Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Någon som har erfarenheter av detta anonyma och vad jag förstår ej längre tillverkade märke? Har spanat på ett par MA100 monoblock som finns ute på beg marknaden.

Har läst bra om dem, men de finns ej längre och verkar ej allt för vanliga. Kan ju vara ett bra köp till rimlig peng tack vare dess anonymitet men även grisen i säcken och svårsålda om jag ej kommer överrens med dem. Bygger väl på gamla kretsar som de flesta moderna också gör och allt var väl bättre förr inom rör eller?!

Edited by mangew
Posted (edited)
Finns en recension i Stereophile av MA50: Woodside MA50 Renaissance

Har dock inga egna erfarenheter.

Jo, läste denna testen tidigare i vintras då jag var och högg på ett par Audio Valve Baldur 70 monoblock och läste en test av Baldur på stereophile. I testen av dessa refererades det till Woodside MA50 som skribenten tyckte presterade likavärdigt till halva priset om jag inte minns fel. De som jag nu hittat är ju "storebror" till MA50 med dubbel effekt vilket förmodligen bara är till fördel. Tack vare att jag läste den testen om Audio Valve i vintras fastnade jag på annonsen om Woodside blockena och tycker de verkar intressant.

Edited by mangew
Posted

Jag har haft ett par monoblock i mitt system.

De låter helt klart bra. Det var med 4st Winged C 6550 per kanal.

Man får lite old school känsla på gott och ont, och de låter inte så raffinerat som nyare design i högre skolan.

Avrundat, lite långsamt, lite brusigt.

Men jag kan aldrig tänka mig att man kan få samma kraft och robusthet nytt för samma peng som ett par MA100 beggat.

Jag tror väldigt mycket kommer bero på vilka högtalare du ska spela med.

Posted
Radford och Woodside är samma märke ;)

A HISTORY OF RADFORD ELECTRONICS…..

//Eliot

Yes, har noterat detta och informationen om både Woodside och Radford är ändå ganska knapphändig. Gissar att det är samma alt. liknande block som Calle_jr provat som finns på annons.

Old school är ingen nackdel, jag lyssnar ju väldigt mycket på old school rock :icon_smile_cool: