Jump to content

Rockport Technologies har landat i Skandinavien.

Timbre™

Recommended Posts

• Replies 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Endelig er alle 4 høyttalerne pakket ut og koblet opp til anlegget!!! Ankaa ble ferdig utpakket 1. januar, og med RODA's erfarne hender fikk vi idag også Altair ut av kassene. Tusen takk, RODA!

Bildet hans er av teipen fra Altair.

Høyttalerne spiller meget bra fra første stund, selv etter en snabb plassering av høyttalere og lyttestol. Nå skal høyttalerne spilles inn, så skal jeg gå igang med fin-tweaking av plasseringen, dette vil ta litt tid.

Det kommer nok flere bilder etterhvert, og en mer utfyllende lyttebeskrivelse.

Vad är det för material runt elementet? Någon som vet var man kan hitta sådant? Behöver två små bitar av något liknande.

Det er en type filt, ganske tykk. Du finner nok noe liknende i en "hobbyforretning" eller på Clas Ohlson.

Det er en type filt, ganske tykk. Du finner nok noe liknende i en "hobbyforretning" eller på Clas Ohlson.

Har letat på vanliga affärer, biltema, clas ohlson, tygaffärer. Hittar ingen som är tjockare än kanske 3mm. Borde vara 8-10mm. Köpa av någon grossist som förmodligen högtalartillverkare gör går inte.

• 2 weeks later...
  • 1 year later...

Janne på Sköntljud här i Umeå har inne ett par Rockport Ankaa och det ljud som dom spelar upp är nog det bästa jag hört av alla högtalare han har haft hemma och det är nog det bästa ljud jag någonsin har hört, jag blev djup imponerad av dom. Det kanske den snyggaste jag har sett med för den delen, man måste se dom live för att förstå. Vart där flera helger i rad bara för att få lyssna på dem, sjukt alltså! :)

//rillo