Jump to content

Rockport Technologies har landat i Skandinavien.


Timbre™

Recommended Posts

Någonstans i vårt grannland Norge... :cool: :)

Kvicksilvret har har tagit sig en nyårsdykning och det är inte bara hifin som lockar till inomhusaktiviteter denna smått kyliga dag. Fyra är dubbelt så mycket som två och här finns en del att packa upp under årets sista skälvande dygn.

Häng med på ett uppackningsdrama som är långt ifrån avslutat med denna bildrapport... ;)

rockport014.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ah dom har jag tyckt verkat intressanta väldigt länge nu, det här ska bli riktigt intressant och jag hoppas verkligen det finns chans att få höra ett par nångång framöver.

Det kan vara en tung börda innan man kommer så långt :D men ett uppsatt mål är ett uppsatt mål.

I den här lådan står ett stycke högtalare som väger 233,6 kg.

rockport022.JPG

Link to comment
Share on other sites

rockport080.JPG

Usch, jag ryser när jag ser detta ... när jag bytte mina Dynaudio C2:or i Kanada fick jag prisavdrag med 250 CAD eftersom jag saknade trälådorna vid inbytet. Så mina lådor till C4:orna finns kvar intakta - frågan är hur länge ... det kräver plats att husa dom - priset är kanske är rätt OK trots allt för att slippa husa kistorna :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Ja...bryta sig in verkar vara helt rätt ord... :o

..jag hade kämpat länge med att få upp den utan en flis!

Usch, jag ryser när jag ser detta ... när jag bytte mina Dynaudio C2:or i Kanada fick jag prisavdrag med 250 CAD eftersom jag saknade trälådorna vid inbytet. Så mina lådor till C4:orna finns kvar intakta - frågan är hur länge ... det kräver plats att husa dom - priset är kanske är rätt OK trots allt för att slippa husa kistorna :unsure:

Bästa vänner... :cool: Detta är en dramaturgisk bildstrategi för att försöka fånga uppackningsscenernas atmosfär.

Vad offras inte i hifimedias tjänst... :?::D

Version Blue är påslagen och vi ville ju kunna spela musik! :mm:

rockport018.JPG

Link to comment
Share on other sites

Åhhh Altair också den modellen är så läcker :mm:

Altair är för övrigt planeten dom åker till i den gamla klassiska sci-fi filmen "the forbidden planet" det är därifrån Krell har fått sitt namn, de var Altairs utdöda urinvånade. Finns således också en gammal och väldigt ovanlig modell av Krellslutsteg som heter just Altair.

Ett vanligt problem med dom där lådorna är att de brukar bestå av billigaste sortens skräpträ och därför kan vara lite krångliga att öppna utan att förstöra totalt.

Jag är nog rätt nöjd med att jag inte har några wilsonlådor kvar faktiskt.

Link to comment
Share on other sites

Åhhh Altair också den modellen är så läcker :mm:

Altair är för övrigt planeten dom åker till i den gamla klassiska sci-fi filmen "the forbidden planet" det är därifrån Krell har fått sitt namn, de var Altairs utdöda urinvånade. Finns således också en gammal och väldigt ovanlig modell av Krellslutsteg som heter just Altair.

Även Altair no 2 blev tillgänglig efter en stund och fotförrådet fördubblades snabbt. Samma densitet som Ankaa-fötterna och utrustningen hade kanske även fungerat som hjälpmedel för tidiga Krell-bodybuilders i en första fas... :?::)

rockport091.JPG

Link to comment
Share on other sites

Även Altair no 2 blev tillgänglig efter en stund och fotförrådet fördubblades snabbt. Samma densitet som Ankaa-fötterna och utrustningen hade kanske även fungerat som hjälpmedel för tidiga Krell-bodybuilders i en första fas... :?::)

rockport091.JPG

Sitter och tittar på denna bilden, får inte riktigt ihop det med storleken på fötterna :o

Är det vedträn eller trä stickor, för de verkar ju mer likna elefant fötter!!

Link to comment
Share on other sites

Sitter och tittar på denna bilden, får inte riktigt ihop det med storleken på fötterna :o

Är det vedträn eller trä stickor, för de verkar ju mer likna elefant fötter!!

Det var rejäla björkvedträn och en BDR Pyramid Cone hade sett försvinnande liten ut i detta sällskap... :)

En påklädd Altair i starkare ljus.

rockport129.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...