Jump to content

Är det bara jag som....

shaft

Recommended Posts

Hej!

Är det bara jag som gillar denna underbara platta med Dire Straits. Den blev så nedskriven när den kom efter Brothers In Arms. Men jag tycker den är helt suverän! Och mycket bra ljud dessutom. Avgrundsdjup bas i Callinf Elvis. Hög Boogiefaktor i spår 5!

B00004Y6NV.01.LZZZZZZZ.jpg

För mig är det ett av de bästa album som existerar överhuvudtaget... :mm:

Glömmer aldrig när Per på PIA Hifi Import/Malmö Hificenter premiärdemade sina nyanlända Accuphase A-100 monoblock över ett par Cabasse Colonne 135 på Opalenmässan någon gång på nittiotalet. Var femte låt som spelades under dessa dagar var You And Your Friend. Jag kom inte så mycket längre på mässan den gången... :)

Favoriterna är förutom titellåten, Iron Hand och naturligtvis You And Your Friend.

Shaft:

Nejnej, skit i att scanna... det är skivan som är viktig, inte omslaget. :) Om jag också får dra en anekdot, och det får jag för jag känner mig lite wild´n´crazy, så var låten The Bug som fick mig att fastna för carlsson. Den attacken i elgura-sploinket är så härligt bra! Luftgitarrbegäret väcks som en björn, fullpumpad med adrenalin, väcks med en piccolotrumpet.