All Activity

This stream auto-updates     

1. Today
  2. P-pan

Vad lyssnar du på just nu?

Hua, den har jag riktigt svårt för att spela. Det rent hifi-tekniska i ljudåtergivningen får mig nästan att slita ut högtalarelementen för att kolla hur stora sprickor eller revor det är konerna. Den är minst sagt lite knepigt mixad eller så var ljudeffekt-nissen på riktigt dåligt humör den dagen.
  3. calle_jr

Pass Labs XA60.8

Transistorer, liksom rör, har olika karakteristik (ström-spänningskurvor) som gör att de låter olika i olika applikationer. En del låter som destillerat vatten smakar, en del låter som en triodförstärkare Ledsen att du har fått vänta så länge. Han har "ärvt" en stor del av en gammal kollega (Joe Sammut), och en person som Nelson Pass har ju ett enormt kontaktnät så det förvånar mig inte att han har fått tag på stora batchar eftersom han vet vilka som antagligen är bra bara genom att titta på arbetskurvan. Både Digital Do Main och SemiSouth tillverkar Static Induction Transistors som jag antar är minst lika bra. Skulle bli förvånad annars. Här är en 2SK77B från Digital Do Main:
  4. AlfaGTV

Instämmer P-pan, jag avslutade plattvändandet med dessa vinyler ikväll; Rätt bra "tjong" i baskaggen på denna höjdare! Och denna är.. knepig.. både välljudande och ruggigt grumlig på samma gång. (Bon Iver - Bon Iver)
  5. ...vilket fick mig osökt att tänka på denna. Någon lär ha sagt att Bob inte kunde sjunga. Tycker han är helt underbar här...
  6. Perfect sense

Take 5 - nedräkningen har börjat...

Mmm...:) Du hinner nog med det också ska du se på 5 timmar. / Marcus, www.perfect-sense.se
  7. Johnny Cashs version av Danny Boy är ett naket och sparsmakat stycke. Hans gamla, lite bräckliga, men ändå starka röst kommer fram på ett närmast magiskt sätt. Jag får rysningar varje gång jag hör den.
  8. P-pan

Tänk att jag aldrig får lyssna ordentligt i lugn och ro...
  9. Perfect sense

Dumma båt. Vi lovar att roa oss efter bästa förmåga utan dig :). Ppan tar säkert med sig kameran, och vi kommer också själva att både filma och fota. Hifi & Musik dyker upp dessutom. / Marcus, www.perfect-sense.se
  10. P-pan

P-Pans Musikhörna

Som sista låtval för kvällen kommer nog "The Dark Side of the M...arten" att passa utmärkt ...
  11. byZan

Figges ljudlåda

Snart ett till kanske?
  12. figge

Figges ljudlåda

Finns ett alternativt redan till salu hos Marcus.
  13. P-pan

P-Pans Musikhörna

Jag har ju faktiskt lite fler egna bilder på Marten's Mingus Quintett högisar också... om nu någon vill se ? Vill ni inte, får ni blunda helt enkelt. Hörnet till vänster vid skåpet kommer med största sannolikhet att bli föremål för en specialbyggd Svanå V6:a. För dagen finns här två V4:or (under bänken) och en V5:a (jag kallar den för V5:a så länge då den volymmässigt är mitt emellan en V4/6:a. Den står precis bakom lyssningsplatsen mot vägg och brottas mycket väl med elaka "vågor". Övriga hörn, utom där dörren sitter, kommer också att få någon form av V4,5,6:a Åtgärder i tak och andra "diffusoriska" prylar får vänta ett tag. De S-wingar jag redan har (5 st) går säkert att flytta runt och leka med ett tag innan nästa steg eventuellt inleds.
  14. AlfaGTV

Figges ljudlåda

Såklart! Det var vad jag menade men jag ser nu att min text gav ett annat intryck! Jag tycker iofs inte att han "sitter i sjön" direkt...
  15. P-pan

Figges ljudlåda

Jag tror han är sugen på att uppgradera och samlar intryck
  16. P-pan

Figges ljudlåda

Och förmodligen än mer efter lördagens event på slottet... ?
  17. AlfaGTV

Figges ljudlåda

Samlar du lyssningar? Hur går det förresten med rippningen? Har glömt fråga...
  18. P-pan

Med lite baskapabla högtalare är det ju rätt kul att lira musik med just... bas Brian Bromberg - Jaco
  19. Jag vet, ungdomsminnen. Kerstin hette hon, kallades Titti!
  20. P-pan

P-Pans Musikhörna

@JWE Jag såg inte vad du hade för objektiv men vad saknar du i så fall menar du ?
  21. tipo901C

Pass Labs XA60.8

hej Calle och grattis till dina transistorer, äntligen i rätt väg och med rätta transistorer! Det är "status" att ha Toshiba signal transistorer, undrar bara var nånstans tillverkaren hittade dem. De inte tillverkas sen 80talet? Gängets s.k. "clean path" förstärkare har också ett förstärkarsteg med 2SJ74 .......... och den enda! Mvh Spiros
  22. En sista snälla............ Jag vet inte varför denna får en att rysa? Calm
  1. Load more activity