Jump to content

byZan - Min vinkällare


byZan

Recommended Posts

Ja jag blev jättenöjd:smile:

 

Det där hyllor är från mina föräldrar som de köpte för massor av år sedan och som jag ville behålla. Eftersom golvytan är begränsad så blev några av dessa uppsatta på väggen och några står staplade bakom dörren som förvaringshyllor. Det är faktiskt @P-pan som satte upp dessa för några år sedan när han höll på och fixade med det övriga arbetet som gjordes när vinkällaren blev till. Blev helt okej och ljudmässigt så fungerar det också. Dämpat rum med nästintill noll i efterklang, lite torrt kanske, så skulle jag säga om ljudet. Inga problem med att högtalarna står direkt på hyllorna eller som får annat att röra på sig. Nu spelas det ju inte högt heller så det kan vara en orsak till det?

Jag är helnöjd med allt och att det inte behövdes köpas något förutom pajen känns bara bra.

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, byZan said:

Ja jag blev jättenöjd:smile:

 

 Det är faktiskt P-pan som satte upp dessa för några år sedan när han höll på och fixade...

 

/byZan

 

Tänk på att "garantin" har gått ut om du nu skulle överbelasta med allt för tunga monoblock tänker jag... :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

I morgon före middagen kanske vi kan sitta där, bara du inte spelar någon konstig jazz? Jag lovar att bara spela sådant du gillar, kan t o m göra en egen spellista åt dig så du kan sitta här oftare men jag låser vinkylen, haha vad rolig du är jag vet ju inte ens hur man får igång grejerna än mindre hur man få igång musiken - ring en vän för det brukar jag göra:winking:

 

/byZan

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det blir ändrade planer inför kvällen, det blir först hummersoppa med lite bröd och därtill dricker vi champagne och efter det så tar vi flaskan med oss ner i källaren och där bjuds det på lite ost och italienskt småplock. Levande ljus tänkte jag överraska med, men ska jag behålla frontskydden på är den stora frågan och undrar om hon hör skillnad, av eller på, hmm?:winking:

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, byZan said:

Den funderingen hade jag länge och från början och då med ett vintage system, men det blev bara en tanke.

 

/byZan 

 

Då är det väl bara att slå till nu då... när "tanken" ändå är tillbaka :65:

Link to comment
Share on other sites

Vilken succé det blev, det låter ju lika bra som det andra sa hon med glimten i ögat?

2 timmar blev det i källaren med allehanda musik, riktigt trevligt🥂🙂

 

/byZan 

 

PS frontskydden blev kvar och ändå så föll ljudet henne i smaken:winking: DS

Edited by byZan
PS - DS tillagt
Link to comment
Share on other sites

Igår kväll lockades jag av lyssna i vinkällaren igen och det var på min frus önskan om att få höra mer av Lara Fabian. Hon gillar musiken och hennes röst lika mycket som jag? När jag ser LF (youtube) så tycker jag att hon förmedlar med kroppsspråk, ansiktsuttryck om vad låten handlar om, vilket gör det extra berörande även om jag inte förstår verken franska eller italienska, språk som hon ofta sjunger på, me like! Vinkällaren har blivit lite av ett ljudligt spa för våra själar, hade inte ens någon dryck framtagen, bara stämningsfullt med levande ljus och oftast slutna ögon, rofyllt till tusen.

 

/byZan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...