Jump to content

Cd-spelare


niklaper

Recommended Posts

Hej jag undrar om det är någon som vet vad den Nya Cambridge 840c klarar av att koda av? Den här CD-spelaren har ju digitalingångar, är det någon som vet säkert om det går att plugga in en pc där? Frågan är intressant för mig, då jag håller på att leta efter en cd-spelare i den prisklassen. Läste testen på den i HifiChoice, och tydligen skall den vara mycket bra. Dessutom, jag kommer få en mediapc nu i december, och om den kunde koda av mp3 och acc och dessutom uppsampla dem vore det kalas, och en riktig bonus. Jag gillar att ha den typen av flexibilitet.

Föresten är jag dum om jag tar den istället för en lättare beganad Audionet ART v2 som jag kan få för 16 000?

Link to comment
Share on other sites

Vet inte, men för mej klingar Audionet lite bättre än cambridge. Men det händer ju en hel del på signalsidan så det är svårt att veta utan att testa nya mot lite äldre. Det är väldigt många nya spelare i hyffsad prisnivå som får väldigt fin kritik om nu det är någon vägledning. Men oavsätt så kolla först på www.hifimagasinet.com vad art v2 går för oprutat. Bara ett tips ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag vet, det är ju det. Man kanske är fördomsfull och dum egentligen men Cambridge, nja jag vet inte. Den har ju speccarna, och tydligen fått fina recencioner också. Men en audionet är ju en riktig audiofil produkt. Lustigt nog har den inga XLR balanserade analogutgångar, bara vanliga RCA, och koaxial och AES digital utgång. Men byggd på en massiv granitskiva, massivt aluminiumchassi som dessutom är upphängt, en nettovikt på 18kg. Jo, klart man hellre vill ha den. I värsta fall kan man ju alltid senare köpa en extern DAC, jag har svårt att se att man kan få en bättre transport för de pengarna. Jaja, det är ju ett roligt bekymmer att ha.

Link to comment
Share on other sites

Cambridge's 840 serie ger ett mycket seriöst intryck och jag tror att man gör ett misstag om man underskattar dessa produkter pga fördommar. Jag har lyssnat en hel del på förstärkaren och den imponerar för sitt pris. Dessutom har CD spelaren fått ännu bättre kritik än förstärkaren.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...