klas Posted July 13, 2012 Posted July 13, 2012 God afton där ute! Jag har under våren fått fatt i en beggad Gondul (nivå3, mycket trevlig apparat ) som jag låtit installera ett förstegskort i. På detta kort sitter bl.a ett par RCA med funktionen Tape Out, och det vill jag då använda till mina Sennheiser-lurar och min gamla, men trevliga MF x-Can V3. Men nu är det så, att dessa Tape Out är stendöda. Tyst som i graven.... Och i setupen kan jag inte hitta någon inställning eller dylikt som hjälper mig. Jag har naturligtvis testat både kablar lurar och stärkare på annan plats, och allt fungerar som det ska. Gondulen drivs med Bladelius nya Klass A-steg, men det ska väl rimligtvis inte ha något att göra med vad som skickas ut i Tape Out? Nå'n klok människa som har en ide?? Klas Quote
Timbre™ Posted July 13, 2012 Posted July 13, 2012 Nå'n klok människa som har en ide?? Klas Klok vete fåglarna men för att få utsignal på tape out måste record aktiveras på mina japanska försteg. Kanske något liknande på Gondul... Quote
klas Posted July 13, 2012 Author Posted July 13, 2012 Klok vete fåglarna men för att få utsignal på tape out måste record aktiveras på mina japanska försteg. Kanske något liknande på Gondul... Nu är ju iofs klokskap ett ytterst relativt begrepp, Timbre, men jag mottager dina synpunkter med lika delar tacksamhet och respekt Mina funderingar har gått i dom banorna, men jag kan för mitt liv inte hitta någon dylik inställning. Manualen är inte till mkt hjälp heller är jag rädd.... Quote
Recommended Posts