helt klart mer och mer Tidal och allt mindre (nya) lagrade filer. En ganska tydlig och stegrande trend skulle jag säga.

 

Link to comment
Share on other sites

jag tar gärna emot dina erfarenheter av Lumin D2 och T2 då dessa är på min lista över aktuella alternativ tillsammans med Auralic Altair G1 och Vega G1 samt Naim ND5XS2

jag har även lyssnat på flera av Linns streamers men de är inte aktuella då de verkar satsa på allt i ett lösningar och jag har redan komplett förstärkare.

Auralic och Naim spelarna har jag inte hört alls, Luminspelarna har jag haft en kort jämförelse av men mer input tas tacksamt emot

Link to comment
Share on other sites

Lumin D2 och T2 är våra mest populära produkter inom detta segment under senare tid. Utöver att de stödjer allt av format och tjänster och är väldigt enkla att komma igång med och använda, så har de en prestanda och naturlighet som många tycker mycket om. Utan att låta alltför klyschig så utmanar de alternativ en bra bit upp i prisklass. Asiaterna är duktiga på detta, och har också möjlighet att hålla nere priserna.

 

Lumin T2 är en fullbreddsmaskin (med Lumins mått mätt) vilken har en bättre DAC, finare strömförsörjning och högre komponentkvalitet. Denna är sammantaget ett relativt stort steg upp ifrån D2 om man har en anläggning på motsvarande nivå.

 

Auralic är kanske den värdigaste kandidaten om man söker en ren streamer, alternativt en streamer med DAC. Om man även önskar intern lagring så finns det fler alternativ. Jag har dock inte haft möjlighet att jämföra den senaste generationen ifrån Auralic med Lumin.

 

Naim har jag alltid sett som det lite "alternativa valet", där Naim känns mest hemma i ett Naim-system kort och gott. Det kan man dock alldeles säkert ha olika åsikter om :).

 

/ Marcus

 

Link to comment
Share on other sites

När jag skulle minimalisera systemet i stugan så köpte jag en Lumin S1 på ren chans, nja lite googlande blev det också, jag blev helnöjd då jag samtidigt installerade Roon Rock och Tidal.

Så i stugan blev det en perfekt lösning och glad att chansningen gick hem. S1 är numera en utgående modell men hittas den begagnad så är den en klart het kandidat då priset torde vara klart reducerat, annars tror jag X1 är ersättaren? men då kostar det ju ”lite” extra och jag har inte jämfört dessa för om det skulle vara värt de extra pengarna. Plug’n play och det blev kanon.

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Ett annat märke som gör bra streamers, eller kanske snarare DAC'ar med streamingmöjlighet är ju Simaudio Moon. Tror @Perfect sense har en mycket trevlig Moon 380DSD med Mind2-modul som gör den streamingkapabel. Jag bedömer ljudkvaliteten utifrån den DAC som sitter i min egen Moon 430HAD som förvisso saknar streamingmöjlighet, men låter otroligt bra, utan egenheter.

 

@byZan lösning i stugan tyckte även jag både verkade stabil, flexibel och mycket välljudande.

Även den Lumin U1 Mini jag hade hemmavid häromveckan tyckte jag lät kanon, och var stabil och lätthanterlig.

 

Edited by AlfaGTV
Link to comment
Share on other sites

40 minutes ago, AlfaGTV said:

Ett annat märke som gör bra streamers, eller kanske snarare DAC'ar med streamingmöjlighet är ju Simaudio Moon. Tror @Perfect sense har en mycket trevlig Moon 380DSD med Mind2-modul som gör den streamingkapabel. Jag bedömer ljudkvaliteten utifrån den DAC som sitter i min egen Moon 430HAD som förvisso saknar streamingmöjlighet, men låter otroligt bra, utan egenheter.

 

@byZan lösning i stugan tyckte även jag både verkade stabil, flexibel och mycket välljudande.

Även den Lumin U1 Mini jag hade hemmavid häromveckan tyckte jag lät kanon, och var stabil och lätthanterlig.

 

 

Det stämmer :).

 

Det man behöver överväga är om man är i behov av digitala ingångar (med möjlighet att ansluta en CD-transport exempelvis). Det har inte Lumin, vilka är rena "nätverksspelare" som endast har Ethernet-ingång. De är optimerade för uppspelning ifrån streamingtjänster (Tidal etc.) alternativt ifrån NAS eller extern hårddisk.

Om man vill ha en komplett DAC med möjlighet att ansluta digitala källor över USB, S/PDIF, AES/EBU eller Toslink så finns det fler och lämpligare alternativ. Den tidigare ägaren av Moon 380DSD som AlfaGTV nämner har uppgraderat till Ayre QX-5 i en högre prisklass. Detta är en komplett DAC eller "digital hubb" som man kallar det, vilken även har en fin volymkontroll och hörlursutgång för övrigt. En favorit hos mig just nu är nya Ayre QX-8 i ungefär samma prisklass som Lumin T2 och Moon om man önskar en mer komplett maskin.

/ Marcus

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, byZan said:

När jag skulle minimalisera systemet i stugan så köpte jag en Lumin S1 på ren chans, nja lite googlande blev det också, jag blev helnöjd då jag samtidigt installerade Roon Rock och Tidal.

Så i stugan blev det en perfekt lösning och glad att chansningen gick hem. S1 är numera en utgående modell men hittas den begagnad så är den en klart het kandidat då priset torde vara klart reducerat, annars tror jag X1 är ersättaren? men då kostar det ju ”lite” extra och jag har inte jämfört dessa för om det skulle vara värt de extra pengarna. Plug’n play och det blev kanon.

 

/byZan

 

Det är roligt när det blir bra :)

 

Lumin S1 finns faktiskt ännu kvar i programmet, men det är nog en tidsfråga innan den ersätts alternativt utgår nu när X1 har lanserats på den högsta nivån. Att X1 är objektivt bättre råder det nog ingen tveksamhet om. Hur mycket och om det är värt prisskillnaden blir med det sagt något man själv får ta ställning till.

 

I den här tråden och testen som den länkar till så jämförs Lumin S1 med X1:

https://www.audioshark.org/lumin-169/lumin-x1-review-15466.html

 

/ Marcus

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Perfect sense said:

 

Det är roligt när det blir bra :)

 

Lumin S1 finns faktiskt ännu kvar i programmet, men det är nog en tidsfråga innan den ersätts alternativt utgår nu när X1 har lanserats på den högsta nivån. Att X1 är objektivt bättre råder det nog ingen tveksamhet om. Hur mycket och om det är värt prisskillnaden blir med det sagt något man själv får ta ställning till.

 

I den här tråden och testen som den länkar till så jämförs Lumin S1 med X1:

https://www.audioshark.org/lumin-169/lumin-x1-review-15466.html

 

/ Marcus

 

 

Så kanske det var, S1 fasas ut………………. och X1 blir den ”bästa” i programmet, fast medans jag skriver detta så har det säkert kommit någon ny modell;)

Subjektivt, objektivt det är just det som gör att rådet bör bli att man bör lyssna hemma innan köp, fast det gäller tydligen inte alla;);) 

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, byZan said:

 

Så kanske det var, S1 fasas ut………………. och X1 blir den ”bästa” i programmet, fast medans jag skriver detta så har det säkert kommit någon ny modell;)

Subjektivt, objektivt det är just det som gör att rådet bör bli att man bör lyssna hemma innan köp, fast det gäller tydligen inte alla;);) 

 

/byZan

 

Lumin har faktiskt relativt långa produktcykler. A1 var deras första modell. Den kom redan 2013 och utgick först under förra året.

 

Att lyssna hemma innan köp är alltid klokt - absolut :)

/ Marcus

Link to comment
Share on other sites

I nuläget så har jag inget omedelbart behov av digitala ingångar men om jag får för mig att skaffa en cd transport eller liknande källa framöver så känns det ju surt att behöva skaffa ytterligare en dac.

Sedan har jag ju en ekonomisk smärtgräns, som det känns idag så är nog 40' gränsen om jag inte vinner på lotteri.

Link to comment
Share on other sites

On 2019-05-24 at 17:03, hbgot said:

I nuläget så har jag inget omedelbart behov av digitala ingångar men om jag får för mig att skaffa en cd transport eller liknande källa framöver så känns det ju surt att behöva skaffa ytterligare en dac.

Sedan har jag ju en ekonomisk smärtgräns, som det känns idag så är nog 40' gränsen om jag inte vinner på lotteri.

 

Om digitala ingångar känns viktigt eller avgörande så skulle jag välja en DAC med streaming integrerat som utgångspunkt. Här faller flera alternativ bort av de produkter som i första hand är streamers och nätverksspelare ifrån Lumin, Aurender och Auralic exempelvis. Dessa är optimerade för att strömma musik ifrån hårddisk eller NAS alternativt de streaming-tjänster som finns helt enkelt. 

Värt att titta på inom allt-i-ett kategorin är Lindemanns uppdaterade Musicbook Source som kommer att kosta 35-40.000 kr när den lanseras officiellt i närtid. Den har "allt", inkl. både streaming, digitala- och analoga ingångar liksom volymkontroll.

 

 

lindemann-musicbook-source-0519.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 2019-05-24 at 17:03, hbgot said:

Sedan har jag ju en ekonomisk smärtgräns, som det känns idag så är nog 40' gränsen om jag inte vinner på lotteri.

