Jump to content

Recommended Posts

Posted

Välkomna till www.akkelisaudio.com

Där hittar ni tex kablar från Xindak, CD spelare från Esound, möbler från E&T, tweaks från Cable Elevators och Xindak, mm. Och fler intresanta produkter är på väg.

Hjärtligt välkomna som sagt[:)]

logga5.jpg

Posted

Välkommen i företagarföreningen, Stefan.

Jag hoppas att du vet vad du ger dig in i.

Det visste inte jag riktigt med bokföring och annat som var ent rent helsike att sätta sig in i. Det har gått ett par år och jag har kommit ikapp den biten, men väljer idag att leja bort bokföringen, då det var en massa dödtid på något som jag inte var ett dugg intresserad av.

Det kallas för att prioritera det som är väsentligt och det som man är bra på.

Lycka till med företagandet.

Posted

Tackar och bockar :blush

Bokföring, momsregler, skatteregler, osv, osv. Det verkar vara en djungel. Eftersom det kommer att starta väldigt småskaligt så skall jag dock försöka göra bokföringen själv. Det finns ju en del programvara (ex SPCS) som skall underlätta det hela.

Mina egna elektriska och antagligen inte så elsäkra konstruktioner får jag nog inte sälja officiellt så de kommer inte att dyka upp här. Möjligtvis att det kan dyka upp någon egenhändigt byggd högtalare då och då.

Framförallt så kommer det att bli importerade varor och då i första hand tillbehör. Tweaks, kablar, möbler. Då jag fått klart mitt första sortiment så kommer hemsidan att offentliggöras.

• 1 month later...
Posted

Nu börjar dagen D att närma sig. Idag kom det en levarans med varor så nu skall det fixas lite till innan verksamheten drar igång.

Vi räknar dock med att vara igång i god tid innan julhandeln. :)

akkelia1.jpg

akkelia2.jpg

Posted

Välkomna till www.akkelisaudio.com

Där hittar ni tex kablar från Xindak, CD spelare från Esound, möbler från E&T, tweaks från Cable Elevators och Xindak, mm. Och fler intresanta produkter är på väg.

Hjärtligt välkomna som sagt[:)]

logga5.jpg

Posted

Jo en massa text måste skrivas om och gås igenom ordentliget. Tycker inte jag gjort annat de senaste veckorna men det tar en enorm tid. Givetvis skall jag försöka fixa klart allt så snart som det går. Men nu var jag ivrig att öppna så det får finnas lite skönhetsfel till en början.

Posted
Jo en massa text måste skrivas om och gås igenom ordentliget. Tycker inte jag gjort annat de senaste veckorna men det tar en enorm tid. Givetvis skall jag försöka fixa klart allt så snart som det går. Men nu var jag ivrig att öppna så det får finnas lite skönhetsfel till en början.

Jo, vet av egen erfarenhet hur det är. Då jag öppnade min butik satt jag i stort sett 2 veckor och la in produkter (jag har flera hundra produkter) samt rättade stavfel i efterhand....det är inte enkelt men då det väl är gjort grovarbetet så går det lättare och sedan har man det roliga kvar....kundkontakterna och försäljningen :)

Posted

Paketen fortsätter att komma in. Nu har ett förhandsex av den nya Esound CD-E5 - European Edition, kommit till Göteborg. Om allt går enligt planerna så är CE certifieringen klar i början/mitten av december och då kan CD-E5 - European Edition börja säljas via Akkelis Audio.

european.jpg

Men givetvis kan vi ta emot förhandsbokningar redan nu ;)