Jump to content

AKUT SLUTSTEGSHJÄLP SÖKES!


Sig 1.5

Recommended Posts

Tjena hej....behöver akuthjälp med att bestämma mig om jag skall byta mina nuvarande steg, Harman Kardon Signature 1.5 mot Vincent SP991? Har hört (och läst) att Vincent drar en herrejösses mycket ström men att de också levererar ett mycket bra ljud, de skall få konerna att flytta på sig i ett par Focal/JM Lab Electra 927Be..Är nöjd med ljudet som det är men den lille uppgraderingsdjävulen var och tittade på kontot och såg tydligen en öppning... Men , rent ljudmässigt, någon som har erfarenhet av just Vincent SP991 monoblock och vill dela med sig? Anledningen till att jag ens tittar är fina recensioner samt bra specar på dessa steg...och upp+djävulen...

Link to comment
Share on other sites

Tjena hej....behöver akuthjälp med att bestämma mig om jag skall byta mina nuvarande steg, Harman Kardon Signature 1.5 mot Vincent SP991? Har hört (och läst) att Vincent drar en herrejösses mycket ström men att de också levererar ett mycket bra ljud, de skall få konerna att flytta på sig i ett par Focal/JM Lab Electra 927Be..Är nöjd med ljudet som det är men den lille uppgraderingsdjävulen var och tittade på kontot och såg tydligen en öppning... Men , rent ljudmässigt, någon som har erfarenhet av just Vincent SP991 monoblock och vill dela med sig? Anledningen till att jag ens tittar är fina recensioner samt bra specar på dessa steg...och upp+djävulen...

Vet inte hur ditt HK låter, men 991 har massor av kraft och enligt mig lite mörka. Inte helt neutrala heller tycker jag. Men å andra sidan var jag väldigt nöjd när dom satt i systemet.

Angående strömförbrukningen så har du läst rätt, dom drar åtminstone 300w st från nätet på tomgång.

/Amund

Link to comment
Share on other sites

Är nöjd med ljudet som det är men den lille uppgraderingsdjävulen var och tittade på kontot och såg tydligen en öppning...

Du gav själv svaret... :) Uppgradering för uppgraderingens egen skull kan bli väldigt irriterande efter ett tag så du måste nog försöka ringa in förväntningarna och vad du egentligen söker.

Link to comment
Share on other sites

Du gav själv svaret... :) Uppgradering för uppgraderingens egen skull kan bli väldigt irriterande efter ett tag så du måste nog försöka ringa in förväntningarna och vad du egentligen söker.

Japp....det låter som den förnuftiges val...men kan man gå igenom hela livet och bara göra "förnuftiga" val? Jag tar detta till mig och "softar" lite...fick någon som sade att när SP991 kom så var det många som köpte men efter ett par år ( eller elräkningar...) så byttes de in. Någon gång kanske man skall stilla sig i mer än ett halvår innan man börjar leta efter "grönare gräs"... Jag tackar för inputen givetvis. Blir nog bara ett par riktiga kablar istället...

Nu lyser solen,,,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...