Jump to content

En HiFi-helg i Göteborg


eliot

Recommended Posts

  • Replies 254
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I år tog jag det lite lugnare och pratade med vänner och lyssnade mer - det blir alltså inget heltäckande reportage från min sida :blush

- Jag tänkte att alla skulle publicera sina bilder och intryck i denna tråden och enligt överskriften kommer det inte bara att vara bilder från Arken utan även från andra HiFi-begivenheter denna helg ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var väl inte annat att vänta - den första mässbilden jag tog var på vinyl :blush

http://img.photobucket.com/albums/v53/elio...n/08/arken4.jpg

Men jag var faktiskt så nyfiken på denna skivspelare som jag hört så positivt om här på Euphonia :mm:

PS. Jag syftar på tråden

Har du inga bilder på de väljudande högtalarna i ljust trä som står bredvid? Dessa imponerade på mig.

Calle B

Link to comment
Share on other sites

Har du inga bilder på de väljudande högtalarna i ljust trä som står bredvid? Dessa imponerade på mig.

Calle B

Du skall inte vara så "hialös" :D

arken7.jpg

Det är Oskar Heil A.V.T. (AMT) Kithara Loudspeaker där där den översta delen är en s.k. Air Motion Transformer :mm:

arken8.jpg

Dr. Oskar Heil, noted physisist and inventor of the Field Effect Transistor, began his research into loudspeaker design, not with abstract theory of how a loudspeaker should work, but with a study of the peculiarities of the human listening aparatus. The result of this intensive year-long research program led to his discovery of the principle on which the Oskar Air Velocity Transformer is based. By applying this principle to the design of a loudspeaker diaphragm, he was able to achieve a revolutionary breakthrough in solving the fundamental problems of diaphragm mass, inertia and self resonance. In the following, we describe the results of Dr. Heils research and how it led to the development of the Heil Air Motion Transformer speaker.
Link to comment
Share on other sites

the peculiarities of the human listening aparatus

Det fanns bara en stol för ett par HLA i detta rum.

Jag fick överta den efter Bebop, som låter meddela att hans Internet-uppkoppling är nere. Han själv verkar däremot vara på topphumör.

Edit: Vem klapp 45-varvaren från Illinois Jacquets födelsedagsfest :?:

Link to comment
Share on other sites

Det fanns bara en stol för ett par HLA i detta rum.

Jag fick överta den efter Bebop, som låter meddela att hans Internet-uppkoppling är nere. Han själv verkar däremot vara på topphumör.

Edit: Vem klapp 45-varvaren från Illinois Jacquets födelsedagsfest :?:

Klapp!? Jag köpte en dubbel varav den ena är en 45:a, finns en låt på lp:n, en med blues-tilltal, äckligt bra!

Link to comment
Share on other sites

Klapp!? Jag köpte en dubbel varav den ena är en 45:a, finns en låt på lp:n, en med blues-tilltal, äckligt bra!

Jaha, och efter en månad känner du att du kan den och hittar ett nytt favoritspår...

Det ska kanske vara klöpp (klippa, klöpp, kluppit), men i Malmö säger vi klapp :)

Link to comment
Share on other sites

Det är kul när vi är fler som fotograferar - och här kommer ytterligare en bild på skivspelaren Belladonna med tonarmen Septum.

arken12.jpg

Kombinationen med Strain Gauge lät riktigt lovande och jag hoppas snart få tillfälle att lyssna lite noggrannare när jag besöker Audio Concept :mm:

Link to comment
Share on other sites

Det är kul när vi är fler som fotograferar - och här kommer ytterligare en bild på skivspelaren Belladonna med tonarmen Septum.

Kombinationen med Strain Gauge lät riktigt lovande och jag hoppas snart få tillfälle att lyssna lite noggrannare när jag besöker Audio Concept :mm:

Så här i efterhand slår det mig att jag helt missade lyssna på denna nya giv i vinylvärlden! Det var ju lite synd.... ^_^

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...