Jump to content

10 year challenge


Taxmannen

Recommended Posts

2008 hade jag för första gången horn i musikrummet hemma. Opera M12 hette modellen och det var verkligen något helt annat!!! Visst, första två låtarna lät det tratt, men snabbt glömde man detta och fascinerades bara av en grym dynamik. Alla andra högtalare lät trötta i jämförelse. Det skulle vara väldigt kul att höra dem igen, 10 år senare, för att se vad jag nu skulle tycka om dem.

 

Sedan Opera M12 såldes har det passerat Marten Mingus, Tannoy Glenair 10, Blumenhofer Big Fun 17 och nån modell från Ascendo. Detta i ganska rask takt fram till för kanske 5 år sedan då det första paret Avantgarde, modellen Uno Fino flyttade in i källaren. några år senare ersattes de av Avantgarde Uno XD och dom lär stanna i överskådlig framtid.

 

Dom senaste 10 åren har en mängd rörförstärkare passerat. Många okända/ovanliga som Emille, Kingrex, Conrad Johnson, Piraudio, Audio Metiere Accordance, mm. Men även här landade det stabilt i EAR för kanske 5 år sedan och det har jag spelat på fram tills nyligen då det ersattes av Luxman och First Watt.

 

Det som kommer att bytas framöver är DAC, i övrigt känns det som om systemet nu balanserat och stabiliserat sig och kommer att vara rätt oförändrat en bra tid framåt.

stefan2008.jpg

stefan2018.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...