Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Höstens STORA hifihelg i Göteborg står för dörren och det planeras för fullt inför detta. Jag och min kollega Patrik Caesar planerar

redan nu för nästa SWEETSPOT 2013. Vi har redan fått förfrågningar från tidigare besökare och utställare vilka datum som gäller nästa vår. Tidigare år har vi bestämt helg men i år vill vi att även Ni är med och kommer med synpunkter.

Följande datum finns tillgängliga:

April:

6-7

alt,

27-28

Maj

18-19

Juni

15-16

Tänk på att nästa års Münchenmässa infaller 9-12 Maj

Era synpunkter är viktiga, tänk till och kommentera.

Edited by vovven
Posted

April:

6-7 Det som tilltalar mig mest

alt,

27-28 Också möjlig beroende på trädgårdsväder eller inte

Maj

18-19 För sent - hifi får vika lite åt sidan för andra intressen

Juni

15-16 Hifi är ingen sommarsport

Posted
April:

6-7 Det som tilltalar mig mest

alt,

27-28 Också möjlig beroende på trädgårdsväder eller inte

Maj

18-19 För sent - hifi får vika lite åt sidan för andra intressen

Juni

15-16 Hifi är ingen sommarsport

Tack för Dina synpunkter Bebop. mycket värdefullt.

Som arrangör är ju alla synpunker värdefulla för att utveckla SWEETSPOT. Det förefaller som att Du är i minoritet.

Jag och i sällskap med många andra arbetar aktivt för att vitalisera vår bransch. Ett sätt är införande av artiklar i dagspressen.

Nedanstående är så här långt även införd i Värnamo nyheter.

http://www.vaxjonytt.se/nyheter/vinylskiva...pstandelse.aspx

Posted

Mitt val stämmer bra med Bebops ;)

April:

6-7 Passar mig nog bäst (veckan efter påsken!)

alt,

27-28 Går nog oxå

Maj

18-19 Mindre bra

Juni

15-16 Går inte alls!

Posted
April känns rätt...

Håller med chg och övriga

Att byta till tidigare månad känns kanske lite för tight inpå Stockholm HighEnd och i andra änden blir

det nog för nära sommaren och allt vad det innebär med semester och annat.

Hösten har ju sina begivenheter på området då både Arken och Malmömässan ligger slag i slag varannat år.

Dessutom har vi ju alla övriga event i Göteborg, som Opalen mfl, att se fram emot denna tid på året.

Tror ni vinner en hel del på att köra i April som, jag tror, är lite av sista-tåget-månaden för många entusiaster...

undertecknad borträknad då förstås :blush .

Men vill ni köra en mässa i juli så kommer jag gärna, vad ska man annars göra på semestern :?::D

Posted

Tycker nog också att april borde vara att föredra. Förutsatt att vädret är stabilt i Jkpg vid denna tid. Det var en extra poäng att mellan lyssningarna vandra i solen och få lite extra syre mellan husen. Det ger den där trevliga och avspända atmosfären som kanske saknas i mörka, varma och trånga hotellkorridorer.

Calm

Posted

6-7 april passar bäst.

Jag och i sällskap med många andra arbetar aktivt för att vitalisera vår bransch. Ett sätt är införande av artiklar i dagspressen.

Nedanstående är så här långt även införd i Värnamo nyheter.

http://www.vaxjonytt.se/nyheter/vinylskiva...pstandelse.aspx

Mycket bra!

Jag undrar dock varför det så ofta handlar om just ämnet att det finns människor som köper vinylskivor :?:

Det borde väl finnas andra socialantropologiska ämnen som kan fängsla även icke nördar som vi :?:

Posted
6-7 april passar bäst.

Mycket bra!

Jag undrar dock varför det så ofta handlar om just ämnet att det finns människor som köper vinylskivor :?:

Det borde väl finnas andra socialantropologiska ämnen som kan fängsla även icke nördar som vi :?:

Skissar just nu på en artikel som inte fokuserar på just vinylmediat utan snarare glädjen av att LYSSNA på musik.

Jag kan väl samtigt belysa svårigheten av att få in artiklar i tidningar, ämnet måste intressera och överraska. Samtidigt som vi läser att CD försäljningen dyker är det ju för de flesta överraskande att det gamla vinylmediat ökar.

Misstänker även att det kan bli svårt att att få in en artikel i dagspressen om t ex kabellyftare :)

Posted

Det förefaller som att de flesta som skriver på detta forum föredrar April. Dock har ett antal kontaktat mig och uppgivit att en mässa i Maj kan vara trevligt-

Följande argument nämns:

- Värme

- Snöfritt

- Glass, kaffe utomhus

- Utomhusgrill

- Vårutflykt

- Trädgårdsbestyr redan avklarade, grillen, utemöblerna, ogräset, hängrännorna, båten m fl.

Jag blir därför en smula villrådig, jag köper respektives argument men vill gärna ha fler synpunkter.

Rösta på bloggen

Ödmjukast

Generalen

• 1 month later...
Posted

Datum spikat för SWEETSPOT 2013

Bild1-5.png

Intresset för nästa mässa är stort så mycket tyder på betydligt fler utställare kommande vår.

Flera rum är redan bokade och idag hörde den första skivknallen av sig och bokade två bord.

Notera därför redan nu 27-28 april i Era kalendrar