Jump to content

Recommended Posts

Posted

Så är det snart dags igen! För tredje året i rad så kommer vi att köra hifi-mässa på Scandic Opalen i Göteborg den 15 -16 September. Liksom tidigare år så kommer 16 st rum att vara sprängfyllda med intressant och musik-skapande hifi av högsta klass. Dessutom så blir det två utställare i övre hallen som kommer att sälja LP och skivor, både nytt och begagnat:

- Vinylpågarna har lovat att ta med extra välfyllda skiv-backar med grym musik för olika smaker. Speciellt om man som jag gillar Zappa. :-)

- Vinylbutiken tar med en massa olika tweaks och tillbehör för vinyl och dessutom en massa nya plattor med klassiska hifipressningar som ingen kan leva utan.

- EAD Sweden! För er som missat denna världsnyhet så är det bara att komma till mässan och förundras över prestanda och kvalitet på dessa så guldklimpar. Varje DIY:s våta dröm!

Jag fyller på med övriga utställare så fort jag bara hinner i denna tråden. För er som inte kan vänta: http://goteborghighend.se/exibitor.htm

Tjejer får gratis inträde! (Om det nu inte strider mot nån fånig lag i Sverige?)

Mvh Lasse

Transient Design

• 3 weeks later...
Posted (edited)

GHELogga.jpg

Vi vidhåller vår linje om positiv särbehandling av kvinnor!

Utställarlistan ser för närvarande ut såhär:

Akkelis Audio (Se) & ArtSound (Dk) - Avantgarde Uno

AudioTrade (Se) - VPI, Audio Aero, Karan, Kaiser Acoustics och Vertex AQ

Canta Audio (Se) - Ny svensk elektroniktillverkare

Engelholm Audio (Se) - Svensk högtalartillverkare

Esoteric Audio Devices (Se) - Svenska Högtalarelement

Forsman A/S (No) - Norsk högtalartillverkare

High End Sound (Dk) - Amazon Audio turntables, LAMM, Playback Designs, Trichord Research

High-Fi Consult (Se) - Acapella Högtalare, Kuzma Skivspelare, Benz Pick-up-demo

Kenneth Englund Audio (Se) - Peak Consult högtalare, Vitus Elektronik, Bergmann skivspelare och PAD Kablar

Linn / Peoples & Schmitt (Se) - Linn

Old School HiFi (Se) - Thöress förstärkare och Blumenhoffer högtalare

Q-tron Audio (Se) - Svensk OTL rörförstärkare

3D Panel.se (Se) - 3D Paneler i formpressad växtfiber

Tonkraft Nordic (Se) - Goldmund, BAT, Mitchell, Shelter och PhaseTech pickuper

Transmission Audio (Se) - Svensk högtalartillverkare

Transient Design (Se) - Leben, Dr Feikert, HiFiMAN, Burson och AMR

TurPex (Fi) - ESA, Enerr, Mastersound, MusicTools och KaCsa-Audio

Runt Ljud (Se) - Gallo och Music Streamer

Vassago HiFi (Dk) - Pass Labs

Vinylbutiken (Se) - Nya Vinylskivor

Vinylpågarna (Se) - Begagnade Vinylskivor

MVH/GHE

r-edit : listan uppdaterad

Edited by GoteborgHighEnd
Posted (edited)
Tips om bilparkering i närheten av Opalen :?:

Heden (100m att gå om du skall på Park Aveny oxå) annars rekommenderas parkeringshuset mellan Bergakungen och Ullevi på den ampelt benämnda Skånegatan 20! Efter lite mer koll så insåg vi att det även finns ett P-Hus mitt emot Bergakungen (på samma sida av Skånegatan som Opalen, men på andra sidan Engelbrektsgatan!

Bra fråga; skall uppdatera vår sajt med denna info!

mvg/ghe

r-edit: uppdaterad info

Edited by GoteborgHighEnd
Posted (edited)

och jag fyller på med fler högkvalitativa vinylspelare. I foajén utanför mitt rum på Opalen kommer paret Bergmann, Eva och Johnnie, att husera. De kommer att visa sina tre spelare på specialtillverkade podier. Chans ges att diskutera design & filosofi.

Mer info under 'nyheter' på min hemsida. Hälsa gärna på hos Bergmann också.

väl mött under denna spännande hifi-helg

/Kenneth

19337325-pukqj.jpg

Edited by kenneth
Posted (edited)

Gällande kostnad för att besöka Opalen detta året: Vi kommer att debitera alla besökare (kvinnor och barn kommer in gratis) hela 50 kr. Trots heta förhandlingar med IC Fidelity så gick det inte att lösa ett gemensamt inträde för alla besökare på alla mässor runt staden. Trist tycker vi som gärna hade sett en sådan lösning. Därför väljer vi nu att lägga priset på en lägre nivå för att hushålla med våra besökares ekonomi. Det är bättre att alla våra besökare köper en ny vinylplatta på plats!

Aldrig har så många betalat så lite för att se så mycket... :-)

Väl mött!

Mvh Lasse

r-Edit : stavfel

Edited by Transient Design
Posted

I samarbete med Transient Design och PL Audio finns ett helfranskt rum. Elektroniken kommer från YBA och högtalarna från Focal. Högtalarna kommer ur den helt nya Chorus 800W special Edition serien.

13473442-origpic-640f6e.jpg

Vive la france !!!

Posted

Ännu en vinylguru kommer att finnas på Opalen-mässan! Mirre från Veteran-hifi i Stockholm kommer att finnas i eget rum och visa upp och demonstrera Simply Black med armen Cantus. Den mest prisvärda vinyl-kombinationen som tillverkats i Sverige? Missa inte möjligheten att få ett snack med mannen och lyssna på hans konstruktioner.

IMG_7974_small%20copy.jpg

Tack Per för en grymt bra bild ovan! Hoppas det är OK att jag lånar den lite?

Mvh Lasse

Posted (edited)

No Frills uppställning blir omväxlande Caveman 8 och Caveman 15 Bauta. Dessa drivs av Q-tron OTL.

Dessutom kommer vi emellanåt att stötta med Barabbas, vår sub i form av bardisk med dubbla 21-tums basar.

Edited by No-Frills-Audio
Posted

Jaha. Så var helgen över och även om jag är grymt trött just nu så känns det bra att helgen gick så bra som det gick. Utställarna verkade mycket nöjda och många besökare kom fram och tackade för ett bra event med mycket kul att se. Tyvärr så har jag inte en enda egen bild från mässan (utom alla de som sitter i mitt huvud!) men jag såg att många andra fotade istället.

Tack alla ni som var med och hjälpte till att skapa en jättetrevlig helg (utställare och besökare!) och jag är säker på att vi alla kommer att ses igen.

Mvh Lasse