Jump to content

Shunyata


painter

Recommended Posts

Någon på forumet som har testat eller äger en Shunyata Taipan nätkabel?

Är på jakt efter en riktigt bra nätkabel till min CD ,Gondul level 3.

Kanske någon som har bra erfarenheter av andra märken också?

Blev intresserad av nämnda kabel efter ett test i High Fidelity nr 2, 2003.

Ha de bra!

Link to comment
Share on other sites

Shunyata gör bra nätkablar, har själv testat såväl Taipan som den billigare Diamondback.

Har även provat Transparent PLS (nya modellen) äger en sådan numera och har till min CD.

Jormas kablar är kanon, har provat & ägt 2.5an och äger numera en Super Power till min Pathos-förstärkare.

Jag hänvisar gärna till det nätkabeltest jag och new order gjorde en gång i tiden Nätkabeltest i Norr

Efter det har jag (förutom att jag har bytt förstärkare först till Krell, sedan till Pathos) testat några till, bl.a. Shunyata Diamondback - en mycket prisvärd kabel.

Generellt kan jag säga att nätkabel bör ses som en komponent - som givetvis ska matchas med det man kopplar ihop den med!

Till min CD föredrar jag Transparent, men till min förstärkare är Jorma SP klart bättre.

Av den anledningen kan jag inte ge några råd kring vilken som passar bäst till din CD. Du bör lyssna själv.

Men, några du bör prova är definitivt

* Shunyata

* Jorma Super Power

Gillar du Transparent-soundet (det gör jag, men jag vet andra som inte gör det) bör du absolut prova nya PLS'en.

Undras om du blev klokare av det här :?::)

cheers / stargazer

Någon på forumet som har testat eller äger en Shunyata Taipan nätkabel?

Är på jakt efter en riktigt bra nätkabel till min CD ,Gondul level 3.

Kanske någon som har bra erfarenheter av andra märken också?

Blev intresserad av nämnda kabel efter ett test i High Fidelity nr 2, 2003.

Ha de bra!

Link to comment
Share on other sites

Shunyata gör bra nätkablar, har själv testat såväl Taipan som den billigare Diamondback.

Har även provat Transparent PLS (nya modellen) äger en sådan numera och har till min CD.

Jormas kablar är kanon, har provat & ägt 2.5an och äger numera en Super Power till min Pathos-förstärkare.

Jag hänvisar gärna till det nätkabeltest jag och new order gjorde en gång i tiden Nätkabeltest i Norr

Efter det har jag (förutom att jag har bytt förstärkare först till Krell, sedan till Pathos) testat några till, bl.a. Shunyata Diamondback - en mycket prisvärd kabel.

Generellt kan jag säga att nätkabel bör ses som en komponent - som givetvis ska matchas med det man kopplar ihop den med!

Till min CD föredrar jag Transparent, men till min förstärkare är Jorma SP klart bättre.

Av den anledningen kan jag inte ge några råd kring vilken som passar bäst till din CD. Du bör lyssna själv.

Men, några du bör prova är definitivt

* Shunyata

* Jorma Super Power

Gillar du Transparent-soundet (det gör jag, men jag vet andra som inte gör det) bör du absolut prova nya PLS'en.

Undras om du blev klokare av det här :?::)

cheers / stargazer

Hej!

Har du någon aning om vem som säljer Shunyata i sverige?

mvh

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Ska kolla upp Shunyata kabeln, och testa den innan köp.

Men ni nämde Jorma super power också, hur mycket kostar den och var köper man den, direkt av Jorma eller? Tacksam för tips!

mvh

Kontakta Jorma direkt via hemsidan så får du säkert prisuppgifter på hela nätkabelsortimentet.

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte två Shunyata Hydra 6:or (nätströmlist) från Stefan Carlstedt (Pause, Norrlandsgatan Stockholm). Om tillräckligt många köper därifrån kanske han tar in sortimentet, men just nu var det beställning endast och för att jag är så tjatig :D

Jag berättade detta för Elliot förut men vet inte om det blev någon beställning för honom.

Link to comment
Share on other sites

Nu var det ett tag sedan så jag minns inte riktigt, kanske 12-14kkr.

Jag är extremt nöjd. Tänk dock på att Hydras grejer använder den fetare (bättre kontaktyta) IEC kontakten. Brukar väl kallas IEC 20A i amerikanska sammanhang.

För detta ändamål köpte jag Svalanders Furutech FI-32R IEC kontakt för min kabel. Om du inte har lyxen att köra med S. Alpha Powersnakes förstås.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej!

Har nu hittat en nätkabel som passar perfekt till min Gondul level3.

Kabeln är en Purist audio design Aqueous anniversary.

Har svårt att tro det skulle finnas en bättre kabel än denna, den har allt,en svartare bakgrund,ett fantastiskt driv och en otrolig livekänsla.

Svårt att tro att en nätkabel kan göra allt detta, man måste höra det själv för att förstå.

mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...