Jump to content

Midsommarlådor med Kimbersnören


Mattias

Recommended Posts

Hoppas ni alla haft en härlig midsommar.

midsommar.jpg

Flickorna myser ute i det gröna, precis som det skall vara ;)

Mitt i sommarn alltså, kanske är det inte den bästa tiden att hålla sig inomhus och mickla med hifi, eller? Nåväl, vi byter till vårt ämne.... en liten låda skadar kanske inte.

vit_lada2.jpg

/Mattias

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Är inte detta sådana där flightcases som står emot häftiga atmosfäriska tryckförändringar... :?: Används i första hand till transport av delikat hifiutrustning... :D

Midsommarstänger, midsommarlådor och midsommarstenar. Här har vi en nyplåtad sten från broderlandet där midsommarfirande aldrig har varit någon stor grej. Det är mest gästande norrmän och svenskar som står för midsommarrus(sl)et... :) Hifi däremot är stort... :cool:

Highendsound003.JPG

Link to comment
Share on other sites

Ibland går det fort och ibland går det långsamt lär någon vis person sagt ;) Vi får väl se hur det öppnar sig framigenom.

Har läst på lite dåligt om pelicanerna men det är säkert som du skriver Timbre, har focuserat mer på innehållet :mm:

Ser härligt ut på bild och ser redan fram mot reportage :)

/Mattias

Link to comment
Share on other sites

Ser läckert ut... :cool: Står just nu och skriver vid en enorm väggmonterad plattskärm och det gör ju inte saken sämre... :o Trevliga uppackningsbilder Mattias och det drar även ihop sig till ett Jyllandsreportage med tung hifi. Dock ingen midsommarkrans... :)

Link to comment
Share on other sites

Känns seriöst som tusan med dessa lådor, tror de kommer trivas i sitt nya hem :mm:

Kimber Select KS 1011 terminerad med WBT-0110 Cu. Serienummer även på WBT-kontakterna, såg jag först nu :o

Undrar just hur länge Kimber haft serien Select i sitt sortiment, någon som vet?

Just signalsnörena vet jag bara att man gjort en "uppgradering" en gång tidigare. Det var från KS 1010 som sedan släpptes i en ny variant KS 1011, KS 1010 kan man köpa än idag.... men det nya denna gång är termineringen med WBT-0110 Cu. Orginaltermineringen genom tiderna har varit WBT-0108. När jag bestämde mig att handla, skulle jag bara kolla in på hemsidan för en sista check. Va? Vad är nu detta? Kablarna på bilderna hade just den nya kontakten. Oj oj då fick vi gå igenom konceptet igen. Vad är nu detta WBT-0110 Cu.... och ja det mesta jag läst och fått info om var positivt, så det vara bara att slå till :)

sign.jpg

Båda kablarna har samma terminering, är single ended och är 1m långa vilket syns på skylten.

/Mattias

Link to comment
Share on other sites

Snygga lådor... Snygga kablar säger jag :mm: men nu hänger jag inte med riktigt......... :blush du sålde väll dina grejer för ett tag sedan Mattias? Och jag har inte sätt någon tråd om nya grejer, för du har väl handlat lite nytt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...