Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hade väl inte tänkt svänga några lurviga runt midsommarstången direkt men det finns ju

andra attribut som hör denna helg till som kan glädja en musikfantast...

-Var det någon som sa sill & en liten "gubbe" ? ... :mm:

En riktigt trevlig Midsommar till er alla.

Mvh

Pan

Posted

Jag såg här idag att det ska vara en kryddad "gubbe" i år. Det har jag inte nu i frysen så jag går ut i förrådet och sätta in en Aulborg och en OP i frysen. Jag önskar också alla en trevlig midsomma. Vi åker nu ut till slottsparken och dricker traditionsenligt termoskaffe och med massor av sedan i morse nybakade kanelbullar. Termoskaffe smakar inget vidare men när man är ute i naturen så smakar det gott. :)

Posted
Bra det! :) För nu börjar det närma sig till nyförvärven kommer!

Det skall bli kul att höra om :mm: Utlovade du inte en "Mästarmöte har en vinnare till..." -tråd för ett tag sedan? Den ser jag redan fram emot.

För mig har sommartider varit ganska mycket hifi-tider genom åren.

Av någon anledning har många/de flesta av mina nyförvärv kommit i midsommartider och då blir ju resten av sommarens regniga dagar fyllda med hifi. Hösten och vintern brukar ägnas mer åt musiken.

Nu firar förra sommarens nyförvärv, högtalare och försteg, ett år och strax under 3000h spelat har de sedan dess.

Denna midsommar regnade bort, villket är mer regel än undantag. Vi lyckades dansa under uppehåll kring stången, äta och umgås med goda vänner och sedan smita undan med några av dem för att höra på musik. Pink Martini - Retrospective (grymt bra)och Espen Lind mm som sjunger covers av bla U2 och Leonard Cohen spelades och spontandans uppstod i köket.

Vädret var minst sagt deprimerande, men det var väldigt tydligt hur bra musik kan sprida glädje och positiv spontanitet. Det får igång ett av vädret dyblött och något stukat midsommarsällskap till gott partyhumör. :D

När jag vaknar i morgon skall jag damsuga, städa och lyssna på mer musik.

Posted
Det skall bli kul att höra om :mm: Utlovade du inte en "Mästarmöte har en vinnare till..." -tråd för ett tag sedan? Den ser jag redan fram emot.

För mig har sommartider varit ganska mycket hifi-tider genom åren.

Tack!Jag ser också fram till till den tråden,och det är inte något försök till att dra ut på det hela från min sida.

Det är snarare så att den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.Så känns det då.

Sommaren kan vara en ganska bra musiklyssnar period.När regnet skvalar utanför,luften blir så där härligt frisk som det bara kan bli under/efter ett regn.

Då kan det vara skönt att lyssna på musik.Men det är ju den där åskan som man oroar sig för ibland....Stereons störste fiende.

Posted

I mitt nya hifiliv ser jag en Kunstkopf inkopplad och monterad längst upp på midsommarstången. Tänk så mycket sommarhemligheter som plötsligt skulle träda fram i dagens ljus... :D

xx050624-midfors4.jpg

foto: Hällekis-Kuriren

Posted

Jag skickar en midsommarhälsning från Hanö.

Det såg mörkt ut men i horisonten andades hopp...

2637Hanhorisont.jpg

I hamnen var det grått värre och vid pass 15.00 gick löste regnproppen ut.

2627Hamnvykompr.jpg

Båtfolk är av segt virke och ett par timmar senare kom ljuset tillbaka

2649hamnvykompr.jpg

Och mot kvällningen var himlen blå igen och hamnen fylldes av falsksång ej anpassad för high fidelity :)

2651Hamnvykompr.jpg

Posted
Det kan väl inte ha varit frihand original en midsommarafton... :?::)

Säg inte det.

Att ta bilder ståendes i en båt kan ha sina "utjämnande" effekter sett ur ett mer horisontalt läge ;)

Posted
Och mot kvällningen var himlen blå igen och hamnen fylldes av falsksång ej anpassad för high fidelity :)

Hade i och för sig gärna sett att Jan Erik Persson, Opus 3, hade gjort en testskiva med fyllesång så när det låter som falskast är systemet i prefekt balans! Hade kanske räckt med en singel...

Fina bilder!

Guest Musicus
Posted
Alla tider är hifi-tider ;)

Yes!, man er da heltids entusiast ;) ...

mvh

Posted

Bra det! :) För nu börjar det närma sig till nyförvärven kommer!

Tidigare har du skrivit:

Futurorna är nog bland det bästa högtalare som jag någonsin hört!

Jag vågar inte gissa. Men...

Posted

Har missat midsommartråden så nu får jag i stället önska en trevlig hifi-sommar!

Sommaren kan i bästa fall innehålla lite livemusik i detta festivaltäta land. Men tyvärr har Stockholms Jazzfestival flyttat på sig tidsmässigt och dessutom inomhus. En räcka dåliga sommrar kan knäcka vilken ekonomi som helst! Saknar den redan.

Blir det dåligt väder får man gå i affärer i Sverige eller utomlands och botanisera i skivrackar och cd-hyllor.

Trevlig sommar och vi ses i Göteborg till hösten!

Calm