Jump to content

Hemma hos Muse!


Muse

Recommended Posts

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Väldigt läckra högtalare dom gör Audio Artistry :cool: Finns det grillar till denna modell? Har barn så det skulle vara för nervöst att ha dom stående "nakna" :) Barnen har tryckt in 5 element hittills så jag chansar inte längre :black:

Har nog läst att du haft Avantgarde tidigare och det bör väl skilja en del i ljudet? Har varit nyfiken på både AA och Avantgarde. Kan tänka mig att AA kräver betydligt mer av förstärkare än Avantgarde?

Link to comment
Share on other sites

Mikael2: Visst finns det "grillar" till dom.

Jag har två barn 1.5 år och 5 år.. Så man ska inte lämna grillarna av

när man inte kan vara där och bevaka.

Men ta i trä, jag har haft tur med kidsen, dom bryr sig inte speciellt om anläggningen.

Men man måste dock kolla försteget innan slutstegen sätts på.

Dottern tycker att det är kul att ratta..

Men hon har rattat en gång då musik spelade, oj jisses vad rädd hon vart!(jag med.. :blush )

Skillnaden mellan mina tidigare Avantgarde Acoustic DUO är stor.

Det går inte att jämföra..

Horn är något annat, stunder av euforisk lycka blandas med sämre intryck.

Jag ville ha något bättre, något som inte skriker av skräck när "fel" musik spelades.

DUO´s basar(4x10")spelar bra, mycket bra, men inte i närheten av Beethovens (8x12"!).

Man ska ha i åtanke att Beethoven kostar en bit över DUO, sisådär 110 000:- mer..

Så det vore väl då f-n om det inte fanns mer och bättre parametrar! :cool:

Men ingen skugga falla över DUO, makalösa trattar, inget att snacka om!

Hade inte detta tillfälle med Beethoven dykt upp så hade jag utan tvekan suttit nöjd med DUO.

jaejin: Det kommer fler bilder inom väldigt snar framtid! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det här blir spännande! Har aldrig hört Audio Artistry trots att de ju har varit med ett tag i Sverige.

Fanns det inte ett par även i Boråstrakten... :?:

Timbre.

Du får väl ta bilen och besöka mig eller Muse.

Ingen av oss kanske egentligen är klara men vem är det?? Det är ju en ständig resa man gör i detta intresse.

Men jag tro säkert att du kan få en viss inblick i hur de låter.

Dörren är alltid öppen hos mig iallafall. Alltid bra med ett par öron till.

Link to comment
Share on other sites

Jo det finns Audio Artistry i borås. Henrik på Välljud finns där och Mats i umeå.

Dock är det ju inte de vanligaste högtalarna utan jag själv får säga att jag är glad att jag fick höra Beethoven i full mundering hemma hos Ulf.

Träffade även Muse där första gången. Var det din första gång du hörde på dem då också??

Link to comment
Share on other sites

Din rackare.. Du orkade inte vänta... :cool: Så är det med en stressad trumpojk.. Då skall det skramla i kastrullerna. annars blir det trist..

lena här brukar undra om vi kanske har släktband på nåt sätt med vårt stresståliga humör.. :D

Link to comment
Share on other sites

"stesståliga"??

Nja..

Stress-dåliga stämmer väl bättre? :cool:

Timbre, om du besöker STHLM någon gång så ta en sväng till Nynäshamn.

Du är hjärtligt välkommen!

Det gäller även andra som vill komma på fika, bara att skicka ett PM.

Link to comment
Share on other sites

Jag måste erkänna fast det känns lite trist att sitta o berömma en "sööteljesnubbe" med huligandrag som rymt till nynäs.. Men jäklar i min låda vilka bilder din nya kamera tar mot ditt gamla härke :o .. Det är ofta så att man inte ser om bilder är bättre eller sämre. Dom kunniga som berömmer varandras kvalitet här o där ser möjligen saker som det... Dom kommenterar det i alla fall i varans trådar ofta. Fast jag anser det är alltid samma höga kvalitet som dom tar på sina bilder.. Jag fattar iofs inte hur den stigande skalan av kvalitet kan ses eftrersom ALLTID dom som tar bilderna tar kanon sådana.... Men i dina bilder här så lämnas INGA tvivel alls om kvalitets skillnaden du fått... Så här får du beröm samt erkännande.

Din kamera är bättre än min. :black:

:D

Link to comment
Share on other sites

Ett par slutsteg är ett måste.

Här är ett par som skulle "få igång" burkarna..

Men dom kommer att få stanna länge!

Picture370.jpg

Picture371.jpg

Picture369.jpg

Dessa slutsteg är sjukt bra, men jag vet, det är svårt att smälta att dom PA-steg.

Men jisses vad musik och kraft dom levererar!

Link to comment
Share on other sites

För att få liv dessa Beethoven krävs 2 st stereosteg eller 4 st monoblock.

Och dom måste kopplas till Audio Artistry's egna delningsfilter.

Det blir ju rejäla system med separata basar, externt delningsfilter och dubbel drivning. Tackar för inbjudan och

jag hör av mig i god tid... :mm:

Link to comment
Share on other sites

Timbre.

Du får väl ta bilen och besöka mig eller Muse.

Ingen av oss kanske egentligen är klara men vem är det?? Det är ju en ständig resa man gör i detta intresse.

Men jag tro säkert att du kan få en viss inblick i hur de låter.

Dörren är alltid öppen hos mig iallafall. Alltid bra med ett par öron till.

Riktigt spännande och resan är ju en del av själva nöjet... :) Sommardäckstider är perfekt

för hifikörning och det här låter kul!

Link to comment
Share on other sites

Asså.. OM ni åker till Muse och tar kameran med er. Se till att stativet är blyklätt samt ultrastabilt. För min kamera stog på stativet o skakade i den rent skrämmande basen så jag fick be om volym ned för ens KUNNA ta bilder där..se även till att kameran har bildstabilisering..

Och jag har ju som sagt hört dessa AA rätt mycket.. Men hos Ulf försvinner basen ut.. Hos Muse stannar den.. :app:

Asså. Min titt ldc vibbrerade 2 mm upp o ner så det gick inte ens att se stabil bil i den. utan den blev enbart sudd...

Och då jag sa till så trodde inte muse mig.. Men han tittade efter... Och sänkte volymen..

Lyngdorfs visning på mässan var inte längre fullt så imponerande då AA visat vart skåpet skall stå om jag säger så.. Och AA gör detta med ren klar kvalitetsbas.. :D

rent sagolikt för ett basfreak som mig...

Link to comment
Share on other sites

Tack för allt beröm Mayro! :blush

rent sagolikt för ett basfreak som mig...
Ja, den är sagolik!

Kyrkorglar har fått en ny innebörd för mig.

När det är transparent ner till 20Hz hör man orgelns dynamik obehindrat.

-"Rakt ner i källaren" som jag brukar säga.

Link to comment
Share on other sites

Har AA nå´n subwoofer i sortimentet :?: Kikar lite efter en passande sub till Magnepan 3.6 och en dipolbas borde väl integrera bra med baspanelerna.

Du skulle formligen garva på vägen till banken då du betalar om du haft AA bas till dina maggisar... :D

Link to comment
Share on other sites

Slänger in lite fler bilder:

Delningsfilter och kopplingsplint:

Picture375.jpg

Picture389.jpg

En rejäl "name tag" måste ju burkarna ha!

Mina heter "Leonora Ouverture 2". Alla Audio Artistry har unika namn..

Picture377.jpg

Mycket kablar blir det.. :cool:

Picture390.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...