Ähum! Nu ska jag svära i kyrkan!

Känsliga läsare ombedes titta bort!:shocked:

 

Varför inte satsa på en Yamaha CX-A5200! Den saknar visserligen CD-spelare och kaffekokare men har balanserad/obalanserad ingång för CD :thumbsup:

Den strömmar allt i musikväg, via ethernet, Wifi, USB, HDMI, optisk/coaxial, RCA, tankeöverföring m.m. Har suveräna DAC-chips, optimerad strömförsörjning, balanserade utgångar inkl. 2 balanserade subwoofer, mm. mm. Som grädde på moset en riktigt bra phonoingång och Tidal m.fl. laddat och klart. Du kan styra och optimera den från datorn, valfri mobil eller surfplatta, fjärrkontroll... Kort sagt, en universalmaskin med suveränt ljud både i Stereo som flerkanal inkl. Dolby Atmos m.fl. Programvaran uppdateras ständigt så den är alltid "up to date", kostnadsfritt.

Allt detta för moderata 27kkr!

 

Tillsätt en bra 4K BluRay-spelare som Oppo UDP-203/205, Panasonic DP-UB9000, Pioneer UDP-LX500 eller liknande, så har du allt i två apparater.

Har du sedan riktigt bra slutsteg och högtalare så kan du utmana en s.k. High End-anläggning för mångdubbla belopp + att du kan streama film i en kvalitet som man förr bara kunde drömma om.

 

Känsliga läsare kan börja glo igen!:D

 

Link to comment
Share on other sites

Jag har varken sett eller hört Yamaha CX-A5200. Men, baserat på mina samlade erfarenheter så kommer inte ett surroundförsteg att kunna mäta sig med en dedikerad tvåkanalsprodukt optimerad för musiklyssning på motsvarande prisnivå. Det är ganska logiskt i praktiken då en renodlad streamer med eller utan DAC för tvåkanal (stereo) innehåller betydligt färre komponenter liksom kortare, renare signalvägar och bara de nödvändigaste in- och utgångarna i jämförelse med ett komplext flerkanalsförsteg. Man kan därmed välja en enklare (i positiv bemärkelse) uppbyggnad med bättre komponenter inom ramen för den budgetram som finns kort och gott.


/ Marcus

Edited by Perfect sense
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Perfect sense said:

så kommer inte ett surroundförsteg att kunna mäta sig med en dedikerad tvåkanalsprodukt optimerad för musiklyssning på motsvarande prisnivå.

Det har hänt förr, och även om jag inte heller känner till CX-A5200 så har det andra fördelar som Amatören påpekar.

 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Perfect sense said:

Jag har varken sett eller hört Yamaha CX-A5200. Men, baserat på mina samlade erfarenheter så kommer inte ett surroundförsteg att kunna mäta sig med en dedikerad tvåkanalsprodukt optimerad för musiklyssning på motsvarande prisnivå.

Utan att starta ett "ordkrig": Lyssna först innan du sågar en produkt! Jag har lyssnat och provat en hel del försteg, både tvåkanal och flerkanal, men ännu inte hittat något som låter lika bra i motsvarande prisklass. Det är fördelen med "massproduktion", man är betydligt fler som ska dela på utvecklings-, komponent-, monterings-, packnings-, logistik-, vinst-, marknadsförings-, återförsäljare-kostnader m.m! Detta tillsammans med en stentuff konkurrens håller priserna nere på dessa produkter utan ett löjligt högt prispåslag från leverantörer och återförsäljare. 

Dessutom har de flesta avancerade flerkanalsförsteg/receivers en "pure direct" omkopplare som kopplar förbi alla inställningar och kortar ner signalvägen betydligt, bara volymen som går att reglera! T.o.m. displayen släcks, allt för att lämna inkommande signal, digital eller analog, så opåverkad som möjligt! Så ditt tomma argument röjer bara en okunskap om dessa universalmaskiner! Tänk bara på alla dyra sladdar och kablar (;)) man sparar för att koppla ihop en massa olika apparater! :thumbsup:

Men det är klart, man kan ta ut en betydligt större vinst på en få-tillverkad exklusiv s.k. märkesprodukt...valet är ert! Men mitt råd, låt öronen och plånboken råda!

 

Nu ska jag svära igen! I min ena anläggning har jag en CX-A5200 som jag har avhandlat ovan. I min andra anläggning så har jag ett äldre CX-A5000 som saknar möjlighet att strömma Tidal. För att råda bot på denna "brist" så har jag inhandlat en digitalbox (TV-box) för en femhundring. Denna avkodar Tidal på ett utmärkt sätt och skickar signalen vidare till Yamman. Detta låter, till min förvåning, alldeles utmärkt, fullt jämförbart med en dedikerad streamer för mångdubbla kostnaden. Trots allt, det är bara ettor och nollor i en viss ordning vi pratar om. Det är först när dessa ska omvandlas till en analog signal som det blir spännande! Detta sköter Dubbla ESS Sabre 192 kHz/32 Bit (på samtliga kanaler inkl. subkanalerna), stabil strömförsörjning och en byggkvalitet som få matchar, om på ett alldeles utmärkt sätt.

