Jump to content

Recommended Posts

Posted
Lägger ut lite filmer från High End 2012 på Facebook. Har ett gäng filmer som matas ut en om dagen med start idag. första filmen är om det makalösa Swissnor rummet.

Jag får inte länken att fungera så jag bäddar in filmen här:

Jürg Schopper som demar i klippet har reviderat min Thorens TD124 och skall sätta på en ny Swissonor tonarm TA10, Pierre Clement monopickup

samt byta till omagnetisk skivtallrik tills jag hämtar hem den i sommar :app:

- Kul att få följa med till München :mm:

Posted

Dags för en ny mässfilm (klicka på bilden)

12125146-origpic-9fea8c.jpg

En riktig höjdare, högtalare från 1928, ny rörförstärkare tillverkade med rör det bara finns 10 st i världen, osv, galet, galet, men härligt, härligt. Välkommen till Silbatone Acoustics.

Posted
En riktig höjdare, högtalare från 1928, ny rörförstärkare tillverkade med rör det bara finns 10 st i världen, osv, galet, galet, men härligt, härligt. Välkommen till Silbatone Acoustics.

Vi verkar ha liknande smak för jag fastnade för Silbatone på mässan 2009 och fick då ett längre samtal med Joe Roberts som marknadsför Silbatone i USA,

se mässinlägg...

Posted
Dags för en ny mässfilm (klicka på bilden)

Har faktiskt själv en Western Electric TA 4181a bas ifrån 1932-33 som Timbre fotat hemma hos mig. Horn är inte alls så dumt. Och har man en gång hört ett stort system t.ex. Bosse Hanssons gamla horn så undrar man vad vanliga högtalarleverantörer håller på med. Allt annat låter instängd sunkig låda. Nu har tyvärr inte så många en källare att gå lös på men iaf. Bas kan låta riktigt ur lådor men det låter inte som på riktigt ur särskilt många högtalare.

mvh/Harryup

(som är sugen på horn i basen igen)

Posted
första filmen är om det makalösa Swissnor rummet.

Swissonors moduluppbyggda förstärkare är mycket fina, med förstärkarmoduler AM1 - AM6 som kan kombineras till single-end, push pull, nätdel, försteg, stepup, riaa mm.

Undrar varför de inte har fått större spridning.

DSC_9978.JPG

Bild från Zürich 2010.

Posted

Ang Swissonor så tror jag att det till viss del handlar om hur man resonerar kring marginaler. Om jag förstår saken rätt är dom rätt dåliga vilket innebär att ingen distributör kan jobba med med produkterna utan det funkar bara om butik jobbar direkt mot tillverkaren. Men visst, det borde ju inte vara en omöjlighet och grejerna är väldigt flexibla och låter grymt bra.

Dagens film, klicka på bilden.

12125146-origpic-e70440.jpg

Vänligen

Stefan

Posted

Dags för den sista filmen från årets mässa men samtidigt årets höjdpunkt. för tredje året i rad har Tyska Progressive Audio presterat det i mina öron bästa ljudet.

12125146-origpic-c2a77b.jpg

MVH

Stefan