Jump to content

Begagnat priser på Wilson Audio Duette?


Hifi_Perrra

Recommended Posts

Hej!

Någon här som vet vad dessa brukar ligga i för prisklasser begagnat?

Och finns dom överhuvudtaget att få tag i, i hifi butiker som demo ex eller begagnat?

Själv har jag inte sett några hittills, jag vet inte ens hur många det finns i Sverige :)

Svår fråga kanske :)

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Och finns dom överhuvudtaget att få tag i, i hifi butiker som demo ex eller begagnat?

Esoterisk i Uppsala verkar ha ett par inne, nya iofs.

Du får väl försöka förhandla fram ett bra pris på dessa om inget beggat dyker upp ;)

Link to comment
Share on other sites

Tack för svaret! Det kan kanske vara något :)

Ska kolla om "Ludde" har ett par inspelade mäss-högtalare först :)

Man vet aldrig :mm:

Esoterisk i Uppsala verkar ha ett par inne, nya iofs.

Du får väl försöka förhandla fram ett bra pris på dessa om inget beggat dyker upp ;)

Link to comment
Share on other sites

Mitt lyssnings rum är bara 15m2 men det har ett burspråk där jag har placerat min nuvarande anläggning med mina SF Guarneri M och min Bladelius Thor Mk3 Novitas samt lite annat smått och gott :)

Det är 250cm upp till tak så det är egentligen perfekt för ett par stativare. Jag har tidigare haft 8 par av mina golvhögtalare inkl mina förra Final Sound 400i där inne men insåg senare att ett par dynamiska stativ-högtalare egentligen passar som handsken :) Har även haft mina VSA VR-1 samt mina förra B&W DM686 på test ett tag men Guarneri M låter ändå bäst, men en gammal dröm är faktiskt ett par Wilson Audio men Sophia är för tunga att släpa på genom mitt smala trapphus, min lägenhet ligger på tredje våningen nämligen. Guarneri M var lite på gränsen även om det gick, Cremona M med :39: Hellre fler lagom tunga paket än få super-tunga, man vill ju inte riskera ryggen när väl den dagen kommer :D

En liten eftertanke...

Varför lägga så stora pengar på en stativare ?

Man får ju ett par riktigt fina golvare för samma "budget" menar jag :)

Edited by Hifi_Perra
Link to comment
Share on other sites

Man kan se hur jag har anläggningen just nu, i länken :)

http://www.minhembio.com/Hifi_Perra

Anläggning 2, den med Krellen ska jag inte ha kvar.

Vem behöver två anläggningar egentligen när man har ett par Guarneri och en Thor i tv-rummet :?:

Känns lite overkill att ha två då :tv18:

Anläggningen i sovrummet var mest för att se vilken som lät bäst helt enkelt

och det var Memento som vann :)

Så nu behöver jag inte den andra längre :D

Därför är Krellen nu till salu :)

Link to comment
Share on other sites

818-3_4-720.jpg

En fråga, varför byter du högtalare på löpande band när din källa är en betydligt svagare länk (Sonos)? Det känns lite grand som att köra projektor i ett halvljust rum och då inte få full valuta för pengarna...

När vi talar dessa pengar skulle du kunna istället gå på din svagaste länk och ta upp den till referensnivå. Meridian kör nu en kampanj fram till augusti där deras bästa 818 streamer/2-kanalsförsteg levereras med ett gratis MD600 RAID 1 kabinett. Då är det bara ett litet klass-A slutsteg kvar så kan du ta en paus i ditt sökande och njuta lite musik istället.

Edited by crion
Link to comment
Share on other sites

Men jag behöver Meridian? :D Nej, det var inte det jag var ute efter. Sonos duger gott och väl till mig ;) Hur som helst så är nog Wilson ändå för neutrala i klangen så om jag uppgraderar mina Memento så kör jag nog istället på Guarneri Evolution. Nya högtalare var mitt mål, inte något Meridian streaming paket :icon_smile_cool:

Du behöver inte Chris Jones för att njuta av en bättre källa/försteg. Jag har själv mycket varierande musik och filmsmak och bra upplevelser kan komma från mycket oväntat håll.
Edited by Hifi_Perra
Link to comment
Share on other sites

Jag förstår :) Jag väntar nog lite iaf med bytet :) Ingen brådska med detta. Jag har ju inte spelat in mina Memento än, det vore ju synd att göra sig av med dom när man nu äntligen fick hem dom efter två månader men om ett år kanske :) Den som väntar får se :) Hur som helst, tack för tipset iaf även om det inte var just det jag sökte :)

Ok, Jag gav ett tips baserad på min erfarenhet om slutresultatet. Du får givetvis gå igenom hur många högtalare du vill.
Link to comment
Share on other sites

Ja, det var väl lite det dom funderade på när dom skapade dom :D Att det skulle vara en stativare som kunde ge det där trycket som bara golvare annars kan orka med :D

30 hz, ja då går dom ganska djupt och det gillar ju jag :Idea::D:mm: Särskilt om man spelar dynamisk musik. Jag som är lite av en Trance nörd :D

Dom kommer att gilla mig och jag kommer att gilla dom :D

Wilson audio duette verkar vara en stativare med basprestanda. De verkar gå till 30 hz och det är lägre än vad många golvare mäktar med.
Link to comment
Share on other sites

Ajdå :D Det var inte bra :D Jag får nog börja äta min spenat igen då känns det som och börja lyfta mina hantlar :smash:

Annars kan jag ju be han i butiken att han packar upp dom innan vi går upp för trappan, det är ju iaf ett alternativ :santagrin:

Skaffar du duetter lär du inte spara ryggen iaf.91kg väger lådan.alternativet är annars att komplettera med en sub till dina mementos.
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...