Många har lyssnat på mina anläggningar och många har haft kommentarer, både positiva och negativa som jag tar på största allvar (tack för kritiken, det sporrar mig att förbättra anläggningarna :)) men INGEN har haft någon anmärkning på förstegen!

Ni är alltid välkomna att lyssna och bilda er en egen uppfattning! Ge mig ett mail först: fjorgyn_1@outlook.com

/Amatören

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Perfect sense said:

Men, baserat på mina samlade erfarenheter så kommer inte ett surroundförsteg att kunna mäta sig med en dedikerad tvåkanalsprodukt optimerad för musiklyssning på motsvarande prisnivå.

Den "sanningen" tror jag varken är förutbestämd eller evig. Jag minns när NAD 3020 lanserades som slog marknaden med häpnad för 995:- och hamnade genast i audiofilsegmentet. Jag har imponerats rejält av Yamahas senaste produkter. 

Link to comment
Share on other sites

 

5 minutes ago, Amatören said:

Utan att starta ett "ordkrig": Lyssna först innan du sågar en produkt! Jag har lyssnat och provat en hel del försteg, både tvåkanal och flerkanal, men ännu inte hittat något som låter lika bra i motsvarande prisklass. Det är fördelen med "massproduktion", man är betydligt fler som ska dela på utvecklings-, komponent-, monterings-, packnings-, logistik-, vinst-, marknadsförings-, återförsäljare-kostnader m.m! Detta tillsammans med en stentuff konkurrens håller priserna nere på dessa produkter utan ett löjligt högt prispåslag från leverantörer och återförsäljare. 

Dessutom har de flesta avancerade flerkanalsförsteg/receivers en "pure direct" omkopplare som kopplar förbi alla inställningar och kortar ner signalvägen betydligt, bara volymen som går att reglera! T.o.m. displayen släcks, allt för att lämna inkommande signal, digital eller analog, så opåverkad som möjligt! Så ditt tomma argument röjer bara en okunskap om dessa universalmaskiner! Tänk bara på alla dyra sladdar och kablar (;)) man sparar för att koppla ihop en massa olika apparater! :thumbsup:

Men det är klart, man kan ta ut en betydligt större vinst på en få-tillverkad exklusiv s.k. märkesprodukt...valet är ert! Men mitt råd, låt öronen och plånboken råda!

 

Nu ska jag svära igen! I min ena anläggning har jag en CX-A5200 som jag har avhandlat ovan. I min andra anläggning så har jag ett äldre CX-A5000 som saknar möjlighet att strömma Tidal. För att råda bot på denna "brist" så har jag inhandlat en digitalbox (TV-box) för en femhundring. Denna avkodar Tidal på ett utmärkt sätt och skickar signalen vidare till Yamman. Detta låter, till min förvåning, alldeles utmärkt, fullt jämförbart med en dedikerad streamer för mångdubbla kostnaden. Trots allt, det är bara ettor och nollor i en viss ordning vi pratar om. Det är först när dessa ska omvandlas till en analog signal som det blir spännande! Detta sköter Dubbla ESS Sabre 192 kHz/32 Bit (på samtliga kanaler inkl. subkanalerna), stabil strömförsörjning och en byggkvalitet som få matchar, om på ett alldeles utmärkt sätt.

Många har lyssnat på mina anläggningar och många har haft kommentarer, både positiva och negativa som jag tar på största allvar (tack för kritiken, det sporrar mig att förbättra anläggningarna :)) men INGEN har haft någon anmärkning på förstegen!

Ni är alltid välkomna att lyssna och bilda er en egen uppfattning! Ge mig ett mail först: fjorgyn_1@outlook.com

/Amatören

 

Var sågade jag din Yamaha CX-A5200 i mitt svar? Precis som jag skrev så var det en generell iaktagelse som jag hänvisade till baserad på den erfarenhet som jag har av allt som passerar igenom här. Jag lyssnar gärna till din Yamaha om tillfälle ges ???.

 

Trådskaparen bad initialt om inspel gällande valet av en CD-transport (som jag har i sortimentet) i relation till en nätverksstreamer vilken jag har försökt att svara på. Ett surroundförstegs primära funktion är en annan trots allt även om den i det här fallet klarar mycket mer.

 

Peace.

 

/ Marcus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...