Jump to content

Smått och gott från Lehmann audio.


Timbre™

Recommended Posts

Äntligen Timbre :) Jag har letat överallt, men inte hittat priset på denna Black Cube Linear headphone amplifier. Du råkar inte veta vad den kostar :blush:?: Såg den i ett bildreportage, och blev hemskt nyfiken, okej mest för att den var snygg :mm: . Men jag har funderinagar på att införskaffa ett par hörlurar någon gång nästa år, och då så kan denna lilla skapelse var något för min del.

Mvh Per

Link to comment
Share on other sites

Vackert :mm:

Rejäl volympot, hur är den mekaniska känslan på denna?

Kunde man lyssna igenom denne och isåfall hur upplevdes den?

Efter allt man sett i bildväg från Mårten Center inser man att man verkligen missat något... man skulle varit där den helgen.

/Mattias :)

Link to comment
Share on other sites

Rejäl volympot, hur är den mekaniska känslan på denna?

Det ser ut som en vanlig blå Alps som används i alla enklare apparater och de känns bra - men samtidigt vet man att man kan höja upplösningen rejält om man ersätter den med en omkopplare med fasta motstånd. :blush

Link to comment
Share on other sites

fbk: I Tyskland kostar den ca 700 euro. Jag hörde mig också för med PL Audio och de sa att priset skulle ligga på ca 8000 kr eller något däröver om jag inte minns fel...
8000kr :o Det är för mycket pengar för en hörlursförstärkare för min del, synd då den var snygg.
Link to comment
Share on other sites

Tack. Det har varit problem med blixtinställningarna men det fick jag ordning på i onsdags och ljuset har återvänt kan man säga. Det blir dubbla blixtaggregat i fortsättningen.

Gräver vi djupare i godispåsen finns det lakritsbitar att hämta och här kommer Black Cube SE phono stage. Skillnaden mellan en ordinarie Black Cube och SE-versionen är den separata nätdelen PWX power supply. Black Cube standard går att uppgradera för den som är säker med lödkolven. Detta minimalistiska grammofonsteg går att ställa in för både MC- och MM-pickuper.

Lehmannaudio012.jpg

Link to comment
Share on other sites

image hifi har gjort en grundlige test med de två versionerna ställda mot varandra och SoundStage har koncentrerat sig på SE-varianten. Själva anser Lehmann audio att "the Black Cube SE is eqipped with the PWX power supply giving huge benefits sonically: much more bass authority, a more liquid midrange as well as more opennes".

Lehmannaudio013.JPG

Link to comment
Share on other sites

Citat Timbre: Det har varit problem med blixtinställningarna men det fick jag ordning på i onsdags

Detta förklarar ju varför dina bilder har varit så fruktansvärt dåliga den sista tiden...det har ju knappt gått att se vad det varit, duger inte för ett hifihak... ;):D

Hörlurstärkare är en kapitel för sig självt, helt klart! Ofta väldigt tjusiga saker! :mm:

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

Dirk Sommer på image hifi har testat Silver Cube. Det handlar om ett vinylintresse på extremnivå och vi skall inte ens nämna vilka tonarmar han räknar bort ur sin vinylvärld... :o:diss::)

Tyska STEREO placerar Silver Cube i sin Top Reference Class och TNT Audio har haft den uppkopplad i sin referensanläggning.

PL Audio har dessa apparater i sitt sortiment och en Malmöutflykt är på gång.

Lehmannaudio021.JPG

http://www.lehmannaudio.de/english/news.htm

http://www.plaudio.com/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...