Jump to content

nimdao

Medlem
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Exakt, det är bara ett case. Dock har företaget relativt nyligen förvärvat Dynaudio, så det finns en koppling (nu är det rätt lätt att googla sig till vilket företag det är?). Dock är tjänsten inte hos Dynaudio utan för ett företag i telecom. Så det är lite random att jag fick en bransch jag inte kan något om, men kanske också det som är tanken, att testa på problemlösningsförmågan i okänd terräng. Jag finner väldigt knepigt att komma med förslag med tanke på att Dynaudio har så pass brett portfolio, i extremt varierande prisklasser och kundsegment. Att ge generella rekommendationer (vilket söktes efter) baserat på en konkurrensanalys, om vad Dynaudio bör utveckla och satsa mer på känns därför väldigt svårt. Att samtidigt analysera varje kategori för sig är väldigt maffigt för en uppgift som ska avklaras på några dagar. Vanligtvis brukar man få en typ av produkt eller kategori att fokusera på. Imorgon bör jag få svar från företaget och förhoppningsvis en tydligare riktlinje. Sen har jag 24h på att kötta uppgiften? Tack för alla svar än så länge och fortsätt att komma med feedback och åsikter. Uppskattar det enormt!
  2. Haha kan förstå det. Blandar tyvärr en del och är inte särskilt konsekvent. Men dessa begrepp är så vanliga inom branschen som någon annan skrev. Vissa har inte ens klockrena svenska översättningar, bland annat branding eller corporate branding. Och det är mer regel än undantag att titlar är på engelska, även på företag med begränsad internationalisering. Har dock jobbat med product mgmt/marketing med enbart engelska som arbetsspråk och även pluggat (marknadsföring) på engelska så det känns lite krystat för mig när jag använder svenska begrepp i dessa fall. Men som sagt, är inte särskilt konsekvent utan använder oftast ordet som jag tänker på först. Det viktiga är att vi förstår varandra, kan jag tycka
  3. Varför tycker du att Dynaudio är bäst positionerad? Håller med om risken. Den finns definitivt.
  4. Tack! Har jobbat med product management och product marketing inom telecom, men just HiFi/audio är väldigt nytt för mig. Kan en aning mer än genomsnittsvensson men är väldigt väldigt newbie ändå och uppskattar alla åsikter för att skapa en större förståelse, de må vara hur subjektiva som helst.
  5. Håller med att det är väldigt brett. Jag har kontaktat företaget och bett de specifiera kategori om möjligt. Uppgiften är att göra en konkurrensanalys och ta fram dynaudios position i relation till konkurrenterna, baserat på analysen komma med insikter om vad som sker i branschen och vilka typ av produkter/teknologier som bör satsas mer på.
  6. Hej! Tack! Uppdragsgivaren är ett företag som håller på och förvärvar brands inom främst consumer electronics och uppgiften är sista steget i en rekryteringsprocess hos företaget för en roll inom produktmarknadsföring.
  7. Hej, Jag håller på med att projekt och fått i uppgift att uvärdera Dynaudio och deras konkurrenter. Jag är newbie när det handlar om high end speakers och hade verkligen uppskattat er hjälp. - Vilka brands skulle kunna anses som Dynaudios främsta konkurrenter? - Vilka är Dynaudios svagheter och styrkor jämfört med konkurrenterna? (Vad behöver satsas mer på i Dynaudios fall? Vad gör man redan väldigt bra?) - Finns det några nya teknologier/trender i branschen som Dynaudio hade behövt ta sig an? Stort tack på förhand!
×
×
  • Create New...