Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej

Alla har vi våra ivärldsproblem mitt består just nu av att hitta en chris rea låt.

Detta kan låta luddigt men jag har för länge sen hört en låt med farbror Rea där jag tror att det regnade på introt och jag har för mig att han stampade in låten på ett scengolv . Låten tog tag i mig för det djupa och omhändertagande bas fyllet i detta scen stampande.

Har ni någon annan bluesinspelning eller skiva som har en skön närvaro/kontakt med interiören ?

Hoppas ni förstår vad jag menar .

Bra riggad men rufft spelat.

Inte lätt att beskriva . Men chansen borde vara högre för förståelse på detta forum än andra ställen.

Mvh Daniel

Posted

Jag gillar The Road To Hell.Hela den skivan.Men On The Beach är bättre i mitt tycke.Titellåten är fantastisk.Originalversion vill säga,inte den där bossanova mixen.

Posted

Käera har svaret, men Stony Road var Chris Reas vändpunkt och där han hittade sin stil.

Det var ett dyrt pris han fick betala, men han är en begåvning som fick ta en slingrig väg för att hitta rätt.

Posted

Stoney Road var inte så populärt från skivbolagets sida o det krävdes mkt för att få göra den skivan.

Jag såg Cris Rea som förband till SAGA på Johanneshov 1983.Konserten var lysande från förband till slut.