Jump to content

Oyaide


Recommended Posts

Vi har nyligen fått agenturen på både Oyaide och Acoustic Revive och kommer inom kort att ha nästan fullt sortiment på lager för försäljning. Som vanligt sker inget sälj direkt till kund utan endast via återförsäljare. Förhoppningsvis så kommer Akkelis audio att sälja produkterna och andra återförsäljare är välkommna att kontakta oss vid intresse.

65532-rescaledpic-300x225.jpg

Oyaide: Tillverkar ett stort sortiment av kontakter och kablar av hög kvalité. Nätkontakterna ser ut som Furutechs men Oyaide hävdar att de var först och att deras produkter på flera punkter skall vara bättre. Det får bli upp till var och en att själv bedöma. Bilden ovan visar Oyaides nya färdigterminerade nätkabel som heter Tunami GPX som vunnit flera priser i Japan för bästa kabel. För deras kompletta sortiment se deras hemsida:

Oyaide.com

211379-origpic-3a6927.jpg

Acoustic Revive: Detta verkar vara uppfinnarjockes verkstad! De har en hel rad produkter som förbättrar ljudupplevelsen och vissa känner vi igen under andra namn ( tex avmagnetiseringen på bilden ovan) men det är altså de som uppfunnit dem och innehar patenten. Här finns något för alla som gillar att prova nya tweeks. De tillverkar dessutom intressanta kablar för rimliga pengar. Se hela deras sortiment på hemsidan: Acoustic-revive.com

Mvh Lasse

Link to comment
Share on other sites

Grattis! Oyaide gör mycket fina produkter, de har jag god erfarenhet av själv.

En fråga såhär öppet som kanske fler är intresserade av: kan ni kolla upp ifall Oyaide tillverkar sina vägguttag för våra Shukokontakter? Jag har försökt att få reda på detta via USA-agenten men inte lyckats ännu.

Det är framförallt SWO-XXX ULTIMO som vore intressant.

Tack på förhand!

Link to comment
Share on other sites

Guest asimov66

snygg nätkabel samt vilka högtalar stativ de har ! RSS-504 var ju bara för läckra. Nyfiken om stativen kommer till sverige?

Link to comment
Share on other sites

Peo: Tack, jag tyckte själv att de verkade så kul att jag tänkte att någon mer borde gilla dem än jag. Jovisst, det är på gång med Euro/Schuko vägguttag! Min kontakt på Oyaide säger detta i ett mail:

"Oyaide's Schuko wall sockets(SWO-DX-E, SWO-GX-E, SWO-XXX-E) will be available from the middle of May(in the third week of May), and then Oyaide will develope power distributors equipped with these wall sockets, therefore, power distributors will be a little delayed. (We are expecting this item within this year).

As to "Acoustic Revive", this is a friend company of Oyaide and A/Revive also will use Oyaide's Schuko sockets for their own power distributors in near future. "

Tyvärr så lyckades jag inte få med några i denna sändningen men med tanke på intresset från kunder (redan nu!) så kommer jag att ta hem nästa order mycket snart.

asimov66: Jag tog tyvärr inte med några stativ i denna första ordern (för att kunna sända med flygfrakt) men om intresse finns så tar jag givetvis gärna hem! RSS-604 är dock inte helt billiga, men smakar det så kostar det: 18 990kr för ett par går de på. RSS-602 kostar 12 990kr paret och RSS-601 kostar 9 990kr paret. (504 är 50cm höga, 604 är 60cm höga, jag har bara fått priser på 600-serien konstigt nog.)

På bilderna nedan så kan man ana kvalitén hos denna produkt. Otroligt genomarbetat och mycket snyggt utfört.

211734-origpic-146642.jpg

211734-origpic-7bb44c.jpg

211734-origpic-694f21.jpg

Dessutom så verkar det finnas en variant som heter YSS-60 som i princip är samma stativ fast de har bytt topp och bottenplatta till stål istället för att få ner kostnaden. Inte heller dessa har jag nåt pris på i dagsläget. Jag får återkomma om dessa.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Första bilden på Oyaides helt nya vägguttag med hifi-kvalité! Se längst upp på bilden som kommer från CES-mässan senast. Priset kommer att bli runt 1000kr för en SWO Ultimo av bästa sort.

SWO_UltimoWEB2.jpg

Dessa vägguttag är tillverkade med samma teknik och kvalité som Oyaides prisbelönta nätkontakter. Alla ledande metalldelar (fosforsbrons) har fått dubbla poleringar och ytbehandlingar av olika ädelmetaller och skruvar tillverkade i rostfritt för att hålla även vid hård åtdragning. Plasthuset i kontakten är fräst ur dyr glasfiberfylld Nylon som är perfekt till detta med sin höga slitstyrkan och elektiska isolatinsförmåga. Leverans från fabrik i slutet av denna månad så jag hoppas kunna ha dem hemma till försäljning i mitten av Juli. Men den som vill kan redan nu boka sig på ett par för att vara säker på att få exemplar från första leveransen.

Detta är något som alla hifi-intresserade bör investera i! För få saker har sådan påverkan på ljudet som en bra nätspänning och dess kontakter.

Mvh Lasse

Link to comment
Share on other sites

Första kunden som provat Acoustic Revive RGC-24 (som är ett "jordfilter" som leder bort störningar från jorden) säger att detta är en fantastisk produkt med tydligt hörbara förbättringar på flera punkter. Mjukare diskant, större ljudbild med mera djup och tydligare känsla av dynamik. Anslutningen gjordes till försteget på en oansluten ingång med hjälp av medföljande kontakt. Han till och med kopplade in den på hustruns lilla kompaktanläggning i köket och menade att även där så var skillnaden helt tydlig!

209585-origpic-4f6739.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...