Jump to content

Recommended Posts

Posted

Besvärande grannar existerade inte utan tvärtom hade vi jäkligt kul tillsammans med Stefan och Lasse från Akkelis resp Transient. Här ett härligt smakprov på Beth Hart tillsammans med Joe Bonamassa.

Beth har jag hört mkt tidigare och jag kan bara rekommendera youtube för live-klipp med hjärta och smärta.

iphone4S_24e_april%20084_700.JPG

På fredag kom vi upp halv fem och en knapp timma senare hade vi fått upp allt så det spelade. Inte nog med det, kvällsmat var inhandlat! Bilden visar dock steg 2 i elektronik; Leben CS600. Vi började med medhavda kompletta BOW-rigg med cd, försteg och slutsteg.

EA_at_sweetspot2012%20002_700.JPG

Posted
På fredag kom vi upp halv fem och en knapp timma senare hade vi fått upp allt så det spelade.

Ni som besökt oss känner till högtalarnas placering. Dom slutade 1 meter från första positionen. "Normala" lyssningsförhållanden är ett rejält mkt större rum. Här blev det till att kasta alla fördomar och testa förutsättningslöst. Burkigheten försvann med ökat avstånd till bakvägg och sidojusteringen påverkade övre basen. Min vapendragare Anders hade en utmärktlösning på portabla och justerbara Golden Horn för första sidoreflexen. Autopåle med hemmasnickrad infästning! Tack för den, Anders! :)

Leben-historian startade nån vecka innan mässan, efter att nomono på'att nya slutstegsmodellen. Jag kontaktade Lasse men vi kom överens att testa med CS300 resp CS600 istället.

EA_at_sweetspot2012%20028_700.JPG

Här ses skarven vi drogs med 2011. Borta nu 2012. Materialet är 3-skikts

stavlimmad ek. Robust och tåligt mot temperatur- och fuktighetsvariationer.

Posted
Ni som besökt oss känner till högtalarnas placering. Dom slutade 1 meter från första positionen. "Normala" lyssningsförhållanden är ett rejält mkt större rum. Här blev det till att kasta alla fördomar och testa förutsättningslöst. Burkigheten försvann med ökat avstånd till bakvägg och sidojusteringen påverkade övre basen. Min vapendragare Anders hade en utmärktlösning på portabla och justerbara Golden Horn för första sidoreflexen. Autopåle med hemmasnickrad infästning! Tack för den, Anders! :)

Öppningsdags, lördag förmiddag och det var ekande tomt. Anders och jag funderade nog både en och två gånger om helgen mest skulle bli en helg borta från hemma, men efter nån kvart eller två så strömmade det in folk.

EA_at_sweetspot2012%20025_700.JPG

EA_at_sweetspot2012%20030_700.JPG

Kul med folk i rummet och stämningen var hög! :)

Kepsarna är kul och jag fick med mig en som en kund dessvärre glömde i vårt rum. Är det din - hör av dig så postar vi den. Hittade även en mössa, men osäker på om ens vi fick med den.

iphone4S_24e_april%20082_700.JPG

Posted

Maten som serverades hade verkligen prispressats. Uppskattat av många, men jag uppskattar inte den typen av mat.

Att dema är krävande (på ett positivt sätt) och jag funkar dåligt med (för mig) dålig mat. Söndagen innebar ju också nedpackning, 25 mil i bil med släp, upppackning och sen hem.

På söndagen sken min åsikt igenom när jag skulle beställa:

- Vad får det lov att vara?

- Ja..äsch...eller ni har samma skit som igår? Eller, ja det lät ju inte så positivt...

- Ja det stämmer...Men vad hade du önskat dig då?

- Tja...nått som inte är så onyttigt.

- Vi kan göra vegetariskt.

- Nej jag äter gärna massor med kött...

- Vi kan göra LCHF.

- Nej det köper jag inte heller...Äsch - ta en burgare!

- Nej nej. Säg vad du vill ha. Vi har ett fullt kök här bakom.

- Okej...kycklingfilé, bulgur/quinoa, sallad å kanske en vinegrett?

