Nik Posted July 26, 2012 Posted July 26, 2012 Uppgraderade min mac mini i går kväll till mountain lion och i morse så insåg jag att mina drivrutiner till puc2 inte var installerade längre... Dock var drivisarna till channel D Pure Music kvar.... Laddade hem nya drivrutiner och installerade dom men dom dyker inte upp i ljudkontrollen... Någon som har haft samma problem och ev har en lösning???? Vänliga sommarhälsningar Nikola Quote
calle_jr Posted July 26, 2012 Posted July 26, 2012 Jag skulle gissa att det beror på de drivisar du har till mac minis ljudkort inte vill släppa taget. Försök avaktivera dessa och starta om. Quote
Nik Posted July 26, 2012 Author Posted July 26, 2012 Jag skulle gissa att det beror på de drivisar du har till mac minis ljudkort inte vill släppa taget. Försök avaktivera dessa och starta om. Provat det, efter avinstallation så hittar den en yellowtec puc som jag kan använda dock bara med 48khz... samt att mina High rez inte låter alls....... då jag installerar drivisen igen så försvinner den..... antar att man får vänta tills puc gänget har uppdaterat drivrutinen:-(.... Quote
Mattias Posted July 26, 2012 Posted July 26, 2012 Nu har jag inte så mycket koll på Apple men vad jag förstår så släppte Apple precis Mountain Lion. Så jag kan väl förstå lite varför det kanske inte finns någon drivis för detta än. Men kontakta Yellowtec så kanske man kan påskynda detta en smula. Lycka till! Mvh Mattias Quote
Nik Posted July 26, 2012 Author Posted July 26, 2012 Precis fått svar från yellowtec. We just backed one. Not released, not testet. If you want to test it, try it out and give me a feedback. Up from mountain lion the drivers need a signage, that's why they didn't work any more. Så nu ska det testas ... Quote
Mattias Posted July 26, 2012 Posted July 26, 2012 Va bra! Lysande! Lycka till med testningen. /Mattias Precis fått svar från yellowtec. We just backed one. Not released, not testet. If you want to test it, try it out and give me a feedback. Up from mountain lion the drivers need a signage, that's why they didn't work any more. Så nu ska det testas ... Quote
cHRNO Posted July 27, 2012 Posted July 27, 2012 Inte samma "problem" men 2 av mina DAC'ar (HRT Musicstreamer och Musicstreamer II+)har slutat fungera sen uppgradering till Lion från Snow Leopard. Min Macbook säger att enheterna drar för mkt ström å har inaktiverats. Har fungerat på 3 andra apple datorer men nu verkar båda 2 vara helt trasiga. Fungerar inte i någon annan dator, PC eller MAC. Någon annan som haft/hört om samma problem? Quote
Nik Posted July 28, 2012 Author Posted July 28, 2012 Nya drivrutiner har anlänt i 2 omgångar från Yellotec och nu spelar allt som det skall igen... Ett föredömligt bemötande o utmärkt support från yellowtec gör att man som konsument blir imponerad!!! svar inom några timmar och en uppdaterad version inom ett dygn... SNYGGT!!!!! //Nikola Quote
juha Posted July 28, 2012 Posted July 28, 2012 Nya drivrutiner har anlänt i 2 omgångar från Yellotec och nu spelar allt som det skall igen... Ett föredömligt bemötande o utmärkt support från yellowtec gör att man som konsument blir imponerad!!! svar inom några timmar och en uppdaterad version inom ett dygn... SNYGGT!!!!! //Nikola Bra service!!!! Quote
Recommended Posts