Guest justaudiomagic Posted August 28, 2007 Posted August 28, 2007 Den 24 November klockan 15.00 öppnar vi dörrarna för vår lilla minimässa där vi bland annat kommer visa upp vår nya anläggning som består av Nola högtalare (Viper IA), cd-spelare från AudioAero (Prima), Förstärkare från Dared (MP-60). Allt kopplas via kablar från Stereovox (Signal Colibri-r och högtalarkablar Firebird) Nola Viper IA - 39 000 :- Prima - 22 500 :- MP-60 - 9950 :- Colibri-R - 6500 :- Firebird - 7500 :- Quote
Guest justaudiomagic Posted August 31, 2007 Posted August 31, 2007 Vi kommer även spela på våra Celestion F20 Quote
mayro Posted September 4, 2007 Posted September 4, 2007 Här va det dött. Inte en reaktion ens .. Makalöst då du har nola på tapeten vilket mer än jag torde finna vara int att bese samt höra på.... Jaja.. Jag kommer OM bara tillfälle ges försöka titta ner. Nolaburkarna är ju solklart mycket högintresanta att lyssna musik igenom.... Quote
Guest justaudiomagic Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Här va det dött. Inte en reaktion ens .. Makalöst då du har nola på tapeten vilket mer än jag torde finna vara int att bese samt höra på.... Jaja.. Jag kommer OM bara tillfälle ges försöka titta ner. Nolaburkarna är ju solklart mycket högintresanta att lyssna musik igenom.... Hej Du är välkommen! Ta gärna med dig ett par vänner, bara du meddelar hur många ni blir. Vi kommer med all säkerhet få hem mer att titta och lyssna på, från bland annat Creative-audio Quote
Guest justaudiomagic Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 Senaste nytt; Nu har vi samarbete med Wasa Kredit AB och kan erbjuda 12-36 månaders räntefritt på max 100 000 :- samt ett lån upp till 150 000 :- Quote
Guest asimov66 Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 då jag ej hört högtalarkablarna på bilden får jag förlita mig på designen vid första bedömning och det ser bra ut... Quote
Guest justaudiomagic Posted September 7, 2007 Posted September 7, 2007 då jag ej hört högtalarkablarna på bilden får jag förlita mig på designen vid första bedömning och det ser bra ut... Här är en test från SoundStage! Colibri -r och Firebird Quote
Guest justaudiomagic Posted September 10, 2007 Posted September 10, 2007 Vi kommer även visa upp två högtalare från Phonars toppserie Credo M100 S100 Quote
Audionet Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Var kommer denna mässa att gå av stapeln? Quote
Guest justaudiomagic Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Var kommer denna mässa att gå av stapeln? Hej Minimässan kommer äga rum i Malmö. För att det ska bli så likt ett "vanligt" lyssningsrum som möjligt kör vi mässan i hemmiljö, precis som våra vanliga demos Quote
Guest justaudiomagic Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Vi kommer troligen även köra med; Phonar Veritas M3 Music Hall förstärkare Music Hall cd-spelare Quote
Audionet Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Trevligt med en mässa till i Malmö. Om jag vill besöka mässan, vart åker jag då? Quote
Guest justaudiomagic Posted September 11, 2007 Posted September 11, 2007 Trevligt med en mässa till i Malmö. Om jag vill besöka mässan, vart åker jag då? Vi finns på Agnesfridsvägen 47, i närheten av Jägersro Quote
Guest asimov66 Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 Klart intressant. Skall man anmäla sig någonstans? Quote
Guest justaudiomagic Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 Är det bara att dyka upp eller? Det är bra om ni anmäler er så vi vet ungefär hur många som kommer. Ta gärna med vänner, bara du talar om hur många ni blir /Micke Quote
Guest justaudiomagic Posted September 12, 2007 Posted September 12, 2007 Klart intressant. Skall man anmäla sig någonstans? Du kan säga till här direkt på forumet hur många ni blir så har vi en aning om hur många det blir totalt... /Micke Quote
Guest justaudiomagic Posted September 15, 2007 Posted September 15, 2007 Vi kommer spela på olika cd-skivor, bland annat Los Lobos och Marc Cohn från Mobile Fidelity, Paul Potts, Allan Jackson Madeleine Peyroux's album Carless Love kommer spelas på Emotion spelaren Quote
Guest justaudiomagic Posted September 22, 2007 Posted September 22, 2007 Nu har vi fått hem Nola Viper IA. Absolut ingen bild gör högtalarna rättvisa med sin spegelblanka finish. Löjligt snygga!! Quote
Guest justaudiomagic Posted September 23, 2007 Posted September 23, 2007 Synd man inte bor nära. Du får prioritera Det kommer vara en del produkter här.... Quote
Guest justaudiomagic Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 Vi kommer ha följande erbjudanden på mässdagen; Vid köp av Xindak XA 6950 -> Supra LoRad (1,0 m) nätkabel på köpet Vid köp av Xindak Muse Deluxe 1,0 -> Supra LoRad (1,0 m) nätkabel på köpet Vid köp av Audio Aero cd-spelare -> Kemp LO Powercord nätkabel (1,5 m) på köpet Vid köp av Nola Viper IA -> 2 x 2 meter Stereovox högtalarkabel Firebird på köpet Vid köp av Isophon Galileo -> 2 x 2 meter Stereovox högtalarkabel Firebird på köpet Quote
Guest justaudiomagic Posted October 16, 2007 Posted October 16, 2007 Martin från Audiotrade kommer finnas på plats ! Han kommer ha med sig Audio Aero Prima Amplifier och skivor från MoFi Quote
losellgoran Posted October 23, 2007 Posted October 23, 2007 Om ni skall ha en hemmademo så måste man alltså boka plats för att lyssna på alla apparaterna? Kommer det attt finnas olika rum för de olika uppsättningarna? Quote
Guest justaudiomagic Posted October 23, 2007 Posted October 23, 2007 Om ni skall ha en hemmademo så måste man alltså boka plats för att lyssna på alla apparaterna? Kommer det attt finnas olika rum för de olika uppsättningarna? Boka plats behöver man kanske inte göra men det är bra om man meddelar hur många som kommer så vi vet på ett ungefär. Blir vi många så får vi trängas Quote
Guest justaudiomagic Posted November 1, 2007 Posted November 1, 2007 Vill bara påminna att det är mindre än en månad till start nu... Quote
Guest justaudiomagic Posted November 3, 2007 Posted November 3, 2007 Hämtade hem lite prylar i torsdags till mässdagen.... Phonars minsta högtalare som ger ett väldigt bra ljud för sin storlek och pris Ethos R100G En något större högtalare än R100G, och från Phonars lite bättre serie - Veritas Veritas M3 Samma serie som M5 men lite större dock och fler element Veritas P5 Music Hall förstärkare. (Den vi har hemma nu är svart ist för silver) Music Hall a25.2 Cd-spelare från Music Hall. (svart ist för silver som på bilden) Music Hall cd25.2 Dessutom har vi signal- och högtalarkablar från Viablue och nätkablar från Agile som vi spelar på nu förutom då Stereovox Quote
Recommended Posts