- Ska kolla.

<försvinner>

<kommer tilbaka>

- Vi har inte kyckling, men väl ankbröst.

- Taget! Pris?

- Ehmmm...125?

- Kalas!

iphone4S_24e_april%20083_700.JPG

Suveränt gott. Mättande i många timmar. Dom grillade solrosfröna var prickarna över u'et, som tysken säger.

Måste verkligen berömma killen bakom disken! Min kommentar var plump. Jag hade massor åsikter. Jag slog ner 3-4 förslag från hans sida. Han kunde valt en enkel väg när jag kapitulerat.

Kanske ville han ha utmaningen? Kanske ville han göra nått roligare?

Hur det än är med den saken så är det 5 av 5 möjliga!

Posted
Maten som serverades hade verkligen prispressats. Uppskattat av många, men jag uppskattar inte den typen av mat.

Att dema är krävande (på ett positivt sätt) och jag funkar dåligt med (för mig) dålig mat. Söndagen innebar ju också nedpackning, 25 mil i bil med släp, upppackning och sen hem.

På söndagen sken min åsikt igenom när jag skulle beställa:

- Vad får det lov att vara?

- Ja..äsch...eller ni har samma skit som igår? Eller, ja det lät ju inte så positivt...

- Ja det stämmer...Men vad hade du önskat dig då?

- Tja...nått som inte är så onyttigt.

- Vi kan göra vegetariskt.

- Nej jag äter gärna massor med kött...

- Vi kan göra LCHF.

- Nej det köper jag inte heller...Äsch - ta en burgare!

- Nej nej. Säg vad du vill ha. Vi har ett fullt kök här bakom.

- Okej...kycklingfilé, bulgur/quinoa, sallad å kanske en vinegrett?

- Ska kolla.

<försvinner>

<kommer tilbaka>

- Vi har inte kyckling, men väl ankbröst.

- Taget! Pris?

- Ehmmm...125?

- Kalas!

iphone4S_24e_april%20083_700.JPG

Suveränt gott. Mättande i många timmar. Dom grillade solrosfröna var prickarna över u'et, som tysken säger.

Måste verkligen berömma killen bakom disken! Min kommentar var plump. Jag hade massor åsikter. Jag slog ner 3-4 förslag från hans sida. Han kunde valt en enkel väg när jag kapitulerat.

Kanske ville han ha utmaningen? Kanske ville han göra nått roligare?

Hur det än är med den saken så är det 5 av 5 möjliga!

Leif kommer ihåg denna roliga episod, han hälsar

Posted

Jag var betydligt fogligare och krängde i mig lite av skräpet som serverades. Jag tog en bakad potatis som tyckes vara impregnerad av syntetisk gummi. Men nästa år vet jag hur jag skall göra ;)

Vad är en LCHF? Det är inget som jag ramlat över.

Posted

Som Calle skriver! mer bakgrund på wikipedia.. Men innebär i princip att man undviker alla slags (särskilt snabba) Kolhydrater... (Söker man på LCHF på nätet finns det tonvis med info att bena ut!)

Har hur som helst funkat bra för mej, utan att jag är särskilt rigorös!

Åter till Pärs presentation!

/ptr

Posted
Jag var betydligt fogligare och krängde i mig lite av skräpet som serverades. Jag tog en bakad potatis som tyckes vara impregnerad av syntetisk gummi. Men nästa år vet jag hur jag skall göra ;)

Hej Bebop!

Både Calle och plundin har rätt. Lite kolhydrater mycket fett - fast på engelska. Jag tror att det är rätt så tillvida att vi i genomsnitt får i oss för mycket kolhydrater. I genomsnitt äter vi ju fel.

Däremot vägrar jag "inställa mig i en diet", bland annat för att det är mycket pengar inblandat men också för att det i det närmaste är omöjligt att testa/resonera sig fram till vad som är rätt.

Posted

Sweetspot 2012 var bra!

