juha Posted October 20, 2004 Posted October 20, 2004 Söker en nät butik som har rejålt med SACD skivor..ja givetvis så är vanliga cd inte dumt det heller. Quote
eliot Posted October 20, 2004 Posted October 20, 2004 Som jag skrev i en annan tråd Acoustic Sounds har 1478 SACD-titlar Mvh, Eliot Quote
peber Posted October 21, 2004 Posted October 21, 2004 och cduniverse har 1265 stycken... cduniverse /P Quote
plundin™ Posted October 21, 2004 Posted October 21, 2004 till min förvåning får man 1671 träffar hos JPC i Osnabrück närman söker på SACD.. (Som vi sagt tidigare, var uppmärksam på deras fraktprispolitik..) Alla andra internethandlare jag är regelbunden kund hos har som mest 6-700 träffar på SACD.. Kolla denna tråden för uppslag : http://www.euphonia-audioforum.se/forums/i...p?showtopic=972 /ptr Quote
juha Posted October 22, 2004 Author Posted October 22, 2004 Tackar för tips! Finns där inga stora skandinaviska nät butiker? Tycker det är lite krångligt att beställa från USA tex, gillar inte att köpa med kortet. Quote
Guest Jorma Posted October 22, 2004 Posted October 22, 2004 Tackar för tips! Finns där inga stora skandinaviska nät butiker? Tycker det är lite krångligt att beställa från USA tex, gillar inte att köpa med kortet. Det finns inte 1000+ titlar här, men närmare 600. Jag brukar handla på Cdon och skivorna kommer med en faktura, så du slipper att använda kort. Sök på sacd på sidan och under dom 21 titlarna till höger står det: Besök gärna vår kategori för: Super Audio CD Cdon SACD Quote
juha Posted October 22, 2004 Author Posted October 22, 2004 Cdon är där jag vanligast handlar av, tycker det är lite för lite. Gosaker som Patrica Barber finns ju inte där. Har ni dåliga erfarenheter av att köpa från tex Usa med kort? Quote
Timbre™ Posted October 22, 2004 Posted October 22, 2004 För egen del har jag bara positiva erfarenheter av Elusive Disc och Music Direct. Speciellt Elusive Disc har en mycket effektiv och personlig service...och så har dom allt i Patricia Barber du kan önska dig. Själv kände jag lite osäkerhet inför dessa kortbetalningar men det körs ju krypterat och hittills har allt fungerat perfekt. Quote
Guest Jorma Posted October 23, 2004 Posted October 23, 2004 Cdon är där jag vanligast handlar av, tycker det är lite för lite. Gosaker som Patrica Barber finns ju inte där. Har ni dåliga erfarenheter av att köpa från tex Usa med kort? Inte ett dugg. Det har fungerat fint att hanla med kort från USA. Quote
Kero Posted October 23, 2004 Posted October 23, 2004 Jag kör med VISA E-kort via FSB. Det är ett kort man har på sin datorn. Man loggar in på det och anger hur mycket köept ska gälla för, sen får man ett unikt kortnummer som bara gäller en gång för max den summan du angett och max 1 månad. Har fungerat kalas än så länge förutom att nån nätbutik inte har godkänt det då man inte har nån 4-sifrig veririerings kod av nåt slag som en del kräver. Quote
Bravo Posted October 23, 2004 Posted October 23, 2004 Å andra sidan, vilket urval, ett tusental volymer mot, ja hur många tusental volymer vanliga cd-skivor. Quote
Recommended Posts