Jump to content

Intressant högtalare från Anthony Gallo

mikael2

Recommended Posts

Har nu läst ett par mycket positiva recensioner av Anthony Gallo Reference3

Den ena recensionen finns online 6moons

Den andra recensionen kom nu i senaste TAS.

Den jämförs med betydligt dyrare högtalare och den ser ju onekligen intressant ut samt har spännande lösningar. :cool:

Har någon sett eller hört den? Runtljudär importör av den och listpris är 29900.

4.jpg

På tiden och på tiden. Jag har inte hört "småbollarna" för hembio, men spelar själv sedan några månader på Gallo nucleus reference 2. Två bollar med dynaudioelement och en sockerströliknande diskant på toppen. Det lär dröja innan jag byter högtalare.

Jag har heller ingen aning om hur de nya låter. Men på basis av mina gamla referencehögtalare som visserligen nya kostade betydligt mer än ref 3 så är de säkert värda att pröva.

Mina högtalares styrka är definitvt diskanten och det bör vara samma som sitter på de nya högtalarna även om placeringen är i mitten. Viktigt, åtminstonen på mina högtalare, är att om man sitter så nära som jag gör som måste de upp i höjd.

Detta sagt med reservation för att jag driver dem med en 30 watts aleph 3:a som inte direkt är känd för att spela bas.

mvh/gurin