Jump to content

Akustik och teknik på High End 06.


Timbre™

Recommended Posts

Premiärernas helg.

Mässpremiär, Sverigepremiär. Europapremiär eller världspremiär... :?: :cool: Det är bara att välja för den premiärlystne och Stockholm High End 06 bjöd på det mesta man kan önska. Ett hektiskt dygn i Audionords rum innan det var dags att öppna upp för en oförglömlig resa i musik, akustik och teknik. Som att komma in från kylan då Arkipelagen bjöd på äkta vinter och Stockholm låg inbäddat i snö. Lördagslugnet har lagt sig över Lärarhögskolan på Campus Konradsberg men skenet kan bedra och en highendmässa av denna kaliber bäddar för allt annat än ett stillsamt veckoslut... :)

Häng med från start... ;)

LHG008.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Världen strålar samman i Stockholm och här talas skilda tungomål och dialekter... :) Besökare från öst och väst, representanter från Florida till Tjeckien och hifi från världens alla hörn. Inte minst kommer det att handla om svenska akustikprodukter som imponerade stort på Audionords långväga gäster.

Här finns även konstverket Moby Dick som jag tycker påminner om en gigantisk tunga :D vilket kan vara ett värdefullt redskap i denna pedagogiska miljö.

LHG001.JPG

Link to comment
Share on other sites

Här ser vi en sinnrik konstruktion av parvis monterade diffusorer som är vridbara för finetuning. Flyttbara med hanterbar storlek, vilket gör dem till ett praktiskt redskap i kampen mot sidoreflexer. Dessa moduler är så färska att de inte har presenterats i produktsortimentet ännu.

LHG053.JPG

Link to comment
Share on other sites

Behöver jag säga att jag nästan dränks av dregel :mm:

Då är det tur att du inte var med och lyssnade på slutresultatet... :o:D Jag skulle vilja veta om det finns en enda person som lämnade denna totaluppvisning utan att vara omtumlad... :?:

Mycket återstår, bäst att hugga i... :angry: :)

LHG022.JPG

Link to comment
Share on other sites

Om vi hoppar till nästa sida kanske vi får ännu mer bilder att gotta ner oss i?

Det kommer att bli mer än du anar... ;):D

I demorummet står det heller inte stilla. Här ser vi Krells Peter Mackay och Peter McGrath från Wilson Audio i millimetrarnas värld. Peter McGrath är hemmahörande i Florida så det måste ju ha varit lite av en klimatisk omställning... :)

Observera singelvarianten på mobil diffusor i bakgrunden.

LHG010.JPG

Link to comment
Share on other sites

Dessa var ju hög intressant, vad kan dom tänkas kosta?

/rillo

Diffusorerna eller högtalarna... :?: Gäller det akustikutrustningen skall jag kontakta Mats Odemalm på Svanå och lägga in alla priser i slutet av bildtråden. Gäller det högtalarna får vi invänta Björn.

Link to comment
Share on other sites

Diffusorerna eller högtalarna... Gäller det akustikutrustningen skall jag kontakta Mats Svanå och lägga in alla priser i slutet av bildtråden. Gäller det högtalarna får vi invänta Björn.

Diffusorerna+plus V4 basfälla skulle vara intressant att få veta mer om, men vi ser ju i slutet av tråden ;)

/rillo

Link to comment
Share on other sites

"Det drar ihop i ett mångkanalsystem"

Centern och bakhögtalarna ligger på 100k styck också så det blir lite pengar :D

Dave Wilson kör tydligen med ett sånt 5.1 system i sitt hem med maxx2 som frontar sophia bak watch dog center och en XS sub detta spelar tydligen ihop med Parasound HALO elektronik.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...