Jump to content

Recommended Posts

Posted

musicmattersbannerMOM.jpg

Efter att ha gett ut en första serie med 64 titlar, en andra serie med 24 titlar så meddelar man att man kommer att ge ut en tredje serie med 13 titlar

bnlp3sub.jpg

1. BST 84170 - Art Blakey And The Jazz Messengers / Free For All
  2. BST 84147 - Herbie Hancock / Inventions and Dimensions
  3. BST 84166 - Joe Henderson / In 'N Out
  4. BST 84008 - Horace Silver / Finger Poppin'
  5. BST 84187 - Larry Young / Into Somethin'
  6. BST 84205 - Pete LaRoca / Basra
    Titles Below Subject To Change:
  7. BST 84279 - Herbie Hancock / Speak Like A Child
  8. BST 84092 - Kenny Clarke & Francy Boland / The Golden Eight
  9. BLP 1518 - Horace Silver and The Jazz Messengers
  10. BST 84159 - Andrew Hill / Judgment!
  11. BST 84401 - Hank Mobley Quintet / The Feelin's Good
  12. GXF 3058 - Grant Green / Gooden's Corner
  13. BST 84109 - Herbie Hancock / Takin' Off

Efter att ha prenumererat på Music Matters återutgivningar tycker jag att det får räcka med 88 titlar så jag kommer att hoppa av.....

....är det någon av de 13 titlarna som rekommenderas :?:

Allt som allt har det givits ut 88 (MM) + 50 Analogue Productions titlar :app:

Posted

2, 3, 4, 7 och 13 är de som känns mest självklara om jag skall rekommendera något. De är Blue Note av högsta karat i min skivhylla.

Dina 88 album du redan köpt är en riktig juvelsamling som du kan leva länge av. Har du lyssnat på dem ordentligt ännu? För mig brukar det krävas 3-5 genomspelningar innan de satt sig ordentligt.

Posted
Dina 88 album du redan köpt är en riktig juvelsamling som du kan leva länge av. Har du lyssnat på dem ordentligt ännu? För mig brukar det krävas 3-5 genomspelningar innan de satt sig ordentligt.

Håller med dig - tyvärr har jag bara sprättat upp och lyssnat på en bråkdel av mina 45rpm utgåvor. :blush

- Man blir lite stressad när man ser utbudet och vet att inom inte allt för lång tid så kommer skivorna att vara slutsålda och att det därför kan vara bäst att köpa nu och försöka att minimera andra utgifter....

Jag ser därför fram emot att mina prenumerationer på 45rpm titlar är över så att jag har en chans att hinna ifatt med lyssnandet - det var i mars 2008 som jag började prenumerera (och köpa skivor) från

Elusivedisc - och det återstår nu bara 19 titlar (ur Analogue Productions Verve serie på 25 titlar). ;)

Posted

Super records!

:mm: :mm:

Jag ser därför fram emot att mina prenumerationer på 45rpm titlar är över så att jag har en chans att hinna ifatt med lyssnandet

Det där måste kvala in som ilandsproblematik! :D

Det har redan kommit ut enstaka liknande superpressar från efterföljande generation musiker så jag ser inget som tyder på att det skulle gå över.

Tänk dig vilket drag det skulle bli med en Harvest-, Vertigo- eller Liberty-serie :mm: :mm: