RODA Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Ja, det var minst sagt vältejpat och jag bokade genast avtejpning som min uppgift... Jeg tok resten, Timbre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 Jasså minsann... Helt klart Ankaa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Vad är det för material runt elementet? Någon som vet var man kan hitta sådant? Behöver två små bitar av något liknande. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RODA Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Jasså minsann... Helt klart Ankaa... Næh, gikk rakt på dom stora.... R Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RODA Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Vad är det för material runt elementet? Någon som vet var man kan hitta sådant? Behöver två små bitar av något liknande. Nån sorts myk filt, mangew. Hitta sånt? Vet inte, tyvärr, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blekansikt Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Endelig er alle 4 høyttalerne pakket ut og koblet opp til anlegget!!! Ankaa ble ferdig utpakket 1. januar, og med RODA's erfarne hender fikk vi idag også Altair ut av kassene. Tusen takk, RODA! Bildet hans er av teipen fra Altair. Høyttalerne spiller meget bra fra første stund, selv etter en snabb plassering av høyttalere og lyttestol. Nå skal høyttalerne spilles inn, så skal jeg gå igang med fin-tweaking av plasseringen, dette vil ta litt tid. Det kommer nok flere bilder etterhvert, og en mer utfyllende lyttebeskrivelse. Vad är det för material runt elementet? Någon som vet var man kan hitta sådant? Behöver två små bitar av något liknande. Det er en type filt, ganske tykk. Du finner nok noe liknende i en "hobbyforretning" eller på Clas Ohlson. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mangew Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Det er en type filt, ganske tykk. Du finner nok noe liknende i en "hobbyforretning" eller på Clas Ohlson. Har letat på vanliga affärer, biltema, clas ohlson, tygaffärer. Hittar ingen som är tjockare än kanske 3mm. Borde vara 8-10mm. Köpa av någon grossist som förmodligen högtalartillverkare gör går inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
calle_jr Posted January 9, 2010 Share Posted January 9, 2010 Hittar ingen som är tjockare än kanske 3mm. Borde vara 8-10mm. http://www.uswebbutik.se/Shop/Index.php?sArtId=ISO100G08 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zlay3r Posted January 14, 2010 Share Posted January 14, 2010 http://www.uswebbutik.se/Shop/Index.php?sArtId=ISO100G08 Sån där matta återfinns ofta som isolering i bilar, Så lyfter du upp en t.ex. en golv matta i en bil så finner du säkert en bit där. Amerikanarna brukar använda det friskt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juha Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Nu börjar man ju bli liiite sugen på info om dessa gosaker...va händer Är lite väl nyfiken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timbre™ Posted January 27, 2010 Author Share Posted January 27, 2010 Allt är uppställt/uppkopplat och nu gäller det bara att trådstartaren tar sig till Norge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juha Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Vilket säkert inte är helt lätt i dessa snöiga dagar: ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IcedEarth Posted March 9, 2011 Share Posted March 9, 2011 Janne på Sköntljud här i Umeå har inne ett par Rockport Ankaa och det ljud som dom spelar upp är nog det bästa jag hört av alla högtalare han har haft hemma och det är nog det bästa ljud jag någonsin har hört, jag blev djup imponerad av dom. Det kanske den snyggaste jag har sett med för den delen, man måste se dom live för att förstå. Vart där flera helger i rad bara för att få lyssna på dem, sjukt alltså! //rillo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts