Jump to content

Ny RIAA


mathsg

Recommended Posts

Ny i forumet, men tänker byta Riaa Har en Musical Fidelity X-LPS kopplad till en Clearaudio Champion (Unify arm) med Benz Micro Ace Low mot en SAT Amplifix. Mina funderingar går mot PS audio, en modernare Musical fidelity, Micromega PRE eller troligast em Benz Micro Lukaschek. Är det någon/några som har några funderingar?

Link to comment
Share on other sites

Guest asimov66

att byta en xlps till en version 3 är onödigt. blir inte så stor skillnad.

Benz riaat borde bli det bästa uppgraderingen av de nämnda.

Sen finns det ju rör med som EAR riaa. De är mycket bra de med och något att ha i åtanke.

Bara några inputs.

Link to comment
Share on other sites

att byta en xlps till en version 3 är onödigt. blir inte så stor skillnad.

Benz riaat borde bli det bästa uppgraderingen av de nämnda.

Sen finns det ju rör med som EAR riaa. De är mycket bra de med och något att ha i åtanke.

Bara några inputs.

Kommer att testa ett Benz Riaa, känner mig inte så intresserad av rör. Intressant med att det inte är så stor skillnad på orginal xlps:en och v3:an. Tack

Link to comment
Share on other sites

Ny i forumet, men tänker byta Riaa Har en Musical Fidelity X-LPS kopplad till en Clearaudio Champion (Unify arm) med Benz Micro Ace Low mot en SAT Amplifix. Mina funderingar går mot PS audio, en modernare Musical fidelity, Micromega PRE eller troligast em Benz Micro Lukaschek. Är det någon/några som har några funderingar?

Synnerligen läckert RIAA-steg den där Benz.

Får jag föreslå ett annat ambitöst alternativ. Jag har sedan några månader en agentur för Tyska Trigon Audio. Det är ett mindre företag med en entusiasisk skara människor och med en kunnig chefkonstruktör med över 25 års erfarenhet av tysk HighEnd. Firman intresserade mig eftersom dom äver satsar på RIAA-steg med 2 olika modeller.

Kolla in dessa och besök gärna min hemsida

van2.jpg

Trigon Vanguard II

050718-1.jpg

Trigon Advance med inbyggd battériströmförsörjning.

Båda enheterna kan med DIP-omkopplare anpassas för stort sett alla förekommande pickuper avseende förstärkning, kapacitans samt impedans.

Hälsningar

Link to comment
Share on other sites

Synnerligen läckert RIAA-steg den där Benz.

Får jag föreslå ett annat ambitöst alternativ. Jag har sedan några månader en agnetur för Tyska Trigon Audio. Det är ett mindre företag med en entusiasisk skara människor och med en kunnig chefkonstruktör med över 25 års erfarenhet av tysk HighEnd. Firman intresserade mig eftersom dom äver satsar på RIAA-steg med 2 olika modeller.

Kolla in dessa och besök gärna min hemsida

van2.jpg

Trigon Vanguard II

050718-1.jpg

Trigon Advance med inbyggd battériströmförsörjning.

Båda enheterna kan med DIP-omkopplare anpassas för stort sett alla förekommande pickuper avseende förstärkning, kapacitans samt impedans.

Hälsningar

Verkar intressant hur gör man för att tersta om man som i mitt fall bor i Åre.

Link to comment
Share on other sites

Verkar intressant hur gör man för att tersta om man som i mitt fall bor i Åre.

Tjena!

Jaha Du Åre är ju ett stycke undan.

Var brukar Du handla HiFi-prylar? Österund kanske, jag antar att det inte finns någon butik med högre ambitioner i just Åre.

Använder själv en Vanguard II till min vinylrigg som består av Thoréns TD 160 Super, SME III samt Clearaudio Aurum Alpha.

Använde tidigare elektronik med inbyggt RIAA-steg men upplever nu ett betydligt lägre brus samtidigt som det låter som om ett skynke dragits ifrån högtalarna. Ljudet har liksom öppnats och är mer luftigare än tidigare.

Hälsningar

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ja, den saken är säker att Benz-Micron spelade skjortan av min X-LPS, dessutom var den väldigt lätt att placera, den är liten, tyvärr så blev det bara ett lån över helgen. På grund utav bla husrenoveringar får jag skjuta på köpet lite.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...