Jump to content

Diablos in the neighbourhood.


Timbre™

Recommended Posts

Tillbaka till mörkare tider... :)

En följetång har startat och ett djävulskt tema håller på att ta form... :evil: :cool: Ny elektronik som glimmar i mörkret, högtalare ur den tyngsta divisionen och nya fabriksdörrar som står på glänt... ;)

Mer än du anar men först ett månvarv bakåt i tiden och detta känns ju bekant... :D

Diablo020.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Oj den var snygg i svart! Känner igen rummet! :)

Ja, här snurrar det på för fullt och vi återvänder till emballagens värld. Kabelväskor från Stereovox och högtalarfötter från finite elemente, vilket leder oss till huvudrollsinnehavarna i kapitel ett... :)

Diablo009.JPG

Link to comment
Share on other sites

Guest johan

Jag ser att Earwin skaffade ett Audia steg :mm: Jag kommer ihåg Köpenhamns mässan o hur han gick o sneglade konstant på ett o mummlade jag MÅSTE ha ett sånt där :D

Link to comment
Share on other sites

Jag ser att Earwin skaffade ett Audia steg :mm: Jag kommer ihåg Köpenhamns mässan o hur han gick o sneglade konstant på ett o mummlade jag MÅSTE ha ett sånt där :D

Det är historia nu :D men Audian får hänga med i starten. Ett riktigt trevligt slutsteg som givetvis inte hade några problem med nykomlingarna. Nu står det dock Diablo på menyn även om earwin redan har hunnit glida ner i favoritfåtöljen... ;):)

Diablo056.JPG

Link to comment
Share on other sites

Det finns inte ord som räcker till :mm::mm::mm::mm::mm::mm::mm:

Håller med. Vi går direkt på vänster kanal och kör número dos i helfigur. Observera att bakstycket är lutande och det har jag faktiskt aldrig tänkt på tidigare. El Diablo är onekligen större än Empress men de smälte fint in i rummet utan att ta över scenen så att säga.

Diablo049.JPG

Link to comment
Share on other sites

Flott reportasje Timbre! og ett hyggelig gjensyn med "små" djevlene ;)

Så var det lyssnarbyte i sweetspot... ;)

Peak Consult El Diablo har en känslighet på 94dB/W/m och impedansen håller sig runt 7 ohm.

Vi avrundar del ett med en bild på uppställningen som det såg ut i mars 06. Tråden är snart tillbaka och då har

två plötsligt blivit tre... :)

Diablo044.JPG

Link to comment
Share on other sites

Riktigt kul att återuppleva uppackningen med en tråd likt denna! Har ett visst mervärde för de som är med att tråden inte dyker upp dagen efter "utflykten"....men det är inte alltid så lätt att hålla sig! :D

Riktigt trevliga pjäser som trots sin storhet är väldigt behändiga och för att nyttja Juha:s ord "behagliga i storleken" ....jag tycker de är behagliga i allt...inte bara i storlek.... :mm::mm: (men det har väl de flesta redan förstått... :blush )

och då har två plötsligt blivit tre... :D

\\K-man

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...