Mässgeneralen (med malaj) har gjort en massa bra grejer. Ambitionen att se om vår bransch, vårt intresse (musik) och värna för framtiden är berömvärt men samtidigt mycket svårt.

Punktformade personliga tankar från mig:

* Färre besökare än vanligt hade med sig egen musik. :diss: Det är iofs vårt jobb att underhålla er, att jobba för er...Men jag lyfter fram glädjen (som demo-hållare) över att bli överraskad av ny musik, från er besökare!

* Suveränt logistiskt. Packa i och ur gick på ett kick. Ingen trängsel. Gott om plats för bilar.

* God stämning!

* Bättre skyltning behövs, på anläggningen. Beachflaggor? Gatupratare? Nån hade manande slängt ut vinylskivor på gatan för "att visa vägen". På loppis kan man säkert köpa gamla plattor för Tack å Kaffe.

* Maten...men det löste sig ju perfekt. Annars hade jag en fundering på engångsgrill från CityGross, ryggbiff, matvete + sallad. Vem hade hatat oss för "oset"? ;)

* Kul att stora skylten vid E4an välkomnade oss till Sweetspot!

* Ambitionen att omvända Svensson till musikintresserade med smak för välljud är rätt, men jag tror inte att en mässa i Jönköping är rätt väg att gå. Hur centralt det än är (i Sverige) så bemödar sig inte folk köra mer än max ett par mil - helst skall man snubbla in på stället. Mer mobilitet. Större flexiblitet. Närmre. Högre tillgänglighet.

* Strålande jobb att tänka utanför boxen och prata med (vanliga) journalister! Här finns massor att hämta och ju större media desto bättre. Att det sen inom vår community påpekas eller rent av gnälls på sakfel i artiklarna är inget annat än symptomatiskt för varför vi inte når ut mer än vi gör.

* Något knapphändig information till mig som utställare. Kanske ett dokument som beskriver mässan lite bättre?

* Med en snabb-kö till maten för oss utställare kan vi serva besökarna bättre.

* Härlig buffé på kvällen med ett överraskande och synnerligen riktigt tal (men medioker sånginsats)

Posted

SweetSpot 2012 var verkligen bra, prima hifi-väder och bra med, och bra folk på plats!

Apropå mat så har den amerikanske lustigkurren Denis Leary satt ribban: "I love red meat. I'll only eat meat that comes from cows who smoke, okay? Special cows they grow in Virginia with voice boxes in their necks. This is America. I want a bowl of raw red meat right now. Forget about that. Bring me a live cow over to the table. I'll carve off what I want and ride the rest home". :)

Posted
* Ambitionen att omvända Svensson till musikintresserade med smak för välljud är rätt, men jag tror inte att en mässa i Jönköping är rätt väg att gå. Hur centralt det än är (i Sverige) så bemödar sig inte folk köra mer än max ett par mil - helst skall man snubbla in på stället. Mer mobilitet. Större flexiblitet. Närmre. Högre tillgänglighet.

Jag frågade alla mina besökare, jag ville ha lite koll på varifrån de kom. Det var faktiskt ganska jämnt fördelat mellan jönköpingsbor och utsocknes. Även om de flesta 'långväga' kom från kranskommunerna fanns det skåningar, blekingar, östgötar, västkustbor m.fl. Ingen huvudstadsbo vad jag kommer ihåg men någon var från runtikring Stockholm. Det är nog så att det bara tar tid att etablera en mässa av det här slaget.

/Kenneth

Posted
Jag frågade alla mina besökare, jag ville ha lite koll på varifrån de kom. Det var faktiskt ganska jämnt fördelat mellan jönköpingsbor och utsocknes. Även om de flesta 'långväga' kom från kranskommunerna fanns det skåningar, blekingar, östgötar, västkustbor m.fl. Ingen huvudstadsbo vad jag kommer ihåg men någon var från runtikring Stockholm. Det är nog så att det bara tar tid att etablera en mässa av det här slaget.

/Kenneth

Menar du att även icke musik/hifi-intresserade kör till Jönköping? För att hifi/musik-tolkiga gör det både vet och älskar jag.

:)