eliot Posted June 3, 2012 Posted June 3, 2012 Jag hämtade en liten låda.... Detta får nog betraktas som ett impulsköp eftersom det var i förrgår som jag fick reda på att denna lilla apparat fanns ...och jag hämtade mitt exemplar igår Quote
K-man Posted June 3, 2012 Posted June 3, 2012 Impulsköp är kul ibland...hoppas det är lyckat också! \\K-man Quote
Bebop Posted June 3, 2012 Posted June 3, 2012 Skall vi glänta lite http://www.euphonia-audioforum.se/eliot/whatis/nytt2.jpg Ja, det var inte mycket... Men "den" verkar ha separat nätdel. En grej som du inte visste fanns... hmmm ... svårgissat. Quote
eliot Posted June 3, 2012 Author Posted June 3, 2012 Ja, det var inte mycket... Men "den" verkar ha separat nätdel. En grej som du inte visste fanns... hmmm ... svårgissat. Helt rätt - den har separat nätdel Quote
byZan Posted June 3, 2012 Posted June 3, 2012 Spännande med impulsköp Gissar på en hörlursförstärkare med tillhörande rör - allt-i-ett paket Quote
Bebop Posted June 3, 2012 Posted June 3, 2012 Spännande med impulsköp Gissar på en hörlursförstärkare med tillhörande rör - allt-i-ett paket Men det måste han väl vetat fanns...? Kan det vara en AD-omvandlare så att vinylen kan avspelas via PUC:en? Quote
plundin™ Posted June 3, 2012 Posted June 3, 2012 Det är säkert en klock-rör-radio! Vad annat skulle en man som redan har allt skaffa sig... /ptr Quote
new order Posted June 3, 2012 Posted June 3, 2012 Det är säkert en klock-rör-radio! Vad annat skulle en man som redan har allt skaffa sig... /ptr NOS rör till en klockradio?Njae.Tror inte det Eller? Vette fan alltså.Jag går då bet. Quote
eliot Posted June 3, 2012 Author Posted June 3, 2012 Nej, jag går back to basics :Shame On You: När jag får tillbaka min Thorens TD124 för avspelning av monoskivor så vill jag ha ett dedikerat phonosteg med möjlighet att ställa in olika avspelningskorrekturer för monoskivor och även stenkakor Jürg Schopper i Schweiz har pratat sig mycket positiv om föregångaren Sentec EQ10, en produkt som Johan Bernström (se länk) startade efter pensioneringen - men den tillverkas inte mer - Jag visste vem jag skulle fråga så jag tog kontakt med en vän som jag besökte 2005 (se tråden: Bland vinyl och stenkakor, Avspelning av gamla skivor...) Hans svarade: Tyvärr finns EQ10 inte längre men eftersom min vän i japan pushade på mig att jag skulle fråga Sentec (Johan Bernström) om han kan tillverka ersättning så han har tagit fram EQ11. EQ11 har 6 olika fast kurvor som du ser på bilden och den är stereo så att de som inte har RIAA ingång till sitt försteg också kan lyssna på vinyl. Du kanske vet att även en del av de tidiga stereo inspelningarna inte var RIAA så det kan vara ett plus med denna EQ11. Quote
plundin™ Posted June 3, 2012 Posted June 3, 2012 NOS rör till en klockradio?Njae.Tror inte det Eller? Vette fan alltså.Jag går då bet. Jag som tänkte skriva att det måste vara ett RIAA för Eliots nyrenoverade Tore... Tänk att jag ändrade mej i sista sekunden... /ptr Quote
P-pan Posted June 3, 2012 Posted June 3, 2012 Härligt med "tidsenliga" tekniker och produkter Jag tror du får ta en sväng förbi Lindvalls och investera i en och annan kaffeböna också ... för man vet aldrig när man kan få oväntat besök Quote
Recommended Posts