Dynamik Harry Posted July 16, 2012 Posted July 16, 2012 Ikväll spelar jag lite Deep Purple till minnet av Jon Lord som idag lämnat oss. Quote
calle_jr Posted July 16, 2012 Posted July 16, 2012 Han är ju skolad hos Graham Bond och är en av mina husgudar. Vilket driv och som han lyfter allt från DP. Ledsen Quote
Käera Posted July 16, 2012 Posted July 16, 2012 "In Rock"var absolut den första skiva jag minns som helhet att jag lyssnade på.Jag var inte så värst gammal då men en 4 år äldre kompis hade skivan. Det finns ingen grupp som jag har spelat så mkt som Deep Purple.Denna låg Jon Lord bakom. Quote
stargazer Posted July 16, 2012 Posted July 16, 2012 R.I.P Mr Lord. Allt är redan sagt om denne otrolige musiker och stilbildare. Jag justerar kvällsbönen och lägger in lite Hammond B3. The Great Gig in the Sky har nu fått ett starkt tillskott. Denna vecka är härmed Deep Purple-vecka. // stargazer Quote
tomano58 Posted July 16, 2012 Posted July 16, 2012 Han är ju skolad hos Graham Bond och är en av mina husgudar. Vilket driv och som han lyfter allt från DP. Ledsen Oerhört trist. Kan bara hålla med, en husgud! Just DP in Rock var för övrigt mitt allra första egna album. Fick det i julklapp -71 tillsammans med Sabbath's Master of reality. Quote
Recommended Posts