Jump to content

Recommended Posts

Posted

OK

Jag tycker Burmester strömdelar är riktigt intressanta. Hur väl fungerar de? I mitt fall går ljudkvaliten upp o ner ganska rejält. Under vissa perioder kan det låta riktigt komprimerat och dynamikfattigt. Hög störnivå, etc. Givetvis är detta ett problem. Jag har provat en hel del elektronik hemma och ingen har hittills varit motståndskraftig mot dessa problem. Det skulle eventuellt kunna vara luftburet men det är jag lite skeptisk till... borde väl låta ungefär likadant hela tiden i såfall. Här handlar det om vissa bra och vissa dåliga dagar. Psykologiska analyser undanbedes.

Har någon med liknande problem gått igenom marknaden och funnit lösningen? Nån mer än jag som dregglar och hoppas lite över den här? :) Var ligger priset föresten? Nån som vet? Sladd kanske? :)

038.jpg

http://www.burmester.de/english/components...tioner_038.html

Posted

Det är en intressant produkt. Kan inget om den förutom det som Udo Besser berättade på Arkenmässan. Priset hittade jag bland små anteckningar, 56k sek vi får nog be om verifiering av detta. Vad skall man säga? Billigt för en Burmester ;)

/Mattias

Posted

Jag tror det är den stora ström-tjofräsen som går på ca 56000:- Den här, nyare lilla snyggingen är några stora lappar billigare skulle jag tro!! :) Jag lyssnade också på Udo på Arken och det var helt klart intressant.

Man hör ju mycket om tystare bakgrund, större ljudbild, etc när folk provat diverse strömapparatur... men vad jag är intresserad av (och som jag tror att Udo pratade en del om) är just problemet att ljudkvaliten går upp och ner beroende på hur illa det är.

Posted

Jag hörde talas om den redan i sommar när jag besökte Hififorum i Berlin och enligt typbeteckningen så skall den ha släppts i augusti förra året.

Den skall inte vara så mycket billigare, kanske 3/4 av den storas pris vilket bör bli något liknande 40'000. :cool:

- Men vi väntar på Sladds svar :mm:

Det är nog många som vill pröva den ;)

Korrektur: Enligt följande Pdf-dokument om HighEnd04 kostar den 3000 € :)

Posted

Hej!

Vi har beställt storasyskonet 948 men ej fått in den ännu.

Lillebror 038 kommer att kosta knappt 40 000:- om prisuppgiften 3000 Euro stämmer, har ej kollat.

mvh

,

• 1 month later...
  • 3 weeks later...
Posted

Kan jag ha nätfilter och diverse nätutrustning även om jag inte har jord där jag har hifin?. Jag har flyttat till en lägenhet modell 1948 och det finns bara jord i köket och i badrummet och där vill jag inte ha stereon ;-)

Det kanske är så att det är ännu viktigare med bra nätprodukter när jag kör ojordat :?: