Jump to content

En fredagspeak in the Wild Wild West.


Timbre™

Recommended Posts

Klockan bara rusar iväg :o och fem år kan plötsligt kännas som en andhämtning efter ett besök i Land of the Dragons. Nu är det dags igen och tiden har definitivt inte stått still. Redan inkvarteringen gav flashbacks till en annan tid & plats där pilar kunde peka åt alla håll och stundtals går det snabbt även i en GPS-fri värld... :) Häng med bland finslipade lyssningsrum och nya bjässar i drakarnas förlovade land.

fredagspeak019.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ett besök i Land of the Dragons

För säkerhets skull anstormar vi Fyn från två håll.

Med Bebop bakom ratten och brobyggare Audionet på passagerarplats tar vi oss lätt över första broen*);

DSC_7920.JPG

*) Enligt Bebop är det aldrig något samhälle i historien som har ångrat ett brobygge. Med det argumentet hade diskussionen om Öresundsbron kunnat avslutas för 100 år sedan.

Link to comment
Share on other sites

Givetvis måste man stanna upp även på Fyn vare sig det handlar om tryckutjämning eller eftertanke och reflektion. Ibland kan det kombineras och lyckligtvis är vägvalet fortfarade fritt... :)

Ingvar, Anders, Eskil och Claes kopplar av en stund när molnen började spricka upp.

fredagspeak032.JPG

Link to comment
Share on other sites

Det finns skyltar som även kan leda rakt ut i naturen om man är lyckligt lottad.

- Som en påminnelse om tidens tand och tillvarons förgänglighet.

fredagspeak035.JPG

Här har tiden definitivt stått stilla och jag fick en första känsla av the Wild Wild West.

fredagspeak031.JPG

Link to comment
Share on other sites

För säkerhets skull anstormar vi Fyn från två håll.

http://euphonia-audioforum.se/calle_jr/201...11/DSC_7920.JPG

Backups i både hifiliv och reseliv är aldrig fel.

Det kan även gälla arla morgonstund... :icon_smile_cool::)

fredagspeak027.JPG

Här var det lite lättare att pricka rätt även om vi fick se Middelfart ur många vinklar.

Känner på mig att vi kan invänta en kommentar från vår Göteborgschaufför... :)

fredagspeak023.JPG

Link to comment
Share on other sites

Att köra vilse kan ju vara lätt gjort men när man väl når destinationen så lär man

ju knappast ta miste på vilken dörr som ska öppnas.

Ordentligt med skyltar och reklam kan vara nog så viktiga saker :)

Problemen uppstår först när man ger sig ut på stan... :D

Man kunde lätt känna av förväntningarnas vibbar när Bebop och Calle_jr träder in i drakborgen.

Men skulle det inte vara tre hifiresenärer... :?::o:)

fredagspeak047.JPG

Audionet tog en snabb fotorunda och bevisen på detta kommer att dyka upp på HiFiForum.nu... ;)

fredagspeak050.JPG

Link to comment
Share on other sites

Backups i både hifiliv och reseliv är aldrig fel.

Det kan även gälla arla morgonstund... :icon_smile_cool::)

fredagspeak027.JPG

Här var det lite lättare att pricka rätt även om vi fick se Middelfart ur många vinklar.

Känner på mig att vi kan invänta en kommentar från vår Göteborgschaufför... :)

fredagspeak023.JPG

Vad är det man brukar säga gör om och gör det rätt.

Men å andra sidan så kan vi ju nu Middelfarts industriområde och även centrum utan och innan ;)

Link to comment
Share on other sites

Vad är det man brukar säga gör om och gör det rätt.

Men å andra sidan så kan vi ju nu Middelfarts industriområde och även centrum utan och innan ;)

Håller fullständigt med och som du säkert har märkt är jag väldigt förtjust i trial and error-navigering... :mm: Man kan få uppleva vyer och händelser som inte alls var planerade från start och det hela började egentligen redan söder om Kungsbacka... :D

Vid ett hundraåttiograders byte av färdriktningen fick jag under en bråkdels sekund syn på en av mina absoluta favoriter i den svenska fågelfaunan. Det handlar om en finkfågel som jag säkert inte har sett IRL på minst trettio år och mitt i svängen gick ett par steglitzer in för landning vid vägkanten.

Kameran låg i bagageutrymmet så jag får luta mig mot en diabild från sjuttiotalet.

scan0080.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja det var en liten tilltrasslad tidpunkt just då och var lite koncentrerad just på att komma ut från infarten till pappersbruket

och hör Timbre skrika att han ser en Steglitzer som han inte har sett på många år och jag tror ju att det handlar om

något som rör virkeshanteringen som vi har alldeles utanför bilen :blush så det kan bli :app:

Men som visade sig bara vara en liten pippi men Bengt var exalterad gammal fågel-entusiast som han är.

Link to comment
Share on other sites

'Det var ok,

Den er litten Spesius i det Danske miljø :icon_smile_cool:

Ja det var en liten tilltrasslad tidpunkt just då och var lite koncentrerad just på att komma ut från infarten till pappersbruket

och hör Timbre skrika att han ser en Steglitzer som han inte har sett på många år och jag tror ju att det handlar om

något som rör virkeshanteringen som vi har alldeles utanför bilen :blush så det kan bli :app:

Men som visade sig bara vara en liten pippi men Bengt var exalterad gammal fågel-entusiast som han är.

Link to comment
Share on other sites

Läcker kombination av moduler från finite elemente... :icon_smile_cool:

Är det en x-tra "iläggsskiva" man ska ha nu för tiden ? :unsure:

Det är snarare en oförutsedd händelse där skivan tillkommit mer av praktiska skäl än något annat :unsure:

Den stora Nottingham Hyperspace-spelaren stod för dagen och andades ut utan pu;

DSC_7954.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...