Jump to content

RIAA steg?


AMP VII

Recommended Posts

Hejsan!

Eftersom jag vet att det finns otroligt mkt kompetens om vinyl riggar o RIAA steg här på forumet vill jag slänga ut en liten fråga. :app: :evil: :app:

Är på gång att upgradera min vinyl rigg, hela vägen från spelare pickup till RIAA steg. :mm::mm:

Köpte under förra året en fullständig uppsättning med Audionet elektronik. VIP, MAPI, AMP VII, EPS, o detta lät otroligt bra. När jag sen kopplade in min gamla vinyl spelare så höll jag på att gå i taket. Har alltid varit ett stort fan av vinyl. Det lät otroligt bra med mina befintliga saker. :mm::mm:

Project 6, benz micro MC20E2, Musical fidelity XLP(den äldre versionen)

Och då börjar man ju direkt fråga sig hur det skulle låta med en rejält uppgraderad rigg :mm::mm::mm:

Spelare har jag tänkt mig en Mitchell Gyro SE med tecnoarm eller ska man gå ett steg till ORBE SE?

Puppa blir en bättre variant av Benz Micro vilken har jag inte bestämt mig för ännu :?::?:

Sen kommer vi till RIAA steget :?: här är jag lite vilsen.

Jag har kollat på Audionets PAM, är ju snyggt att ha allt i samma fabrikat o förmodat att det inte är dåligt med tanke på deras andra grejer :D:D

Men sen är jag grymt sugen på rör i denna delen med, så nu till min egentliga fråga eller undran :?:

Vad har ni att rekomendera :?:

Har surfat o surfat så ögonen är fyrkantiga o det finns hur mkt som helst. Vet att man ska lyssna sig till detta själv men skulle vilja ha lite förslag så man vet var man ska börja :evil:

Är det någon(givet Akkelis) som vet hur JJ283:s rör RIAA är :?: Consonance :?:

Bomba mig med förslag och ideer är öppen för allt o ge gärna tips om spelare o puppor med allt är välkommet :D:D

Behöver ha något att trixa med på kvällarna nu några veckor framåt. Åker till Chile, Santiago imorrn med jobbet o ska bli där i 3v nu :D:D:D

Komma ifrån detta regnande o ruskande till lite sommar o sol :cool: (fast det blir jobb minst 6dagar i v 12h o uppåt om dygnet) :( Men ändå.... :cool: 30-35gr o Anderna i bakgrunden

otroligt vackert :app:

Tack på förhand!

Link to comment
Share on other sites

Audionet som är medlem på detta forum och på HiFiForum.nu har vandrat samma väg och han har precis köpt Audionet PAM och VPI Aries 3 Signature som han använder med en Benz LP. Du kan läsa om hans sökande efter RIAA och skivspelare i tråden Referens RIAA på HiFiForum.

Om Du är intresserad av ett RIAAsteg med rör så skulle jag i mellanprisklassen rekommendera Aesthetix Rhea.

Mvh,

Eliot

PS: Aesthetix importerades av Audionord men finns inte upptaget på deras webbsida !?!

Link to comment
Share on other sites

Om du är nöjd med Audionets ljud och du vill lägga en slant, köp PAM.

Håller just nu på att spela in VPI Aries 3 Signature med en Benz LP, det har väl gått ca 10 timmar nu. Så här långt är jag mycket nöjd.

Denna kombination passar ypperligt i min Audionet rigg.

Link to comment
Share on other sites

Du AUDIONET :?:

Du kör väl inte med en EPS till PAMen med :o

För då blir jag riktigt avundsjuk :D

Hei..

Slenger meg på og støtter Audionet her, kjører selv med dedikert Audionet oppsett dvs, PRE I G2/EPS, AMP II MAX, VIP, PAM/EPS, og SME 10/SME V/Benz LP og jeg både kan og vil bekrefte PAM´s fortreffelighet når det gjelder å rettferdigjøre vinylen.

Har du Audionet og liker deres linje, er det bare å investerer, jeg vil tro du ikke kommer å angre...

Senere i vår kommer det også en oppgradering på PAM, så handler du nytt, bør du forvisse deg om at den er inkludert i en evnt ny riaa.

Min PAM drar på en Tysklandstur den dagen oppgraderingen er tilgjengelig.

mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vill bara tacka för era förslag :app:

Får se vad det blir :?:

Har haft ett he-----e här i Chile. Hoppade av planet efter ca 25-26 timmars resande o åkte direkt till plantan o där känns det som om vi stannat :dead:

Sprängde 100 timmars gränsen efter 6 dagar så råd till RIAA ska inte vara några problem :D

Ni är alltid en källa till glädje här på forumet håller min anda uppe de få stunder jag loggat in sista tiden :app:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...