- Marten - Posted June 15, 2012 Posted June 15, 2012 (edited) Pris 89000:- Tack så hemskt mycket till Stefan Gawlick på tyska Hifi&Records no 2/2012 för denna fantatstiska recension. Han skriver bla: "Hur är det möjligt? Denna fråga har jag ställt mig ett flertal gånger under min tid med Django. Det är helt klart att man måste leta med lupp för hitta en högtalare med en sådan bandbredd, stor ljudbild, detaljrikedom och balans. För att inte tala om den spelglädje , som denna högtalare förmedlar inte minst med små kompetenta förstärkare. Denna Marten utgör en krigsförklaring och en tydlig sådan!" Fritt översatt med hjälp av Batman. Mvh Marten Chalmersgatan 24 41135 Göteborg 031-207200 info@marten.se Maila eller ring för tidsbokning Django finns också för påseende och lyssning hos Lasses Hifi i Falun 023-20250 samt mycket snart hos Audioconcept i Stockholm 08-650 7250. Edited June 15, 2012 by Mårten Design Quote
K-man Posted June 15, 2012 Posted June 15, 2012 Grattis! Det stämmer fint med de intryck som jag fick och skrev om efter smygpremiären i höstas. Länk till reportage från smygpremiär Quote
calm Posted June 15, 2012 Posted June 15, 2012 kan förstå att det kommer goda recensioner från olika håll. Till ett förhållandevis modest pris i sammanhanget så får man mycket valuta för pengarna. Med den superdyra MSB-riggen var ljudet fantastiskt realistiskt i fråga om rumskänsla när de demades hos Audio Concept för ett tag sedan. http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...t=0&start=0 Calm Quote
calm Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Ännu en lysande recension, nu i Stereophiles septembernummer! Django XL Slutsatsen är väl som fler konstaterat att man får mycket högtalare för pengarna, vilket jag själv instämmer i. Grattis! Calm Quote
Engelholm Audio Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Grattis - skönt med feedback efter slit och jobb att ta fram en högtalarmodell! Sverige kan! Quote
ukiro Posted September 8, 2012 Posted September 8, 2012 Stereophile-artikeln är nu ute på nätet också: http://www.stereophile.com/content/marten-...-xl-loudspeaker Quote
Recommended Posts